Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Deseño Organizativo Código 611G02029
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
García Álvarez, María Teresa
Correo electrónico
teresa.galvarez@udc.es
Profesorado
García Álvarez, María Teresa
Guillen Solorzano, Maria
Mariz Perez, Rosa
Correo electrónico
teresa.galvarez@udc.es
maria.guillen@udc.es
rosa.mariz@udc.es
Web
Descrición xeral La materia se centra en el análisis de las estructuras organizativas de las empresas en el mundo real.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades.
A2 Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada.
A3 Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa.
A4 Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados.
A5 Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa.
A6 Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A9 Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A10 Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A11 Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos e difundir o uso das novas tecnoloxías A3
A9
A11
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida y fomentar los valores del esfuerzo, trabajo, formacion continua e iniciativa privada C4
C5
C6
C7
C8
Saber hacer la presentación oral y escrita de un proyecto de gestión y análisis de la estructura organizativa de una empresa y Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. A10
A11
C1
C5
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria. C4
Saber diseñar organigramas y realizar análisis de las competencias de los diferentes puestos de trabajo, base para emitir informes y proyectos de gestión A1
A2
A4
A5
A6
A8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: Introducción al análisis organizativo 1.1. Mecanismos de coordinación
1.2. Elementos básicos y partes fundamentales
TEMA 2: Parámetros de diseño organizativo 2.1. Diseño de puestos.
2.2. Diseño de la estructura departamental
2.3. Diseño de vínculos laterales.
2.4. Desentralización
TEMA 3: Factores de contingencia 3.1. Edad
3.2. Tamaño
3.3. Sistema técnico
3.4. Entorno
3.5. El papel del poder
TEMA 4: Configuraciones estructurales 4.1. Simple
4.2. Burocracia maquinal
4.3. Burocracia profesional
4.4. Divisional.
4.5. Adhocracia

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 14 28 42
Proba obxectiva 2 28 30
Seminario 4 4 8
Sesión maxistral 17 0 17
Traballos tutelados 6 24 30
Análise de fontes documentais 5 15 20
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Análisis de casos prácticos reales aplicados al marco conceptual de la asignatura
Proba obxectiva Examen tipo test
Seminario Se organizarán 4 horas de tutorías presenciales para el seguimiento de los trabajos cuyas fechas y horas serán comunicada a lo largo del curso.
Sesión maxistral Presentación de conceptos teóricos básicos
Traballos tutelados Trabajos en grupo en los que se aplicarán los conceptos vistos en las sesiones magistrales
Análise de fontes documentais Búsqueda y análisis de datos relevantes utilizando las nuevas tecnologías de la información

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Seminario
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Los seminarios y las tutorías servirán para aclarar dudas y hacer un seguimiento de los trabajos tutelados o dudas en seminarios y sesión magistral.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais Uso de fuentes de información adecuadas. Cada grupo deberá exponer en clase un concepto o epígrafe no visto con anterioridad.
5
Estudo de casos Análisis de casos presentados en clase. 5
Proba obxectiva Examen tipo test 60
Traballos tutelados Trabajos en grupo sobre una empresa real. 30
 
Observacións avaliación

Se
considera que un alumno está dentro de la evaluación continua y, por tanto, se
le aplicará el esquema de evaluación anterior, si ha realizado más de un 20% de
los trabajos y casos prácticos encargados. Por lo tanto, este alumno si no
alcanza el cinco, estará "suspenso" en las actas de la asignatura aunque no se
presente al examen. Este sistema de evaluación se mantiene tanto para la primera
oportunidad como para julio.

Tanto el estudio de casos, análisis de fuentes
documentales y los trabajos tutelados se realizan a lo largo del curso y no es
posible su realización fuera del periodo lectivo dado que se realizan dentro del
aula. Tanto a los alumnos a tiempo parcfial como a tiempo completo se les aplicará el mismo sistema de evaluación.

El esquema de evaluación anterior se aplicará a todos los alumnos en
todas las oportunidades.

Se recuerda que está prohibido acceder al examen con
cualquier dispositivo que permita la comunicación con el exterior y/o el
almacenamiento de información.


Fontes de información
Bibliografía básica Mintzberg (Varios). La estructuración de las organizaciones. Ariel

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías