Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A12 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
A2
A3
A4
A5
A10
A12
A13
B4
B5
B7
B9
C4
C6
C7
C8 |
AM3 AM4 AM5 AM10 AM12 AM13
|
BM4 BM5 BM7 BM9
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Una cala en la obra poética de Manuel Vázquez Montalbán. |
1.1. Introducción al contexto histórico-literario.
1.2. Manuel Vázquez Montalbán. Su poética. Análisis de algunos textos.
|
2. Una cala en la obra poética de Guillermo Carnero. |
2.1. Introducción al contexto histórico-literario.
2.2. Guillermo Carnero. Su poética. Análisis de algunos textos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
10 |
0 |
10 |
Presentación oral |
2 |
3 |
5 |
Traballos tutelados |
0 |
24 |
24 |
Lecturas |
0 |
20 |
20 |
Discusión dirixida |
9 |
7 |
16 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Se impartirán 10 sesiones teóricas en las que el profesor utilizará el método expositivo.
La profesora expondrá en estas sesiones los aspectos fundamentales de los temas. El alumno podrá intervenir para hacer observaciones o precisiones que ayuden a dinamizar el curso del aprendizaje. |
Presentación oral |
El trabajo tutelado deberá presentarse oralmente al resto de los compañeros en la última sesión del curso. Si bien podrá hacerse de forma sintética y realizar posteriormente un desarrollo más amplio del tema para entregar por escrito en la fecha fijada oficialmente. |
Traballos tutelados |
Se ofrecerá una selección de trabajos y cada estudiante deberá hacer su elección. La profesora supervisará su elaboración y ofrecerá al alumno todas las indicaciones precisas. El trabajo deberá entregarse en la fecha fijada oficialmente por el centro. |
Lecturas |
El alumno deberá realizar las lecturas marcadas en la bibliografía, en el orden que la profesora establecerá a comienzos del curso, y con antelación a las sesiones dedicadas a "Discusión dirigida" |
Discusión dirixida |
En estas sesiones se debatirán algunos de los puntos relativos al contenido de la materia y que hayan suscitado especial interés. Deben por tanto hacerse previamente las lecturas en el orden fijado con antelación por la profesora, quien podrá facilitar otros materiales de apoyo al comienzo del curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
El profesor atenderá y puntualizará, si se requiere, las presentaciones orales de los alumnos.
Por lo que respecta a los trabajos tutelados, sugerirá los temas o aspectos que requieran estudio por parte de cada alumno y revisará los esquemas propuestos.
En los debates dirigidos el profesor hará de guía y moderador.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
Se tendrá en cuenta la capacidad argumentativa del alumno, y también su receptividad y capacidad de integración en el grupo, así como su aportación al conjunto |
25 |
Presentación oral |
El alumno hará una breve presentación de alguna de las cuestiones o textos tratados. Se tendrá en cuenta la correcta expresión y capacidad de síntesis |
15 |
Traballos tutelados |
En el trabajo tutelado se valorará la capacidad de asimilación del alumno, así como su capacidad de discernimiento y síntesis. Además de una correcta expresión escrita. |
60 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carnero, Guillermo (1998). Dibujo de la muerte. Madrid: Cátedra
Vázquez Montalbán, Manuel (2001). Función del caos, función de la palabra. Madrid: Bartleby
Carnero, Guillermo (2001). Lo que no es exactamente una poética. Barcelona: Península
Vázquez Montalbán, Manuel (2001). Memoria y deseo. Barcelona: Mondadori
Carnero, Guillermo (1998). Poética. Madrid: Visor
Vázquez Montalbán, Manuel (2001). Poética. Barcelona: Península |
|
Bibliografía complementaria
|
Lanz, J. J. (2011). "Himnos del tiempo de las barricadas". Sevilla: Renacimiento
Lanz, J. J. (1997). "Prólogo" a Antología de la poesía española (1960-1975). Madrid: Espasa Calpe
Ínsula 505 y 508 (1989). De estética novísima y novísimos. Madrid
Salas Romo, E. (2001). De sombras y de sueños. Barcelona: Península
Campbell, F. (1994). Infame turba. Barcelona: Lumen
Gracia, J. (2000). La poesía. Barcelona: Crítica
Yagüe López. P. (1997). La poesía en los setenta. Los novísimos, referencia de una época. Universidade da Coruña
Rico, M. (2001). Memoria, deseo y compasión. Barcelona. Mondadori
Castellet, J. M. (2001). Nueve novísimos poetas españoles. Barcelona: Península
Méndez Rubio, A. (2004). Poesía 68. Madrid: Biblioteca nueva
Provencio, P. (1988). Poéticas españolas contemporáneas, II. Madrid: Hiperión |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|