Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Literatura inglesa e ideoloxía Código 613484022
Titulación
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Gomez Blanco, Carlos Juan
Correo electrónico
carlos.gomezb@udc.es
Profesorado
Gomez Blanco, Carlos Juan
Correo electrónico
carlos.gomezb@udc.es
Web
Descrición xeral Análise de textos teatrais da Restauración (1660-1700) como productos culturais: axendas ideolóxicas e sistema de producción.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A3 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais.
A4 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
A5 Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos.
A6 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural.
A7 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural.
A8 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais.
A9 Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais.
A10 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos.
A11 Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación.
A12 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués.
A13 Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais.
B1 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos.
B2 Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades.
B3 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade.
B4 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer e analizar diversos textos literarios. AM2
AM3
AM4
AM5
AM6
AM9
AM10
AM11
AM12
AM13
BM1
BM2
BM3
CM2
CM3
CM7
Relacionar a literatura coas axendas ideolóxicas e con outros elementos culturais AM2
AM3
AM4
AM5
AM6
AM7
AM10
AM11
AM12
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM2
CM4
Profundizar no teatro inglés do XVII como espectáculo e tarima ideolóxica. AM3
AM5
AM6
AM7
AM8
AM9
AM12
AM13
BM1
BM3
BM5
CM2
CM4
CM5

Contidos
Temas Subtemas
1.O espectáculo teatral 1.1 Texto e representación.
1.2 Teatro como arma ideolóxica. Cultura e contracultura.
1.2.1 Teatro, opera, cine e televisión: narrativa visual para entretener e/ou ensinar-adoctrinar.
1.2.2 Mimesis e as axendas. Alegorías posíbeis.
1.2.3. Inversión cómica e farsa. Sátira.
2. Espacio cultural e político da Restauración 2.1 Datos históricos: política e sociedade. Valores morales e clases sociais. Tories e Whigs. Sanción divina e contrato social. O patriarcado.
2.2 Subperiodos e evolución
3. O teatro da Restauración 3.1 Xéneros e gustos. Público.
3.2 Datos sobre a producción teatral
3.3 Evolución estética/ideolóxica
3.3.1. Antipuritanismo dos 60.
3.3.2 Libertinaxe dos 70.
3.3.3 Debate político sobre a exclusión.
3.3.4 Valores "Whig"
4. Obras significativas 4.1 Etherege. The Man of Mode
4.2 Behn. The Rover
4.3. Otway. The Soldier's Fortune.
4.4 Dryden. Amphitryon
4.5 Congreve. Love for Love.
4.6 Vanbrugh. The Provoked Wife

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 6 3 9
Lecturas 0 29 29
Análise de fontes documentais 7 6 13
Traballos tutelados 0 10 10
Discusión dirixida 7 6 13
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor introducirá datos sobre os contidos (métodos e periodo concreto tratado, outras obras ou casos) para que os alumnos/as podán ler, interpretar e relacionar mellor os textos obrigatorios. Tamén se explicarán unhas pautas iniciais para a realización de traballos de investigación.
Lecturas Lectura do alumnado de fontes primarias (e secundarias en menor medida).
Análise de fontes documentais Se realizarán comentarios de textos e os alumnos/as aportarán a experencia da sua lectura persoal.
Traballos tutelados Cada alumno/a deberá realizar un traballo (12-16 folios a dobre espacio) durante o curso. O tema será elexido entre o alumno/a e o profesor, para evitar solapamentos e a elección de temas demasiado complexos e inviabeis ou excesivamente simples.
O plaxio invalidará o traballo. Citar non é plaxiar, pero se primará a interpretación persoal.
Discusión dirixida Se realizarán debates sobre aspectos culturais e ideolóxicos das obras.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se orientará a realización dos traballos: elección do tema, planificación, análise de datos e interpretación, hipótese de traballo, redacción.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Se terá en conta a seriedade do plantexamento e da redacción/presentación formal, e tamén da orixinalidade e da visión persoal.
O plaxio non está permitido.
60
Análise de fontes documentais Se avaliarán algúns dos comentarios de texto feitos na clase 20
Discusión dirixida Se avaliará a participación nos debates. 20
 
Observacións avaliación

Tanto os traballos como as clases serán en inglés e se penalizarán os erros graves de expresión.

O plaxio invalidará calquer traballo realizado.

Se premiará a aproximación persoal ós textos estudados.

Os alumnos a tempo parcial con dispensa deberán falar co profesor durante as duas primeiras semanas para buscar alternativas á evaluación contínua na primeira oportunidade (40 % da asignatura).


Fontes de información
Bibliografía básica

Fuentes primarias (corpus de lectura obrigatoria):

Etherege. The Man of Mode
Behn. The Rover
Otway. The Soldier's Fortune.
Congreve. Love for Love.
Vanbrugh. The Provoked Wife

Fuentes secundarias de teoría

-- Eagleton, Terry. Literary Theory: An Introduction. [1983] Oxford: Wiley-Blackwell, 2008.

-- Eagleton, T. The Idea of Culture. Oxford: Wiley-Blackwell, 2000.

-- Elam, Keir. The Semiotics of Theatre and Drama. Londres: Routledge, 1980.

-- Hume, R. D., "Texts Within Contexts: Notes Toward a Historical Method", Philological Quarterly 71 (1992): 69-100.

-- Johnson, Richard, et. al. The Practice of Cultural Studies: A Guide to the Practice and Politics of Cultural Studies. Londres: Sage Publications, 2004.

Fuentes secundarias sobre a Restauración

-- Backscheider, Paula, “‘Endless Aversion Rooted in the Soul’: Divorce in the 1690-1730 Theater,” The Eighteenth Century 37, ii (1996): 99-135.

--Braverman, Richard, Plots and Counterplots: Sexual Politics and the Body Politic in English Literature, 1660?1730 . Cambridge: Cambridge University Press, 1993.--Canfield, John Douglas. Tricksters & Estates: On The Ideology of Restoration Comedy. Lexington, Ky. : Univ. Press of Kentucky, 1997.

-- Canfield, J. Douglas. Tricksters and Estates: On the Ideology of Restoration Comedy. University Press of Kentucky, 2000.

--Donaldson, Ian, The World Upside?Down: Comedy from Jonson to Fielding. Oxford: Clarendon Press, 1970.

--Fisk, Deborah Payne, ed. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. Cambridge Univ. Press. 2000.

-- Gómez, Carlos J., “Courtship, Marriage Vows and Political Metaphor in Vanbrugh’s The Relapse and The Provoked Wife”, Journal for Early Modern Cultural Studies 1. 2 (Fall/Winter 2001): 93-123.

--Hughes, Derek. English Drama, 1660-1700. Oxford: Clarendon Press, 1996.

--Hume, Robert D., The Development of English Drama in the Late Seventeenth Century . Oxford: Clarendon P., 1976.

--Hume, Robert D., "Marital Discord in English Comedy from Dryden to Fielding", Modern Philology 74 (1977): 248-272.

--MacLean, Gerald, ed. Culture and Society in the Stuart Restoration: Literature, Drama, History.Cambridge: Cambridge University Press, 2008.

--Markley, Robert, "History, Ideology and the Study of Restoration Drama", The Eighteenth Century 24 (1983): 91-102.

--Markley, R. , Two?Edg'd Weapons: Style and Ideology in the Comedies of Eherege, Wycherley, and Congreve. Oxford: Clarendon Press, 1988.

--Owen, Susan J., ed. A Companion to Restoration Drama. Oxford: Blackwell, 2001.

--Staves, Susan, Players' Scepters: Fictions of Authority in the Restoration. Lincoln: Univ. of Nebraska Press, 1979.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Clases e traballos en inglés.

Prohibido o plaxio nos traballos.
A asistencia é obrigatoria para poder facer evaluación continua.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías