Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Bases de Datos Código 613445004
Titulación
Mestrado Universitario en Lingua e Usos Profesionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Correo electrónico
nieves.brisaboa@udc.es
Profesorado
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Saavedra Places, María de los Angeles
Correo electrónico
nieves.brisaboa@udc.es
angeles.saavedra.places@udc.es
Web http://docencia.lbd.udc.es/MLUP/bd
Descrición xeral - Conceptos básicos de bases de datos.
- Deseño conceptual de bases de datos (E-R).
- SXBD relacionais.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Que saiban utilizar as técnicas específicas de xestión e organización da información.
A3 Que saiban xestionar e organizar documentación.
A8 Que poidan crear contidos culturais.
B2 Que teñan capacidade para ser orixinais no desenvolvemento e aplicación de ideas.
B3 Que saiban aplicar os coñecementos adquiridos.
B4 Que teñan capacidade de resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos nun contexto multidisciplinar.
B5 Que sexan capaces de integrar coñecementos diversos.
B6 Que saiban formular xuízos a partir dunha información que pode ser incompleta ou limitada.
B7 Que saiban realizar reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B9 Que posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando e aprendendo dun modo autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Entender as diferenzas entre unha base de datos e outros sistemas de almacenamento da información. AP1
AP3
AP8
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Entender as funcionalidades dun sistema de xestión de bases de datos. AP1
AP3
AP8
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Coñecer os conceptos básicos dos Sistemas Xestores de Bases de Datos Relacionais. AP1
AP3
AP8
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Entender a utilidade do modelado conceptual de datos. AP1
AP3
AP8
BP2
BP3
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Coñecer o modelo Entidade-Relación. AP1
AP3
AP8
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Saber realizar deseños de modelos conceptuais usando o modelo E-R. AP1
AP3
AP8
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Coñecer os elementos básicos da linguaxe de consulta SQL. AP1
AP3
AP8
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Saber usar basicamente e de xeito interactivo un Sistema Xestor de Bases de Datos sinxelo como Access. AP1
AP3
AP8
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Entender a complexidade de modelos de bases de datos textuais e multimedia con capacidade de almacenamento de datos semiestruturados. AP1
AP3
AP8
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP9
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución
As Bases de Datos Relacionais
Modelo conceptual: Introdución ao modelo E-R
Modelo relacional
Linguaxe de consulta de bases de datos: SQL
Creación e explotación de bases de datos nun SXBD: Microsoft Access

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 11 25 36
Prácticas a través de TIC 11 25 36
Proba mixta 2 0 2
Traballos tutelados 0 25 25
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impartiranse aulas nas que se presentarán contidos teóricos en combinación con exercicios prácticos.
Prácticas a través de TIC Impartiranse aulas de prácticas, nas que se traballará cos computadores das aulas de informática.
Proba mixta Realizarase un exame escrito que conterá preguntas curtas, preguntas test e exercicios sobre os contidos das aulas de teoría, das aulas de prácticas e do aprendido durante o desenvolvemento do traballo persoal.
Traballos tutelados O alumnado deberá realizar unha serie de exercicios que lle serán propostos nas aulas de prácticas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
Prevese que entre o alumnado haberá diferenzas salientábeis tanto en canto á súa familiarización con conceptos e termos informáticos, como en canto ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas.
É por iso que se planifica desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Avaliarase o progreso, a participación e a actitude de cada alumno/a nas aulas. 5
Prácticas a través de TIC Avaliarase o progreso, a participación e a actitude de cada alumno/a nas aulas. 5
Proba mixta Avaliarase o grao en que foron aprendidos os contidos traballados nas aulas e o coñecemento adquirido a través de traballo persoal. 60
Traballos tutelados Avaliarase a corrección e a calidade das respostas aos exercicios que se lles proporán e que teñen que realizar de forma individual. 30
 
Observacións avaliación

Ademais da asistencia e participación activa nas clases e a habilidade demostrada no manexo de ferramentas informáticas nas clases de laboratorio, valorarase o traballo e o exame de contidos finais. Para superar a materia será necesario acadar o 50% da puntuación máxima tanto do exame (proba mixta) como do traballo (traballos tutelados). De non acadar esta puntuación mínima nalgunha das probas, a cualificación que aparecerá nas actas será, como máximo, un 4.0.

Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.

As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar o traballo tutelado e realizar a proba mixta nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará ao alumnado publicándoos na web da materia a principio de curso. Para este alumnado, o traballo tutelado suporá o 40% da cualificación final, en vez do 30%.


Fontes de información
Bibliografía básica De Miguel, A.; Martínez, P.; Castro, E.; Cavero, M.; Cuadra, D.; Iglesias, A.M.; Nieto, C. (2001). Diseño de bases de datos. Problemas resueltos. Ed. Ra-ma
Silberschatz, A.; Korth, H.; Sudarshan, S. (2002). Fundamentos de bases de datos. 4ª Edición. Ed. McGraw Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2002). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos. 3ª Edición. Ed. Addison-Wesley
De Miguel, A.; Piattini, M. (1999). Fundamentos y modelos de bases de datos. 2º Edición. Ed. Ra-ma
Date, C.J. (2001). Introducción a los sistemas de datos. Ed. Prentice Hall
Rivero, E.; Martínez, L.; Reina, L.; Benavides, J.; Olaizola, J. (2002). Introducción al SQL para usuarios y programadores. Ed. Thomson

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías