Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Identificar e coñecer a organización do Sector Público e os fundamentos da súa intervención na economía. |
A4 A6 A7 A8 A11
|
|
|
Coñecer o funcionamento xeral das finanzas públicas e as súas implicacións sobre as magnitudes macroeconómicas.
|
A7 A8 A9 A11
|
|
|
Coñecer os principais elementos do sistema fiscal español e as súas figuras tributarias. |
A8
|
|
|
Coñecer o significado dos distintos elementos dos impostos e as súas implicacións. |
A8 A9 A11
|
|
|
Habilidades de xestión da información relacionada coa materia: obtención e análise crítica de diferentes fontes |
A6 A8 A9 A11
|
|
|
Habilidade para traballar en equipos interdisciplinarios |
A12
|
|
C1 C4 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1 - INTRODUCIÓN AO SECTOR PÚBLICO E ACTIVIDADE FINANCEIRA |
• Razóns para a intervención do Sector Público na economía
• Sector Público: configuración e delimitación e instrumentos de intervención
• O Orzamento Público. Concepto principios e indicadores
|
TEMA 2 - INGRESOS PÚBLICOS E CONCEPTOS TRIBUTARIOS BÁSICOS |
• Concepto e clases de ingresos públicos
• Imposto: concepto, elementos e clasificación
• Principios impositivos básicos.
• Estrutura fiscal española |
TEMA 3 - TEORÍA XERAL DA IMPOSICIÓN: EQUIDADE, INCIDENCIA E EFICIENCIA |
• Distorsións impositivas e exceso de gravamen
• Imposición óptima: eficiencia
• Imposición óptima: eficiencia e equidade
• Imposición óptima e política tributaria
• Efectos económicos do imposto sobre a renda |
TEMA 4 - INCIDENCIA DISTRIBUTIVA DA IMPOSICIÓN |
• Incidencia impositiva en equilibrio parcial
• Incidencia impositiva en equilibrio xeral
• Incidencia espacial
• Evaluación da incidencia distributiva dos impostos
|
TEMA 5 - IMPOSTO SOBRE A RENDA PERSOAL |
• Xustificación de un imposto sobre a renda persoal
• A renda como medida da capacidade de pago do imposto
• Determinación da renda fiscal
• Elección da unidade contribuinte
• A inflacion e o imposto sobre a renda
|
TEMA 6. IMPOSTO DE SOCIEDADES |
• Xustificación do imposto
• Estructura do imposto.
• Integración dos impostos de renda e sociedades. |
TEMA 7. IMPOSICIÓN INDIRECTA. O IVA |
• Ventaxas e inconvintes da imposición indirecta sobre o consumo
• Imposición selectiva
• Impostos sobre o volumen de ventas
• Impostos sobre o valor engadido |
TEMA 8. FEDERALISMO FISCAL |
• A financiación das Facendas Territoriales
• A tributación das Facendas Territoriales. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
2 |
18 |
20 |
Solución de problemas |
25 |
50 |
75 |
Sesión maxistral |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.)). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Solución de problemas |
Realización de actividades de carácter práctico (demostracións e/ou exercicios). Nalgúns casos poderán utilizarse os recursos de páxinas web oficiais (AEAT, MEH, Xunta de Galicia, etc.). |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Destinadas a reforzar determinados aspectos da aprendizaje autónoma do estudante mediane o seguimento e supervisión de distintas actividades programadas (busqueda de datos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición dos traballos)
Faranse dous grupos reducidos de 15 alumnos e se programaran duas titorias para resolver dúbidas e para facilitar a preaparacion da proba final |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Consistirá nun exame escrito que se dividirá en dúas partes: unha parte teórica (nas que se poden utilizar preguntas de resposta múltiple e/ou ensaio) e unha parte práctica. A cualificación da proba será o resultado da valoración conxunta das dúas partes. |
70 |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e supostos prácticos de liquidación que deberá entregar o estudante aos profesores |
30 |
|
Observacións avaliación |
O exame escrito se realizará nas datas fixadas polo centro á finalización do segundo cuadrimestre e no mes de xullo, respectivamente. A entrega de exercicios realizarase no período no que se desenvolven as actividades académicas docentes do segundo cuadrimestre e nas datas que estableza o profesor. Terá cualificación de non presentado quen só participe de actividades de avaliación que teñan, en conxunto, una ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. Para aprobar a materia, asemade de sumar 50 ou máis puntos (sobre 100) na avaliación, cómpre acadar unha puntuación mínima de 35 de 70 puntos na proba obxectiva, e 15 de 30 puntos sobre o total das restantes formas de avaliación. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información, agás os expresamente autorizados polo profesor.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALBI, E., J.M. GONZÁLEZ-PÁRAMO e I. ZUBIRI (2004): Economía Pública I y II, Ed. Ariel, Barcelona.
COSTA, M., J.M. DURÁN e outros (2005): Teoría básica de los impuestos. Un enfoque económico, 2ª ed, Ed. Thomson Civitas.
DOMÍNGUEZ, J.M. e G. CARRASCO (1998): Ejercicios de Hacienda Pública, Ed. Pirámide, Madrid.
ROSEN, H.S. (2002): Hacienda Pública, 5ª edición, Ed. McGraw-Hill, Madrid.
RUIZ-HUERTA, J. e J. LOSCOS FERNÁNDEZ (dirs) (2003): Ejercicios de Hacienda Pública, Ed. McGraw-Hill, Madrid.
MORENO MORENO, M.C e PAREDES GÓMEZ, R. (2010): Fiscalidad individual y Empresarial Madrid, Civitas.
AEAT (2010): Manual Práctico IRPF. Madrid, AEAT.
ALBI IBAÑEZ, E. (2010): Sistema Fiscal Español, Tomos I y II Barcelona, Ariel
POVEDA BLANCO, F. e SÁNCHEZ SÁNCHEZ, A. (2010):Sistema fiscal. Esquemas y supuestos prácticos. Pamplona. Aranzadi
MEMENTO FISCAL 2011: Ediciones Francis Lefebvre. Madrid. Marzo 2011.
TODO RENTA 2011: Editorial CISS Valencia |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|