Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
O alumno é quen de expresarse de xeito oral e máis escrito, empregando correctamente os conceptos básicos da materia: compra, custo, gasto, inversión, pago. |
A4
|
|
C6 C7
|
Identificar as características dos ámbitos internos e externos da empresa, así como os modelos contables relacionados con estes. |
A1 A11
|
|
C3 C6
|
Identificar os diferentes factores de producción de acordo coa súa natureza, función e comportamento |
A6 A8
|
|
|
Comprender os diferentes modelos de imputación de custos e as posibilidades de afectación e imputación dos mesmos aos portadores de costes en función daqueles. Identificar, calcular e interpretar conceptos tales como Centro de custo, Unidades equivalentes, Unidades técnicas e económicas, Unidades de obra, Tasa de Aplicación e Imputación racional de custos |
A1 A4 A11
|
|
C1
|
Identificar, medir e valorar o emprego dos recursos na empresa, comprender as relacións entre recursos, procesos y outputs, e interpretar os resultados obtidos. |
A1 A4 A11
|
|
|
Coñecer e seleccionar en cada caso a millor opción para facer o reparto primario e secundario dos custos indirectos. |
A8
|
|
|
Identificar os custos relevantes na toma de decisións a curto plazo e ser quén de xustificar a decisión tomada. |
A4 A6 A8
|
|
C7 C8
|
Obter e analizar as márxenes de contribución nun modelo de custo variable. |
A4 A6 A11
|
|
|
Ser quen de interpretar e razoar as repercusións de calquera cambio nas unidades técnicas ou económicas, do nivel de producción, etc. no plantexamento inicial da situación. |
A4 A8 A11
|
|
|
Cálcular o custo estándar e relacionalo coa planificación e o control da actividade da empresa. |
A4 A6 A11
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Natureza, concepto e clasificación da Contabilidade de Custos e da Contabilidade de Xestión. |
1.1. Contabilidade de Custos e Contabilidade de Xestión |
Tema 2. Definición, análise e clasificación dos custos. |
2.1. Diferencia compra, custo, gasto, pago e investimento
2.2. Clasificación dos custos
2.3. O custo de oportunidade |
Tema 3. Custos dos factores da producción. |
3.1. Materiais
3.2. Man de obra
3.3. Custos indirectos
3.3.1. Concepto e clasificación
3.3.2. A estatística de custos
3.3.3. As unidades de obra |
Tema 4. Os sistemas de custos. |
4.1. Sistema de acumulación de custos por órdenes de traballo e por proceso
4.2. Sistema de custo completo industrial e coste variable
4.3. Sistema de custo histórico, custo estándar e custo normal |
Tema 5. Contabilidade por órdenes de traballo e por procesos. |
5.1. Os custos directos e indirectos no sistema de acumulación de costes por órdenes de traballo
5.2. Sobreaplicación e subaplicación de custos indirectos nas órdenes de traballo
5.3. Cálculo do custo unitario no sistema de custo por procesos. Unidades físicas e unidades equivalentes
5.4. A producción en curso e a producción equivalente
5.5. Diferencias de inventario
5.6. Custos conxuntos e custos comunes |
Tema 6. Modelo de custo completo |
6.1. Custo histórico
6.2. Custo estimado
6.3. Custo estándar
6.4. Cálculo e análise das desviacións |
Tema 7. Modelo de custo variable |
7.1. Punto morto
7.2. Cálculo de ratios e marxes
7.3. Análise de sensibilidade |
Tema 8. Modelo de custos baseados na actividade |
8.1. As actividades
8.2. Conductores de custos |
Tema 9. Os custos e a toma de decisións a curto prazo na empresa |
9.1. Custos relevantes
9.2. Decisións a curto prazo na empresa |
Tema 10. Planificación, orzamentos e control |
10.1. O proceso orzamentario na empresa
10.2. Desviacións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
16 |
40 |
56 |
Proba obxectiva |
2.5 |
20 |
22.5 |
Solución de problemas |
27 |
40.5 |
67.5 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento dos conceptos teóricos e prácticos básicos da materia. |
Proba obxectiva |
Exame escrito no que a alumno terá que demostrar ter acadados os resultados de aprendizaxe; a proba incluirá teoría e práctica. Nas sesións de atención personalizada desenvolveranse titorías en pequeno grupo coa fin de aclarar as dúbidas que o alumnado poida ter cara á proba obxectiva. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios prácticos de aplicación dos conceptos teóricos básicos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Titorías guiadas de 4 horas en grupos de 15 alumnos antes do remate do cuadrimestre. Os horarios e o lugar no que se desenvolverán comunicaranse no seu momento. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Valorarase a participación do alumnado nas clases prácticas, a calidade das súas opinións e aportacións, o traballo na aula e a presentación de pequeños problemas que terá que resolver por sí mesmo/a, ou en pequenos grupos, de xeito oral ou escrito |
40 |
Proba obxectiva |
Exame escrito que incluirá cuestións teóricas e cuestións prácticas. A parte teórica terá una valoración do 30% e a parte práctica o 30%. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A superación da materia precisará que o alumno teña sido valorado tanto na súa participación na "solución de problemas" como na "proba obxectiva". Na "proba obxectiva" é preciso ter acadado alomenos un 50% da valoración na parte teórica e na práctica para seren evaluado. A cualificación mínima para obter un aprobado é de 5 (50%). Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades
de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación acadada.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|