Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Afondar na comprensión da lóxica financeira |
A1
|
|
C6 C8
|
Comprende-la fundamentación da análise de proxectos de investimento |
A1 A3 A10
|
|
C2 C4
|
Saber avaliar un investimento non financeiro |
A2 A4 A5 A6 A8 A11
|
|
|
Saber desenvolver modelos e aplicar ferramentas informáticas |
A5 A9
|
|
C3
|
Saber formular e defender un proxecto financeiro |
A11 A12
|
|
C1 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
O concepto de investimento na Economía da Empresa
Interpretación do obxectivo financeiro dende o punto de vista da selección de investimentos, e integración coa problemática das decisións de financiamento
Fundamentos do modelo de avaliación |
Avaliación de proxectos individuais, en certeza |
Fases na xestión de proxectos
Payback e IR
O valor actual neto
A taxa interna de rendemento |
Avaliación de proxectos individuais, en risco |
¿Como incorpora-lo risco á avaliación?
Análise de sensibilidade
Análise das decisións de investimento dende o punto de vista da teoría de xogos
O risco e os seus efectos intertemporais: o modelo de Hillier
A simulación |
Decisións de investimento con racionamento de capital |
Modelos de programación matemática para a selección de investimentos: da rendibilidade absoluta á relativa.
O modelo de Lorie e Savage.
O modelo de Weingartner. |
Enfoques de decisión multicriterio |
AHP
Goal Programming. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
18 |
36 |
54 |
Estudo de casos |
15 |
37.5 |
52.5 |
Prácticas a través de TIC |
9 |
18 |
27 |
Seminario |
4 |
8 |
12 |
Proba mixta |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos xerais do tema. |
Estudo de casos |
Análise crítica e reflexiva de problemas e casos de estudo |
Prácticas a través de TIC |
Desenvolvemento e aplicación de modelos de análise mediante folla de cálculo e/ou software ad hoc |
Seminario |
Sesión desenvolvidas en grupo reducido orientada á aclaración dos aspectos do temario que o precisen. |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico - práctico |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Estudo de casos |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
As actividades prácticas desenvolveranse nas aulas e como extensión delas, o cal require, pola súa propia natureza, unha supervisión por parte dos docentes.
Programaranse 4 horas de seminarios (titorías en grupos reducidos) nas que se poderán atender dúbidas individuais. Ademáis, o alumnado ten á súa disposición o horario de tutorías publicado polo profesorado para a atención personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas. |
70 |
Estudo de casos |
Valorarase o progreso das competencias e habilidades do alumnado observado a través da súa participación nas actividades prácticas programadas nas aulas. |
20 |
Prácticas a través de TIC |
As TIC teñen nesta materia un papel instrumental. En consecuencia, aínda que non se valorará directamente a seu dominio, nalgúns casos prácticos avaliados poderían utilizarse ferramentas informáticas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación sinalados son aplicables con total uniformidade nas "oportunidades" de Xuño e Xullo.
O conxunto das actividades prácticas pondera un 30% na avaliación, sendo meramente estimativo o reparto asignado ás realizadas a través de TIC ou sen elas (10% e 20%). Pola súa mesma natureza, as tarefas inseridas nas actividades de aula só poderán ser valoradas cando sexan realizadas de acordo coa súa programación, no momento previsto no grupo correspondente.
De acordo coa normativa aplicable, os exámes deberán realizarse nas datas oficias establecidas, agás nos casos excepcionais expresamente previstos. Asimesmo, a cualificación de "non presentado" outorgarase nos termos previstos na normativa académica.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Doldán, F. (2003). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Santiago: Tórculo
Fernández, A.; Iglesias, S. (2000). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Casos prácticos. Santiago: Tórculo |
|
Bibliografía complementaria
|
Suárez, A. (2005). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. Madrid: Pirámide
Piñeiro, C.; de Llano, P. (2006). Dirección Financiera: modelos avanzados de decisión con Excel. Madrid: Delta
Piñeiro, C.; de Llano, P. (2010). Dirección Financiera: un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid: Delta
Boedo Vilabella, Lucía (2010). Evaluación de un proyecto de inversión en entornos de certeza, riesgo e incertidumbre. Editorial Reprografía del Noroeste, A Coruña
Pindado García, J. (2012). Finanzas Empresariales. Madrid: Paraninfo |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Teoría do Financiamento/611G02021 | Planificación Financeira/611G02034 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Estatística I/611G02006 | Matemáticas II/611G02010 | Contabilidade Financeira I/611G02013 |
|
Observacións |
O único dispositivo electrónico permitido nas aulas (a excepción, lóxicamente, das desenvolvidas mediante TICs) é a calculadora científica non programable, que nos exames poderá permitirse o non, segundo se indique no momento da súa realización. |
|