Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Que saiban utilizar as técnicas específicas de xestión e organización da información. |
A3 |
Que saiban xestionar e organizar documentación. |
A4 |
Que dominen o entorno virtual. |
A6 |
Que saiban realizar produtos multimedia e páxinas web. |
A8 |
Que poidan crear contidos culturais. |
A9 |
Que poidan realizar tarefas de revisión, corrección, supervisión e asesoramento lingüístico. |
A12 |
Que dominen a linguaxe específica de diferentes ámbitos profesionais. |
B1 |
Que posúan e comprendan coñecementos especializados no ámbito dos estudos lingüísticos e das tecnoloxías da comunicación. |
B3 |
Que saiban aplicar os coñecementos adquiridos. |
B4 |
Que teñan capacidade de resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos nun contexto multidisciplinar. |
B5 |
Que sexan capaces de integrar coñecementos diversos. |
B7 |
Que saiban realizar reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B9 |
Que posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando e aprendendo dun modo autónomo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer as diferentes formas de representación dixital da información. |
AP4 AP12
|
BP1 BP4 BP5 BP9
|
CM3 CM6 CM7 CM8
|
Entender os conceptos básicos da codificación dixital da información. |
AP1 AP4 AP6 AP12
|
BP1 BP4 BP5 BP9
|
CM3 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer o código ASCII e o UNICODE. |
AP1 AP4 AP12
|
BP1 BP4 BP5 BP9
|
CM3 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer e traballar de maneira elemental os formatos usuais de codificación de texto, imaxe, son e vídeo. |
AP4 AP6 AP8 AP12
|
BP1 BP3 BP5 BP9
|
CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Entender o funcionamento básico e saber utilizar un escáner e un OCR. |
AP4 AP6 AP8 AP9 AP12
|
BP1 BP3 BP4 BP5 BP9
|
CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Saber usar as ferramentas de dixitalización de textos e imaxes. |
AP4 AP6 AP8 AP12
|
BP1 BP3 BP4 BP5 BP9
|
CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Entender a problemática da preservación dixital. |
AP1 AP3 AP4 AP12
|
BP1 BP4 BP5 BP7 BP9
|
CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución xeral |
Breve introdución ás Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (TIC), o hardware e o software
|
Representación da información |
A codificación da información
Métodos e formatos de codificación dixital da información:
- Numérica.
- Alfanumérica (texto)
- Imaxe
- Son
- Vídeo
|
O proceso de dixitalización |
O escaneado
O recoñecemento óptico de caracteres
Corrección e maquetado
|
Preservación da información dixitalizada |
Problemas
Importancia da conservación dixital |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
8 |
23 |
31 |
Prácticas a través de TIC |
7 |
12 |
19 |
Traballos tutelados |
1 |
20 |
21 |
Proba mixta |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Impartiranse aulas nas que se presentarán contidos teóricos en combinación con exercicios prácticos. |
Prácticas a través de TIC |
Impartiranse aulas de prácticas nas que se traballará cos computadores, escáneres e outros dispositivos das aulas de informática da facultade.
|
Traballos tutelados |
Elaboración dun conxunto relevante de materiais dixitais multimedia.
|
Proba mixta |
Realización dun exame final onde haberá preguntas abertas de desenvolvemento e/ou preguntas de resposta breve ou test.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Prevese que entre o alumnado haberá diferenzas salientábeis tanto en canto á súa familiarización con conceptos e termos informáticos, como en canto ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas.
É por iso que se prevé desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula e mais para os traballos que desenvolverán de forma individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
O traballo final obrigatorio consistirá na elaboración dun conxunto relevante de materiais dixitais multimedia que deberán ser entregados na data que se fixe o primeiro día de clase. |
45 |
Prácticas a través de TIC |
Avaliarase o progreso e aproveitamento de cada alumno/a nas aulas prácticas. |
5 |
Sesión maxistral |
Avaliarase a asistencia, participación e a actitude de cada alumno/a nas aulas teóricas. |
5 |
Proba mixta |
Para superar a materia, será obrigatoiro obter o aprobado nesta proba. |
45 |
|
Observacións avaliación |
Ademais da asistencia e participación activa nas clases e a habilidade demostrada no manexo de ferramentas informáticas nas clases de laboratorio, valorarase o traballo e o exame de contidos finais. Para superar a materia será necesario acadar o 50% da puntuación máxima tanto do exame (proba mixta) como do traballo (traballos tutelados). De non acadar esta puntuación mínima nalgunha das probas, a cualificación que aparecerá nas actas será, como máximo, un 4.0. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar o traballo tutelado e realizar a proba mixta nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará ao alumnado publicándoos na web da materia a principio de curso. Para este alumnado, cada unha destas probas suporá o 50% da cualificación final, en vez do 45%.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Pérez-Sanjulián, C., Saavedra Places, A. (2004). As bibliotecas dixitais. Santiago de Compostela, Laiovento
Prieto Espinosa, A., Prieto Campos, B. (2005). Conceptos de Informática. McGraw-Hill
Prieto Espinosa, A., Lloris Ruiz, A., Torres Cantero, (2006). Introducción a la Informática. Editorial McGraw-Hill
Beekman, G. (2006). Introducción a la informática. Pearson / Prentice Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
Abaitua, J. (). Edición y publicación electrónica. http://paginaspersonales.deusto.es/abaitua/konzeptu/ht.htm
Blecua, José Manuel (et al. eds.) (1999 ). Filología e informática. Nuevas tecnologías en los estudios filológicos . Lleida, Milenio i Universitat Autónoma de Barcelona
Martí Antonin, M.A. (coord.) (2003). Tecnologías del lenguaje . Barcelona, UOC
Martí Antonin, M.A., CIvit Torruella, M. e Taulé Delor, M. (CLiC-Centre de Llenguaje i Computació) (2004). Tecnologies de la llengua i les seves aplicacions. Revista Galega de Filoloxía |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|