Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer os principais trazos das linguas románicas no plano sincrónico e no plano diacrónico |
|
BP1 BP5
|
|
Coñecer a tradición textual e literaria das linguas románicas. |
|
BP1 BP5
|
|
Identificar da forma máis precisa posible a lingua dun texto. |
|
BP3 BP5
|
|
Inserir un texto nunha tradición lingüística e literaria determinadas.
|
|
BP1 BP3 BP5
|
|
Datar de forma aproximada un texto.
|
|
BP3 BP5
|
|
Facer un comentario de textos lingüístico e filolóxico. |
|
BP1 BP3 BP4 BP5
|
|
Utilizar as TIC dispoñibles para o estudo das linguas románicas e a consecución das competencias fixadas para a materia |
AP2 AP3 AP4
|
|
CM3 CM6 CM8
|
Colaborar na identificación e clasificación de documentos (bibliotecas, arquivos...). |
|
BP3 BP5
|
CM3
|
Apreciar a diversidade cultural, lingüística e literaria. |
|
|
CM4
|
Valorar a importancia do espazo cultural románico. |
|
|
CM6 CM8
|
Aplicar a metodoloxía indutiva e dedutiva. |
|
BP9
|
CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Caracterización tipolóxica da familia de linguas románicas. |
Descrición e análise dos trazos que caracterizan as linguas románicas fronte a outras familias lingüísticas e fronte ao latín. |
2. Afinidades lingüísticas dentro da Romania. |
Establecemento de grupos con maior cohesión entre si dentro da familia de linguas románicas. |
3. Trazos característicos de cada unha das linguas románicas nos diferentes períodos evolutivos e nas principais variedades dialectais. 'Scriptas' e 'koinés'. |
3.1. Grafía.
3.2. Nivel fonético-fonolóxico.
3.3. Nivel morfosintáctico.
3.4. Nivel léxico-semántico.
|
4. A tradición textual románica. |
4.1. Primeiras documentacións en lingua vulgar.
4.2. A tradición textual en lingua vulgar e en cada unha das linguas románicas. |
5. Análise de textos: identificación e tipificación lingüística. |
Aplicación dos coñecementos adquiridos á análise de textos de diferentes tipos, con vistas a determinar coa maior precisión posible a lingua e o estadio de lingua en que están escritos, salientando os seus trazos principais, así como a tradición textual en que poden enmarcarse. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
0 |
4 |
4 |
Obradoiro |
4 |
3 |
7 |
Proba mixta |
2 |
16 |
18 |
Recensión bilbiográfica |
0 |
2 |
2 |
Sesión maxistral |
10 |
0 |
10 |
Traballos tutelados |
0 |
7 |
7 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura obrigada dunha fonte bibliográfica. |
Obradoiro |
Sesións presenciais dedicadas á posta en práctica dos coñecementos adquiridos, que consistirán basicamente en análises de textos en diferentes linguas e de períodos distintos, cos obxectivos fixados na materia. |
Proba mixta |
Proba de avaliación sobre os contidos da materia, de carácter mixto e fundamentalmente práctico. |
Recensión bilbiográfica |
Análise, con valoración persoal, da obra de lectura obrigada. |
Sesión maxistral |
Sesións presenciais en que a profesora explicará o contido dos temas 1 ao 4. |
Traballos tutelados |
Realización por parte do alumnado dun traballo de identificación lingüística dun texto, semellante ao levado a cabo na clase, baixo a titoría da profesora. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
|
Descrición |
No caso do obradoiro, a atención personalizada farase durante as sesións de clase. Para o traballo tutelado, as titorías persoais permitirán un seguimento do traballo dos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Valorarase a asistencia e a participación activa nas clases: darase o 100% da nota aos alumnos cun número de faltas inferior ao 5% e o 50% a aqueles que falten entre o 5 e o 10%. |
5 |
Traballos tutelados |
Realización autónoma, aínda que tutelada, dun traballo orixinal por parte do alumnado, semellante ao feito na clase. |
30 |
Recensión bilbiográfica |
Avaliarase a capacidade de análise e síntese, así como a capacidade crítica, a corrección na expresión escrita e a capacidade para interrelacionar coñecementos. |
10 |
Proba mixta |
Avaliación do grao de asimilación dos contidos previamente explicados nas sesións maxistrais e aplicados nos obradoiros, así como da capacidade de aplicación a situacións novas de carácter diverso. |
35 |
Obradoiro |
Terase en conta a participación activa do alumno, con achega de ideas e análise crítica, de xeito que reflicta a asimilación do previamente explicado na clase e a capacidade para poñelo en práctica. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia, será necesario obter un mínimo de 6 puntos nas actividades propostas, das que haberá que realizar polo menos 2, e acadar como mínimo 4 puntos na proba mixta. Non se fará media se nalgunha das actividades se obtén menos de 3 puntos.
O alumno será obxecto de avaliación se presenta 2 actividades, aínda que non realice a proba escrita.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Moreno Cabrera, Juan Carlos (2003). El universo de las lenguas. Madrid, Castalia
Posner, Rebecca (1998). Las lenguas romances. Madrid, Cátedra
Elcock. W.D. (1975 (1960)). Le lingue romanze (The Romance Languages). L'Aquila, Japadre
Bec, Pierre (1970-71). Manuel pratique de philologie romane, 2 vols.. Paris, Picard
Tagliavini, Carlo (1973 (1949)). Orígenes de las lenguas neolatinas. México, Fondo de Cultura Económica
Hoey, M. (2000). Textual Interaction: an introduction to written discourse analysis. Londres, Rouledge |
|
Bibliografía complementaria
|
Bernárdez, E. (1983). Introdución a la lingüística del texto. Madrid, Espasa-Calpe
Castaño Ruiz, Juana (2002). Las lenguas románicas en Internet: propuestas para el diseño de un itinerario básico. Tonos digital. Revista electrónica de estudios filológicos |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|