Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Análise do Discurso Código 613445022
Titulación
Mestrado Universitario en Lingua e Usos Profesionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 2
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinación
Morales Lopez, Esperanza
Correo electrónico
e.morales.lopez@udc.es
Profesorado
Morales Lopez, Esperanza
Correo electrónico
e.morales.lopez@udc.es
Web
Descrición xeral Unha introducción as ferramentas básicas da disciplina Análise do Discurso para a súa aplicación ao ámbito do discurso da empresa e das institucións en xeral.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación

Contidos
Temas Subtemas
1. Características xerais do discurso das organizacións (empresas privadas, institucións públicas, etc.). 1.1. Que són as organizacións?
1.2. Como é o discurso das organizacións?
1.3. A recollida de datos discursivos para o seu análise.
2. Conceptos teóricos e súa aplicación a casos reais do discurso empresarial. 2.1. O contexto interaccional.
2.2. A intención comunicativa e o significado implícito: actos de fala e a impricatura conversacional.
2.3. A mitigación do conflicto: a cortesía.
2.4. As estratexias de cortesía e a resolución de conflictos.
2.5. As estratexias de cortesía e a noción de poder nas organizacións.
2.6. A negociación da información. Recursos lingüísticos e retórico-argumentativos diversos para xestionar a información e a persuasión.
2.7. O contexto socio-cultural e socio-político.
3. Análise de casos. 3.1. Interacción empregado-cliente.
3.2. Publicidade.
3.3. O conflicto ideolóxico nas empresas.
3.3. Análise de estratexias diversas.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 10 17 27
Xogo de rol (role playing) 2 4 6
Discusión dirixida 5 10 15
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Análise de discursos concretos.
Xogo de rol (role playing) Os alumnos teñen que simular (o recordar) situaciones comunicativas conflictivas e propoñer alternativas para a súa resolución.
Discusión dirixida Debate na clase sobre conceptos teóricos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
O alumno pode asistir a tutorías sempre que o precise.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Estudo de casos Análise empírica de casos. 40
Xogo de rol (role playing) Simulación de casos de conflicto e a súa resolución. 25
Discusión dirixida Debate sobre contidos teóricos. 35
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Morales López, E. (2010). Comunicación desde la empresa y desde la política.. Versión on line: http://hdl.handle.net/2183/7370.
Morales López, E., Prego Vázquez, G. y Domínguez Seco, L. ( (2006). El conflicto comunicativo en las empresas desde el Análisis del Discurso.. A Coruña
Scollon, D. (2000). Intercultural communication. Londres
Escandell Vidal, M. V. (1996). Introducción a la Pragmática. Ariel
Calsamiglia H. e Tusón, A. (1999). Las cosas del decir.. Barcelona

Bibliografía complementaria Gunnarsson, B.-L et al. (2007). The construction of professional discourse. Londres
Bargiela-Chiappini, Francesca (2009). The handbook of business discourse. Edimburgo


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

O curso ten un carácter eminentemente práctico. É preciso ter coñecementos de pragmática.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías