Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Desenrolar e fortalecer no alumno unha perspectiva de dirección xeral. |
A1 A2 A5 A6
|
|
|
Comprender os conceptos fundamentais en dirección estratéxica: estratexia, planificación estratéxica, dirección estratéxica, a relación entre estratexia e organización, análise da competencia, e análise estratéxico da empresa e da industria. |
A4 A6
|
|
C5 C6
|
Comprender e diferenciar os diferentes niveis da estratexia empresarial: corporativo, competitivo e funcional. |
A4 A6
|
|
C2
|
Desenvolver unha conciencia dos efectos dinámicos das accions estratéxicas da empresa e dos seus rivais na estratexia competitiva e na estratexia corporativa da empresa. |
A4 A5 A6
|
|
C2 C5 C7
|
Conocer as ferramentas de análise estratéxico e as perspectivas teóricas e metodolóxicas dispoñibles. |
A8 A9 A10 A11
|
|
C2
|
Integrar o conocemento adquirido en cursos anteriores nun marco conceptual útil a nivel de dirección xeral e aplicado a novos proxectos empresariais. |
A2 A4 A5
|
|
C5
|
Desenvolver hábitos de pensamento analítico ordenado e capacidade de síntesis, e desenvolvemento de habilidades na presentación de conclusions de forma eficaz e convincente tanto en forma escrita como oral acerca dos problemas estratéxicos dunha empresa. |
A3 A6 A8 A9 A11
|
|
C1
|
Iniciar a aprendizaxe do trabajo en equipo, aprendendo a dialogar (no estudio de casos) e tomar acordos (para a elaboración do traballo tutelado).
|
A1 A4 A5 A11
|
|
C1 C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. INTRODUCCIÓN Á DIRECCIÓN ESTRATÉXICA E POLÍTICAS DE EMPRESA |
1. Marco conceptual básico de dirección estratéxica.
2. Perspectivas de dirección estratéxica.
|
II. MARCO TEÓRICO-PRÁCTICO |
3. O proxecto emprendedor
4. A lóxica estratéxica da empresa.
|
III. ESTRATEXIA DE NEGOCIO OU ESTRATEXIA COMPETITIVA |
5. Análise estratéxica.
6. Creación de valor e ventaxa competitiva
7. O componente organizativo. Dirección estratéxica por competencias.
8. Procesos estratéxicos esenciais.
|
IV. ESTRATEXIA CORPORATIVA |
9. Sistemas de apoio á decisión
10. Estratexias de crecemento empresarial. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
17 |
34 |
51 |
Estudo de casos |
10 |
30 |
40 |
Traballos tutelados |
12 |
36 |
48 |
Presentación oral |
3 |
3 |
6 |
Proba de resposta breve |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición nas clases presenciais dos contidos teóricos e prácticos da asignatura orientando ó alumno tanto na metodoloxía de traballo máis apropiada para a preparación do contenido da exposición como o material bibliográfico aconsellado.
O tempo adicado a cada un dos capítulos en que está dividida a materia será proporcional á súa extensión e o grado de dificultade para a súa preparación.
Para a preparación dos contenidos de menor dificultade de comprensión orientarase ó alumno sobre as fontes concretas máis apropiadas e sobre os aspectos máis relevantes para alcanzar os resultados da aprendizaxe establecidos para a asignatura. |
Estudo de casos |
O profesor plantexará a análise de diferentes empresas reais enmarcando cada unha delas nos apartados correspondentes dos contenidos da asignatura.
Por medio de cada un dos casos, os estudiantes e o profesor involucranse no proceso de análise e discusión profundos acerca das circunstancias a que se enfrenta cada unha das empresas analizada.
O desenvolvemento dos estudios de casos servirá de referencia para a elaboración do traballo tutelado de carácter obligatorio. |
Traballos tutelados |
O desenvolvemento do traballo tutelado requiere para a súa elaboración unha serie de etapas:
identificación da idea de negocio
Análise estratéxica en base a fontes documentais
Diseño de procesos estratéxicos
Planificación de accións
Traballo grupal e discusión en grupo por parte dos alumnos.
Exposición e defensa do caso.
Durante o curso cada grupo de traballo desenvolverá un traballo tutelado |
Presentación oral |
O alumno intervirá de forma activa nas sesiones presenciais especialmente nas de carácter interactivo.
Igualmente, na sesión maxistral o alumno pode intervir, previa petición da palabra, para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre o tema que no momento da súa intervención se esteña tratando.
O traballo tutelado ha de ser defendido oralmente por todos os compoñentes do grupo responsable da súa elaboración. |
Proba de resposta breve |
Consiste nun exame de respostas cortas, de tipo test (verdadero/falso), de resposta múltiple ou unha combinación delas.
Realizarase o día, hora e aula que figure no calendario oficial de exámenes fixado pola Xunta de Facultade. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nas sesiones maxistrais, o profesor atenderá a cada unha das cuestions planteadas polos alumnos durante o desenvolvemento das mismas referentes ó tema que no momento da súa intervención se esteña tratando. Se as cuestions plantexadas requiren respostas máis amplias propondráselle ó alumno que as volva a plantexar nas sesions de tutorías.
Nos horarios de tutoría o alumno será atendido para aclarar aquelas dudas que lle surxan para a preparación da materia.
Sin citar á persoa que realizóu a consulta, esta pode ser publicada en Moodle, xunto coa súa resposta, coa finalidade de que outros alumnos poidan sacar proveito da misma. Todo elo se o el profesor considera oportuna e de interese xeral a consulta plantexada.
Nas análises de casos, o alumno deberá intervir para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre algún aspecto dos tratados no caso.
Nos traballos tutelados atenderáse de forma personalizada a cada un dos grupos de traballo orientándoos no plantexamento do proxecto, fomentando a discusión constructiva entre os compoñentes do grupo e corrixindo aqueles aspectos do traballo que a xuicio do profesor así o requiran.
O seguimento de cada un dos traballos contribuirá a poder valorar de forma máis precisa o esforzo realizado por cada un dos compoñentes do grupo de traballo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
10% da nota final (1 sobre 10). |
10 |
Proba de resposta breve |
Proba de resposta breve: 50% da nota final (5 sobre 10). (Esíxese un mínimo de 2,5) |
50 |
Sesión maxistral |
10% da nota final (1 sobre 10). Valorarase a asistencia activas ás sesións |
10 |
Traballos tutelados |
Traballo tutelado: 30% da nota final (3 sobre 10). (Esixese un mínimo de 1,5)
|
30 |
|
Observacións avaliación |
O comportamento fraudulento en cualquera dos apartados sometidos a valoración suporá a calificación de cero puntos na evaluación final.
De acordo coa normativa vixente consideraráse que un alumno estará sometido ó proceso de evaluación continua si se integra nun grupo responsable da realización de un dos traballos tutelados presentado. En caso de someterse ó proceso de evaluación continua e non presentarse ó exame final figurará como suspenso na acta correspondiente.
Está expresamente prohibido ter acceso durante as probas presenciais a teléfonos móviles e calesqueira outros dispositivos capaces de comunicación a distancia e/ou de almacenamento de información. A non observancia desta norma supón que se considere como realizada fraudulentamente a proba. El alumno terá que acreditar a súa identidade de acordo á normativa vixente.
Para cualqueira outra cuestión non expresamente detallada nesta guía estaráse ó disposto na normativa vixente aplicable a cada caso que se plantee.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
Cátedra Nebrija-BBVA en formación de emprendedores. El arte de emprender. Servicio de publicaciones de la Universidad Antonio de Nebrija.
Gil Estallo, M.A. Cómo crear y hacer funcionar una empresa. Conceptos e instrumentos. ESIC
Guerras Martín, L. A. y Navas López, E. (2007, 4º Ed.): Dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones . Thomson-Civitas, Madrid.
Guerras Martín, L. A. y Navas López, E. (2008, 4º Ed.): Casos de Dirección estratégica de la empresa. Thomson- Civitas, Madrid.
Hill, C. W. L., y Jones, G. R. (2004, 6º ed.): Administración Estratégica. Un enfoque integrado , McGraw-Hill, México.
Mateo Dueñas, R. y Sagarra Porta, R. (2004), Creación de empresas. Teoría y práctica. McGraw Hill
Porter, M.E. (2009): Estrategia Competitiva , Editorial Pirámide, Madrid.
Porter, M.E. (2010): Ventaja Competitiva: creación y sostenibilidad de un rendimiento superior , Editorial Pirámide, Madrid.
Sánchez, R. and Heene, A. (2004): The New Strategy Management. Organization, Competition, and Competence, John Wiley&Sons, Inc., New York.
Ventura, J. (2008): Análisis Estratégico de la Empresa , Paraninfo, Madrid. |
Bibliografía complementaria
|
|
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA: Besanko, D., Dranove, D., and Shanley, M. (2000): Economics of Strategy, John Wiley&Sons, Inc., New York. Collis, D.J., and Montgomery, C.A. (1997): Corporate Strategy. Resources and the Scope of the Firm, Irwin, McGraw-Hill, United States of America. Independientemente das referencias anteriores, o profesor pode, en calqueira momento ó longo do curso, recomendar outras referencias que pola súa actualidade e interese poidan axudar ó alumno na preparación da asignatura. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dirección Estratéxica e Política Empresarial II/611G02033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise Económico das Organizacións/611G02023 | Investigación de Mercados/611G02024 | Contabilidade Directiva/611G02032 |
|
Materias que continúan o temario |
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 | Introdución ao Marketing/611G02015 |
|
|