Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) E-learning: O Ensino da Aprendizaxe en Internet Código 613445009
Titulación
Mestrado Universitario en Lingua e Usos Profesionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://www.cesga.es
Descrición xeral O ensino-aprendizaxe en Internet: E-learning. Ferramentas básicas. Ferramentas de comunicación. Ferramentas para o traballo colaborativo. Espazos de armacenamento de arquivos de e para a publicación en Internet. Construción de materiais para e-learning. Indepdencia e accesibilidade da información.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Que saiban utilizar as técnicas específicas de xestión e organización da información.
A4 Que dominen o entorno virtual.
A6 Que saiban realizar produtos multimedia e páxinas web.
A8 Que poidan crear contidos culturais.
B3 Que saiban aplicar os coñecementos adquiridos.
B4 Que teñan capacidade de resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos nun contexto multidisciplinar.
B8 Que sexan capaces de comunicar as súas conclusións e os coñecementos que as sustentan a públicos especializados e non especializados de forma clara.
B9 Que posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando e aprendendo dun modo autónomo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Que saiban utilizar as técnicas específicas de xestión e organización da información. AP1
AP4
Que dominen o entorno virtual. AP4
Que saiban realizar produtos multimedia e páxinas web. AP6
Que poidan crear contidos culturais. AP8
Que saiban aplicar os coñecementos adquiridos. BP3
Que teñan capacidade de resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos nun contexto multidisciplinar. BP4
Que sexan capaces de comunicar as súas conclusións e os coñecementos que as sustentan a públicos especializados e non especializados de forma clara. BP8
Que posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando e aprendendo dun modo autónomo. BP9
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. CM3
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. CM5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse CM6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CM7

Contidos
Temas Subtemas
Desenvolvemento de competencias básicas para o uso das TIC na formación e no traballo colaborativo entre grupos dispersos. Coñecemento básico das ferramentas de e-learning (aprendizaxe electrónica).
Coñecemento básico da construcción de materiais para e-learning.
Coñecemento de ferramentas e servicios que facilitan o traballo colaborativo entre grupos dispersos.
Coñecemento do concepto e servizos da web 2.0, PLEs, web social.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Foro virtual 0 10 10
Aprendizaxe colaborativa 6 0 6
Análise de fontes documentais 0 10 10
Debate virtual 3 0 3
Prácticas a través de TIC 3 6 9
Sesión maxistral 6 6 12
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Foro virtual O foro será o espazo de intercambio e reflexión principal nesta materia. Dado que as sesións presenciais serán grupais, esta ferramenta nos permitirá poder profundizar e cuestionar aqueles aspectos que traballemos na asignatura.
Aprendizaxe colaborativa A aprendizaxe que faremos en grupo, tanto virtual como presencial, tentará ser colaborativa, compartindo reflexións tanto con medios virtuais como oralmente nas sesións presenciais.
Análise de fontes documentais Na asignatura haberá diferentes referencias (vídeos, textos, presentacións) para traballar de forma individual nas que se pedirá a reflexión a través dos foros e na clase.
Debate virtual Haberá dúas sesións de debate virtual mediante as TICs na asignatura. A comprensión do medio e participación activa na mesma será parte do traballo da asignatura.
Prácticas a través de TIC Faremos varias sesións de traballo na aula con formato moi práctico, de taller.
Sesión maxistral Aínda que non pretende ser a metodoloxía dominante, haberá ao principio da sesión unha reflexión e presentación da materia por parte da profesora.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Debate virtual
Prácticas a través de TIC
Descrición
A asignatura utilizará de forma extensiva as TIC como ferramenta de comunicación e debate, tanto a través da contorna virtual Aula Cesga (http://aula.cesga.es), como de outras ferramentas, como o webminar. Adicionalmente, tamén se atenderá de forma individual aos alumnos nas sesións presenciais.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Foro virtual O resultado das lecturas, experiencias, talleres e exploracións na materia por parte do alumno serán reflectidas no foro virtual do curso, polo que será clave na avaliación da asignatura. 70
Aprendizaxe colaborativa A participación nas sesións colaborativas da asignatura, na que se participará de forma sincrónica mediante as TIC, tamén serán computadas na avaliación final. 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bisquerra, R. (1987): Introducción a la estadística aplicada a la investigación educativa, Barcelona, PPU.

Cabero, J. (1996): “El ciberespacio: el no lugar como lugar educativo”, en Salinas, J. y otros (Coords.): Edutec 95: Redes de comunicación. Redes de aprendizaje, Palma de Mallorca, Universidad de las Islas Baleares, pp.77-89.

Cabero, J. et al. (2000): “Los usos de los medios audiovisuales, informáticos y las nuevas tecnologías en los centros andaluces. Los cuestionarios (I)”, en Cabero, J. y otros (Coords.): Y continuamos avanzando. Las nuevas tecnologías para la mejora educativa, Sevilla, Kronos, pp.467-502.

Cabero, J. (2000a): “La utilización educativa de la televisión y el vídeo”, en Cabero, J. (Ed.): Nuevas Tecnologías aplicadas a la educación, Madrid, Síntesis, pp.39-70.

Cabero, J. (2000b): “Las nuevas tecnologías de la información y comunicación: aportaciones a la enseñanza”, en Cabero, J. (Ed.): Nuevas Tecnologías aplicadas a la educación, Madrid, Síntesis, pp.15-38.

Cabero, J. (2001): Tecnología Educativa. Diseño y utilización de medios en la enseñanza, Barcelona, Paidós.

Cabero, J. et al. (2003) "Experiencias en Teleformación desde el SAV de la Universidad de Sevilla". Agenda Académica, 2003, Vol. 10, 2, 71-85 [artículo en línea]. [Fecha de consulta: 31/7/06] http://tecnologiaedu.us.es/bibliovir/pdf/agosto02.pdf

Cabero, J. et al. (2004) "Las herramientas de comunicación en el 'aprendizaje mezclado'.". Pixel-Bit. Revista de medios y educación. Nº 23, 27-41. Cohen, L. y Manion, L. (1990): Métodos de investigación educativa, Madrid, La Muralla.

Fernández Morante, C. (2001): “La Innovación Educativa como contexto de Desarrollo Profesional y Organizativo”, Innovación Educativa, 11, pp.103-114.

Fernández Morante, C., Cebreiro López, B. y Casal Otero, L. (2003): “Tecnología vía satélite y redes de comunicación: una propuesta innovadora en la formación continua”, Innovación Educativa, 13.

Duarte Hueros A. et. al (2005) "Opinión de expertos en teleformación ante las actividades formativas virtuales desarrolladas en sus universidades". [artículo en línea]. [Fecha de consulta: 10/7/06] www.campusred.net/congreso/pdfscomunicaciones/ANADUARTE.pdf

Fernández Morante, C. (2002) Los Medios audiovisuales, informáticos y las nuevas tecnologías en los centros educativos gallegos, presencia y usos. Tesis doctoral / directores, Beatriz Cebreiro López, Antonio Medina Rivilla. Universidad de Santiago de Compostela.

Martínez, F. (1995): “Cultura, Medios de Comunicación y enseñanza”, en Ballesta, J. (Coord.): Enseñar con los medios de comunicación, Barcelona, PPU, pp.11-30.

Praetere De, T. (2002) "Philosophie du logiciel Claroline". [artículo en línea]. [Fecha de consulta: 1/6/06]. http://www.dokeos.com/philosophie_claroline.php Rguez Malmierca, M. (coord) AAVV (2006).

Estado del e-learning en Galicia. Análisis en Universidad y empresa. Informe final del Observatorio Gallego de e-learning. [documento en línea]. CESGA, Santiago de Compostela. 2006. [Fecha de consulta: 1/7/2006]

http://observatorioel.cesga.es/resultados/DO_ELE_InformeFinalObsEL_ca.pdf

Salinas, J. y otros (Coords.) (1996): Edutec 95: Redes de comunicación. Redes de aprendizaje, Palma de Mallorca, Universidad de las Islas Baleares.

Salinas J. (1999) “Uso educativo de las redes informáticas”. Educar 1999;(25) [artículo en línea]. [Fecha de consulta: 10/7/06]. www.bib.uab.es/pub/educar/0211819Xn25p81.pdf

Salinas, J. (2003) “TIC y formación flexible” III Congreso Internacional Virtual de Educación Cibereduca. [artículo en línea]. [Fecha de consulta: 10/7/06].

http://tecnologiaedu.us.es/bibliovir/pdf/SALINAS.pdf

Valenzuela, J. y otros. (2000) “La sociedad de la Información. mutaciones de nuestra relación con la información y el conocimiento”. Pixel-Bit. Revista de medios y educación. Nº 14. [en línea]. PixelBit 2000;14. Disponible en:

http://www.sav.us.es/pixelbit/articulos/n14/n14art/art145.htm [Consultado: 5 de

julio del 2006]
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías