Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Linguaxes de Etiquetados de Documentos Código 613445002
Titulación
Mestrado Universitario en Lingua e Usos Profesionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Saavedra Places, María de los Angeles
Correo electrónico
angeles.saavedra.places@udc.es
Profesorado
Saavedra Places, María de los Angeles
Correo electrónico
angeles.saavedra.places@udc.es
Web http://docencia.lbd.udc.es/MLUP/linguaxes/
Descrición xeral - Linguaxes de marcación para estruturar textos HTML, XML, SGML, XHTML.
- Interese das linguaxes de marcado para web e bibliotecas dixitais.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Que saiban utilizar as técnicas específicas de xestión e organización da información.
A3 Que saiban xestionar e organizar documentación.
A4 Que dominen o entorno virtual.
A6 Que saiban realizar produtos multimedia e páxinas web.
B2 Que teñan capacidade para ser orixinais no desenvolvemento e aplicación de ideas.
B3 Que saiban aplicar os coñecementos adquiridos.
B4 Que teñan capacidade de resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos nun contexto multidisciplinar.
B5 Que sexan capaces de integrar coñecementos diversos.
B6 Que saiban formular xuízos a partir dunha información que pode ser incompleta ou limitada.
B7 Que saiban realizar reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B9 Que posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando e aprendendo dun modo autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Entender a utilidade da marcación de textos. AP1
AP3
AP4
AP6
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Coñecer a filosofía e estrutura das linguaxes de marcado e os seus conceptos básicos: textos ben formados e textos válidos. AP1
AP3
AP4
AP6
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Entender os obxectivos de cada tipo de linguaxe de marcado. AP1
AP3
AP4
AP6
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Coñecer o conxunto de etiquetas básicas de HTML. AP1
AP3
AP4
AP6
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Saber crear un documento HTML mediante un editor básico de textos e mediante ferramentas específicas de creación de páxinas web. AP1
AP3
AP4
AP6
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Coñecer as vantaxes de XML fronte a HTML. AP1
AP3
AP4
AP6
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Entender un DTD e ser capaz de crear un DTD específico. AP1
AP3
AP4
AP6
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Coñecer a utilidade dos XML Schemas. AP1
AP3
AP4
AP6
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Coñecer estándares para o etiquetado de recursos documentais baseados en XML: Dublin Core e RSS. AP1
AP3
AP4
AP6
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Historia e conceptos básicos das linguaxes de etiquetado: documentos válidos e ben formados
HTML Estrutura dun documento HTML
Formatos de parágrafo
Formatos de caracter
Outros elementos

XML Introdución
DTD
XML-Schema
Estándares e conceptos avanzados Dublin Core, RSS e TEI
Presentación da información: CSS

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 4 9 13
Prácticas a través de TIC 5 15 20
Traballos tutelados 1 12 13
Proba mixta 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impartiranse aulas nas que se presentarán contidos teóricos en combinación con exercicios prácticos.
Prácticas a través de TIC Impartiranse aulas de prácticas, nas que se traballará cos computadores das aulas de informática da facultade.
Traballos tutelados Proporase un traballo que o alumnado terá que levar a cabo de forma individual e que será obrigatorio para superar a materia. O prazo e as normas de entrega estableceranse nas aulas.
Proba mixta Realizarase un exame escrito que conterá preguntas curtas, preguntas test e exercicios sobre os contidos das aulas de teoría, das aulas de prácticas e do aprendido na elaboración dos traballos obrigatorios.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
Prevese que entre o alumnado haberá diferenzas salientábeis tanto en canto á súa familiarización con conceptos e termos informáticos, como en canto ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas.
É por iso que se planifica un tempo fixo de atención personalizada para cada persoa fóra das aulas presenciais, isto é, aparte do que precisen durante as prácticas na aula e durante a realización do traballo tutelado.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Avaliarase a participación e a actitude de cada alumno/a nas aulas. 5
Prácticas a través de TIC Avaliarase a participación, a actitude e o aproveitamento de cada alumno/a nas aulas. 5
Traballos tutelados Avaliarase a calidade dos traballos en canto á aplicación dos contidos aprendidos nas aulas e ao coñecemento adquirido a través do traballo persoal. A puntuación positiva neste traballo será imprescindíbel, mais non suficiente, para superar a materia. 45
Proba mixta Avaliarase o grao en que foron aprendidos os contidos traballados nas aulas e o coñecemento adquirido a través de traballo persoal. A puntuación positiva nesta proba será imprescindíbel, mais non suficiente, para superar a materia. 45
 
Observacións avaliación

Ademais da asistencia e participación activa nas clases e a habilidade demostrada no manexo de ferramentas informáticas nas clases de laboratorio, valorarase o traballo e o exame de contidos finais.
Para superar a materia será necesario acadar o 50% da puntuación máxima tanto do exame (proba mixta) como do traballo (traballos tutelados). De non acadar esta puntuación mínima nalgunha das probas, a cualificación que aparecerá nas actas será, como máximo, un 4.0.

Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.

As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar o traballo tutelado e realizar a proba mixta nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará ao alumnado publicándoos na web da materia a principio de curso. Para este alumnado, cada unha destas probas suporá o 50% da cualificación final, en vez do 45%.


Fontes de información
Bibliografía básica Abiteboul, Serge; Buneman, peter; Suciu, Dan (2000). Data on the Web: from relations to semistructured Data and XML.. Morgan Daufmann Publishers
Powell, Thomas A. (2001). HTML 4: manual de referencia. Ed. McGraw-Hill
Dublin Core Metadata Iniciative (). http://es.dublincore.org.
World Wide Web Consortium (). http://www.w3.org.
Hunter, David (2001). Iniciación a XML. Barcelona, Inforbooks
Marchal, Benoit (2001). XML con ejemplos. Ed. Pearson Educación
Castro, Elizabeth (2001). XML. Guía de aprendizaje. Madrid, Prentice Hall

Bibliografía complementaria Ferramenta de validación de XML con DTD (O DTD ten que ir dentro do XML) (). http://www.stg.brown.edu/service/xmlvalid/.
Ferramenta de validación de DTDs (). http://www.validome.org/grammar/.
Ferramenta para comprobar se un documento XML está ben formado (). http://www.xml.com/pub/a/tools/ruwf/check.html.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías