Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Edición Profesional de Textos Código 613445011
Titulación
Mestrado Universitario en Lingua e Usos Profesionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Gonzalez Muñoz, Luis Fernando
Correo electrónico
fernando.gonzalez.munoz@udc.es
Profesorado
Cordoba Rodriguez, Felix
Gonzalez Muñoz, Luis Fernando
Correo electrónico
felix.cordoba@udc.es
fernando.gonzalez.munoz@udc.es
Web
Descrición xeral Uso e manexo dos programas de edición profesional.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Que saiban utilizar as técnicas específicas de xestión e organización da información.
A8 Que poidan crear contidos culturais.
B9 Que posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando e aprendendo dun modo autónomo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
1. Coñecemento dos distintos tipos de edición, segundo os soportes, contidos, destinatarios e outros aspectos formais ou relativos á xestión editorial. AP8
CM5
2. Coñecemento dos procesos de xestión editorial: selección de orixinais; deseño xeral da publicación; corrección ortográfica, estilística e tipográfica; redacción de contratos editoriais (dereitos de autor e propiedade intelectual); maquetación; corrección de probas; rexistro e catalogación editoriais (ISBN, ISSN, DL, DOI etc); impresión; distribución; promoción editorial; xestión de excedentes. AP1
BP9
CM3
3. Iniciación ao uso de programas profesionales de edición (InDesign). AP8
BP9
CM3
4. Coñecemento de ferramentas básicas para a autoedición. AP1
AP8
BP9
CM3

Contidos
Temas Subtemas
Parte teórica 1) Concepto e tipoloxía da edición
2) Procesos e ferramentas de xestión editorial
3) Especificidades da edición electrónica
Parte práctica 1) Iniciación ao uso de programas de edición

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 1 14 15
Presentación oral 6 0 6
Prácticas de laboratorio 6 12 18
Lecturas 0 10 10
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados -Partindo das lecturas obrigatorias, o alumno/a elaborará unha ficha descritiva relativa á estrutura, materiais, deseño etc dun libro impreso, con avaliación crítica da adecuación aos seus contidos e potenciais destinatarios.
-Elaboración, revisión e maquetación dun texto breve mediante Indesign.
Presentación oral Exposición de contidos básicos relativos a cada un dos temas e subtemas da parte teórica, con indicación de fontes de información e documentación complementaria.
Prácticas de laboratorio Prácticas de maquetación con InDesign.
Lecturas Lectura obrigatoria:
BLANCO VALDÉS, Juan: Do orixinal ao libro. Manual de edición técnica. Vigo, Xerais, 2009.
Ou ben:
BUEN UNNA, Jorge de, Manual de diseño editorial, 3.ª ed. Gijón: Trea, 2008.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
1) Asistencia e participación nas sesións teóricas e prácticas.
2) Asistencia a titorías concertadas para o seguimento dos traballos propostos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Elaboración, revisión e maquetación de un texto (50 %).
Ficha descriptiva (30 %).
80
Presentación oral Asistencia e participación ás sesións teóricas, prácticas e ás titorías. 10
Prácticas de laboratorio Asistencia e participación ás sesións teóricas, prácticas e ás titorías. 10
 
Observacións avaliación

As persoas matriculadas a tempo parcial e que
solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades
avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal
efecto e que os profesores comunicarán ao alumnado afectado no inicio do
curso.


Fontes de información
Bibliografía básica

Blanco Valdés, Juan: Do orixinal ao libro. Manual de edición técnica. Vigo: Xerais, 2009.

Buen Unna, Jorge de, Manual de diseño editorial, 3.ª ed. Gijón: Trea, 2008.

Gómez Laínez, F. Javier: InDesign CS5, Madrid: Anaya Multimedia, 2011.

Martínez de Sousa, José: Ortografía y ortotipografía del español actual, 2.ª ed. Gijón: Trea, 2008.

Martínez de Sousa, José, Manual de edición y autoedición, Madrid: Pirámide, 2005.

Martínez de Sousa, José: Manual de estilode la lengua española. Gijón: Trea, 2007.

Paz González, Francisco: Manual imprescindible de InDesign CS5, Madrid: Anaya Multimedia, 2010.

Polo Pujadas, Magda: Creación y gestión de proyectos editoriales, Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2007

Bibliografía complementaria

Recursos na web

BIC (BIC's Subject Categories and Qualifiers Scheme) http://www.dilve.es/dilve/dilveweb/dilve_BIC.jsp

DILVE: http://www.dilve.es/dilve/dilveweb/index_dilve.jsp

DL (Depósito legal): http://servicios.bne.es/esp/bne/depositolegal.htm

ENCLAVE: http://www.dilve.es/dilve/dilveweb/dilve_enclave.jsp

Guía de editores de España: http://www.guia-editores.org/index.htm

ISBN: información y procedimiento: http://agenciaisbn.es/web/index.php

Libro, lectura y letras (base de datos de editoriais españolas e libros editados en España; información sobre feiras do libro, premios literarios, actividades de dinamización etc): http://www.mcu.es/libro/CE/AgenISBN.html

OJS (Open Journal System): http://pkp.sfu.ca/espanol

Propiedade intelectual: http://www.mcu.es/propiedadInt/index.html

Adobe (InDesign): http://www.adobe.com/es/

Uso de Adobe InDesign CS5 & CS5.5, Adobe, 2010.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías