Identifying Data 2012/13
Subject (*) Culturas e literaturas das diásporas africana e asiática Code 613484024
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
English
Prerequisites
Department Filoloxía Inglesa
Coordinador
Frias Rudolphi, Maria
E-mail
maria.frias@udc.es
Lecturers
Frias Rudolphi, Maria
E-mail
maria.frias@udc.es
Web
General description Aproximación aos (con)textos históricos, sociais e literarios das diásporas asiáticas y
africanas, con especial atención ás comunidades afroamericanas e asiático-americanas:
• análise e comprensión de textos literarios e manifestacións culturais de autores/as
de orixe africana.
• análise e comprensión de textos literarios e manifestacións culturais de autores/as
de origxe asiática.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes.
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A3 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais.
A4 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
A5 Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos.
A6 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural.
A7 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural.
A8 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais.
A9 Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais.
A10 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos.
A12 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués.
A13 Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais.
B1 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos.
B2 Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades.
B3 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade.
B4 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares.
B7 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
B8 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación.
B9 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Subject competencies (Learning outcomes) Study programme competences
Coñecer o contexto socio-histórico e cultural das diásporas africanas e asiáticas. AC2
AC9
AC12
BC1
BC3
BC5
CC2
CC4
CC6
Coñecer as literaturas en lingua inglesa de autores/as de orixe asiático e africano, especialmente das minorías asio- e afro-americana. AC1
AC6
AC8
AC12
BC2
BC3
CC2
CC4
CC6
Coñecer e aplicar os métodos de análise literaria e cultural, especialmente os máis axeitados para contextos multiétnicos e diaspóricos. AC1
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC10
AC12
BC3
BC4
CC2
CC4
CC6
Elaborar documentos escritos (ensaio/comentarios de texto) en lingua inglesa, e levar a cabo exposicións e intervencións en lingua inglesa, con corrección, orixinalidade e coherencia. AC3
AC4
AC5
AC6
AC9
AC10
AC12
AC13
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
CC2
CC3
CC4
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Theorizing Diaspora. 1.1. Historical introduction to Diaspora Studies.
1.2. Key Concepts in Diaspora Studies and Ethnic Studies.
2. African Diaspora. 2.1. Approaching the historical, social and literary (con)texts of the African diaspora, with special emphasis on African American communities.
2.2. Analysis of cultural phenomena and literary texts by authors from the African diaspora (Aidoo, Danticat, Darko, Ngozi, Nwapa, etc.)
3. Asian Diasporas. 3.1. Approaching the historical, social and literary (con)texts of the Asian diasporas, with special emphasis on Asian American communities.
3.2. Analysis of cultural phenomena and literary texts by authors from the Asian diasporas (Kingston, Hwang, Tan, Mukherjee, Jen, Lahiri, Divakaruni, Yamashita, Adiga, Bobis, etc.)

Planning
Methodologies / tests Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Sesión maxistral 10 0 10
Traballos tutelados 0 22 22
Presentación oral 2 2 4
Eventos científicos e/ou divulgativos 2 0 2
Lecturas 0 20 20
Discusión dirixida 7 7 14
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Sesión maxistral Neste tipo de sesións a docente explicará o contexto socio-histórico e cultural no que se inscriben os textos a analizar, exploraranse os conceptos teóricos más relevantes nos estudos poscoloniais e proporcionaranse pautas de análise textual.
Traballos tutelados Cada estudante realizará un traballo escrito de extensión breve en torno a un tema ou aspecto a elixir, traballo que resumirá para a súa exposición oral.
Presentación oral Esta exposición oral complementa os traballos tutelados.
Eventos científicos e/ou divulgativos Se propiciará a asistencia a conferencias, debates, actuacións ou actividades audiovisuais que complementen as explicacións, favorezan a comprensión da materia ou aporten ideias e ferramentas para as discusións dirixidas.
Lecturas Cada estudante deberá levar a cabo a lectura das fontes primarias (textos literarios), maioritariamente, e tamén, en menor medida, de fontes secundarias de extensión reducida (artigos, capítulos…).
Discusión dirixida Nesta actividade, partindo dos textos e das explicacións da docente, se animará ao alumnado a participar, por medio de preguntas ou temas de debate, na análise e interpretación de textos, fenomenos culturais e máis conceptos relevantes na crítica literaria e cultural.

Personalized attention
Methodologies
Traballos tutelados
Presentación oral
Description
Cada estudante precisará dunha orientación persoalizada para a correcta realización dos traballos tutelados e a presentación oral, ademáis de para resolver dúbidas ou problemas puntuais na materia.

Para la presentación oral, se informará del tiempo que disponen y se les orientará sobre los modos de organizar el material, iniciar la presentación, proporcionar ejemplos relevantes, mantener la atención de la audiencia, utilizar medios audio-visuales (pros y contras), comparar con otros textos/autores con los que están familiarizados, y finalmente, cómo concluir y presentar un breve resumen de los puntos expuestos que consideran más importantes.

Assessment
Methodologies Description Qualification
Discusión dirixida A discusión dirixida levarase a cabo en sesións de carácter práctico e con dinámica de grupo. Valorarase a participación activa de cada estudante no debate ou discusión, ademáis da calidade do resultado. 40
Traballos tutelados Valoraranse os coñecementos adquiridos, a orixinalidade dos enfoques e das aportacións, e a corrección da expresión escrita. 40
Presentación oral Como complemento do traballo tutelado, neste caso, ademáis dos contidos e a orixinalidade do traballo, valorarase a corrección lingüística e o manexo de distintas ferramentas para a exposición oral. 10
Eventos científicos e/ou divulgativos Cada estudante amosará o seu grado de comprensión e aproveitamento das conferencias e outros eventos científicos ou divulgativos programados para a materia, por medio dun comentario-recensión (escrito/oral). 10
 
Assessment comments

A avaliación da materia levarase a cabo de forma continua. Nela terase en conta:

(1) os coñecementos adquiridos e a súa aplicación práctica

(2) as competencias amosadas nas actividades avaliables encomendadas, especialmente a competencia lingüistica e argumentativa

(3) o traballo continuado que desenvolva o/a estudante, a asistencia e participación nas sesións presenciais e a súa contribución activa.

O peso das probas escritas non será superior ao 50% da calificación final.

As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará a alumnado afectado no inicio do curso.


Sources of information
Basic Hwang, David Henry (). M Butterfly: A Play.
Nwapa, Flora (). Never Again: A Novel.
Aidoo, Ama Ata (). Our Sister Killjoy / Changes: A Love Story.
VVAA (Aidoo, Danticat, Ngozi, etc.) (). Selección de relatos.
VVAA (Adiga, Bobis, Divakaruni, Hongo, Li, etc.) (). Selección de relatos e poemas.
Kingston, Maxine Hong (). The Woman Warrior: Memoirs of a Girlhood Among Ghosts.

Complementary Alpers, Edward (). African diaspora : a global perspective.
Thomas, Sheree R. (). Dark matter : a century of speculative fiction from the African diaspora .
Fludernik, Monika (). Diaspora and multiculturalism common traditions and new developments.
Anderson, Wanni W. and Robert G. Lee (). Displacements and diasporas : Asians in the Americas.
Ma, Sheng-mei (). Immigrant subjectivities in Asian American and Asian diaspora literatures.
Chuh, Kandice and Karen Shimakawa (). Orientations mapping studies in the Asian diaspora.
Nelson, Emmanuel (). Reworlding : the literature of the Indian diaspora.
Booker, Keith (). The African novel in English : an introduction .
Gilroy, Paul (). The Black Atlantic.
Gourdin, Angeletta K.M. (). The difference place makes : gender, sexuality, and diaspora identity.
Braziel, Jana Evans and Anita Mannur (). Theorizing diaspora: A reader.
Simal, Begoña and Elisabetta Marino (). Transnational, national, and personal voices : new perspectives on Asian American and Asian diasporic women writers.
Nelson, Emmanuel (). Writers of the Indian diaspora.
Chow, Rey (). Writing diaspora tactics of intervention in contemporary cultural studies.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Espazos de multiculturalidade na literatura norteamericana/613484023
Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 2 /613484026
Traballo Fin de Mestrado/613484035

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Espazos de multiculturalidade na literatura norteamericana/613484023
Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 1/613484025
Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 2 /613484026

Subjects that continue the syllabus
Teoría e crítica nos estudios literarios/613484001
Novos enfoques nos estudos literarios e culturais/613484002
Métodos e técnicas para a elaboración e presentación de traballos de investigación/613484005
Recursos para a investigación da literatura/613484007
Literatura. cultura e xénero /613484019
Literatura. cultura e diversidade/613484020

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.