Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Investigación de Mercados Código 611G02024
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Orosa Gonzalez, Jose Javier
Correo electrónico
javier.orosa@udc.es
Profesorado
Orosa Gonzalez, Jose Javier
Ramos Pedreira, Antonio
Correo electrónico
javier.orosa@udc.es
antonio.ramos@udc.es
Web
Descrición xeral La crisis económica y las profundas transformaciones experimentadas en el entorno en los últimos años han introducido dificultades adicionales en los procesos decisionales de las empresas. Ante este nuevo panorama, las empresas necesitan conocer métodos de obtención de información y técnicas para tratarlas.
El proceso de investigación de mercados es útil para apoyar la toma de decisiones comerciales y, en general, disminuir el riesgo de cualquier decisión empresarial.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades.
A2 Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada.
A3 Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa.
A4 Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados.
A5 Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa.
A6 Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A9 Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A12 Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. A1
A2
A3
A4
A6
C1
C4
C6
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. A1
A5
A8
A9
C3
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. A11
A12
C3
C5
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. CONCEPTO Y PLANIFICACIÓN DE LA INVESTIGACIÓN DE MERCADOS CONCEPTO Y CARACTERÍSTICAS
SISTEMA DE APOYO A LAS DECISIONES DE MARKETING
PLANIFICACIÓN DE LA INVESTIGACIÓN DE MERCADOS
TEMA 2. FUENTES Y TÉCNICAS DE INFORMACIÓN FUENTES DE INFORMACIÓN: CONCEPTO Y CARÁCTERISTICAS
CRITERIOS PARA CLASIFICAR FUENTES DE INFORMACIÓN
TEMA 3. MÉTODOS CUALITATIVOS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL DINÁMICA DE GRUPOS
ENTREVISTA EN PROFUNDIDAD
DELPHI
PSEUDOCOMPRA
OBSERVACIÓN
TÉCNICAS PROYECTIVAS Y DE CREATIVIDAD
TEMA 4. MÉTODOS CUANTITATIVOS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL CONCEPTO. CARACTERÍSTICAS Y CLASES
BASES DE DATOS. SISTEMAS DE INFORMACIÓN GEOGRÁFICA
PANELES.
TEMA 5. LA ENCUESTA VENTAJAS DERIVADAS DEL USO DE ENCUESTAS
CLASES DE ENCUESTAS
DISEÑO DE CUESTIONARIOS
MEDICION Y ESCALAS
EL MUESTREO
ANÁLISIS DE LA INFORMACIÓN
TEMA 6. EL INFORME FINAL ESTRUCTURA Y PRESENTACIÓN ORAL

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 17 51 68
Estudo de casos 4 8 12
Traballos tutelados 21 42 63
Proba de ensaio 2 0 2
Proba de resposta múltiple 1 0 1
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación en clase de los diferentes temas con apoyo de transparencias y medios audiovisuales.

Se valora la participacióna activa del alumno y de los diferentes miembros del subgrupo formado
Estudo de casos Resolución de los casos prácticos o ejercicios por parte de los diferentes miembros del subgrupo.

Estas prácticas deberán ser entregadas a finalizar las sesiones magistrales (semana 11-12)
Traballos tutelados Se tutelará un trabajo tutelado durante el curso de acuerdo al programa de clases teóricas.

El caso deberá contener los contenidos esenciales de la asignatura y será un caso real de una empresa a escoger por los miembros del grupo.

Cada grupo tendrá un caso diferente. El caso será defendido por parte de todos los miembros del grupo
Proba de ensaio Preguntas de desarrollo teórico-prácticas relacionadas con el contenido de las clases impartidas, los casos prácticos, el material docente depositado en reprografía o en la plataforma virtual moodle y las presentaciones orales de los proyectos de fin de curso
Proba de resposta múltiple Test de respuesta multiple individual: 30preguntas

La respuesta mal contestada penaliza la mitad del valor de la correcta

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se realizará un seguimiento de los diferentes trabajos en las tutoría.

Se realizarán tutorías a grupos reducidos (15 alumnos) para resolver dudas sobre la asignatura. Se avisará con antelación sobre el aula, fecha y hora para que los alumnos puedan organizarse.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple Preguntas Test de respuesta múltiple (cuatro opciones). Será necesario alcanzar una calificación mínima de 4 sobre 10 en esta prueba para optar a superar la asignatura. Podrá asignarse un plus en la calificación final a aquellos alumnos que asistan y participen regular y activamente en clase. 30
Traballos tutelados Se evaluará la originalidad, aplicación de los fundamentos, claridad de los argumentos y calidad de la redacción y presentación 25
Estudo de casos Se evaluará la precisión y claridad de las respuestas así como la aplicación del fundamento teórico 15
Proba de ensaio Se evaluará la precisión y claridad de las respuestas así como la aplicación del fundamento teórico 30
 
Observacións avaliación

 


Fontes de información
Bibliografía básica Grande Esteban, I.;Abascal Fernández, E. (2011). Fundamentos y Técnicas de Investigación Comercial. Esic, Madrid
Merino Sanz, Mª J. (coord.) (2010). Introducción a la Investigación de Mercados. Esic
Trespalacios Gutierrez, J.A.;Vázquez Casielles, R.;Bello Acebrón, L. (2005). Investigación de Mercados: Métodos de recogida y análisis de la información para la toma de decisiones en marketing. Thomson, Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Se valora positivamente la participación en clase. Se facilitará bibliografia especifica al final de cada uno de los temas impartidos



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías