Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Lecturas de Literatura Española. Prosa Código 613G01027
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Valcarcel Lopez, Maria Eva
Correo electrónico
eva.valcarcel@udc.es
Profesorado
Valcarcel Lopez, Maria Eva
Correo electrónico
eva.valcarcel@udc.es
Web
Descrición xeral Lectura crítica e comentario de textos españois e hispanoamericanos. Estudio Práctico de fragmentos seleccionados, considerados significativos, das obras propostas. Contexto e análise da singularidade compositiva e estética dos textos analizados.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer e aplicar as técnicas de análise de textos. Ser capaz de analizar críticamente e de valorar estéticamente diferentes exercicios textualis da literatura en lingua catelá. Ser capaz de realizar unha contextualización e interpretación da realidade histórica a que aluden os textos. Coñecer a cultura española e hispanoamericana. Ser capaz de establecer relacións interdisciplinares. A2
A5
A11
A14
B3
B5
B7
C1
C4

Contidos
Temas Subtemas
Introducción o comentario de texto Discurso histórico e discurso literario
Outros tipos de discurso
As crónicas de Indias Cartas crónicas e relacións: cristóbal Colón. Alvar Núñez, Inca Garcilaso
A independencia e a identidade americana José martí, Nuestra América
J.E. Rodó, Ariel
A ficción contemporánea Roberto Bolaño, Jorge Edwards
Intertextualidade e referncialidade
memorias e novela sen fición

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro 22 40 62
Sesión maxistral 8 30 38
Proba mixta 2 9.5 11.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a aplicación de formulacións metodolóxicas prácticas. os alumnos realizarán comentarios, simulacións, manipulación dos textos, exposiciónse articulación de ideas, recreación intelectual de contextos históricos e de situacións comunicativas, reflexión estética e lingüística, e análisis exercitado sobre cada un dos exercicios previstos.
Sesión maxistral A sesión maxistral contempla a exposición razoadad de metodoloxías o contetxto histórico ou literario no que s eintegran os contidos do programa. A siesión maxistral terá carácter teórico e asentará os fundamentos das sesións prácticas.
Proba mixta A proba mixta consiste na realización dun ensaio no que se poderá solicitar que s explique un tema contextual ou un tema estético ou literaio e que se aplique e se exemplifique de maneira práctica mediante a análisis dun fragmento textual concreto.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
A realización d ediferentes actividades do obradoiro, sesións prácticas nas quese elaboren comentario e se creen modelos críticos e de análisis, utilizando diversas fontes bibliográficas require atención individualizada e consulta dos alumnos sobre os obxectivos a o modo de alcanzalos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Obradoiro Realización de exercicios puntuables dentro ou fora da aula, segundo a metodoloxía que se expón na descripción. 60
Proba mixta Proba de ensaio e prácticas segundo a descripción de metodoloxías. Realizaráse toda ou en parte na aula unha única vez. 40
 
Observacións avaliación

Para a correcta participación nas actividades do curso  será necesaria a asistencia a clase.


Para superar a materia hai que ter aprobadas as dúas partes evaluables.


Teráse en conta a diversidade do alumnado e diseñaráse un modelo de avaliación para os alumnos con dispensa académica.


Fontes de información
Bibliografía básica Roberto Bolaño (2002). 2666. Barcelona, Anagrama
Jorge Edwards (1990). Adiós poeta. Barcelona Tusquets
José Enrique Rodó (2000). Ariel. Madrid, Catedra LH
Garcilaso de la Vega Inca (1990). Comentarios reales. Madrid, Cátedra, Letras Hispánicas
Bartolomé de las Casas (1989). Diario del primer y tercer viaje de C. Colón. Madrid, Alianza
Jose Miguel Oviedo (2001). Historia de la literatura hispanoamericana. Madrid, Alianza
Alvar Núñez Cabeza de Vaca (1989). Naufragios. Madrid, Cátedra LH


Toda a  bibliografía e básica. As obras leránse fragmentariamente e as indicacións que se ofrecen de edicións é orientativa; pódesen ler noutras edición a menos que sexan desaconselladas expresamente polo profesor. Agás, hai obras que se poderán consultar na rede.

Para definir a bibliografía secundaria utilizaránse exercicios dieñados especificamente para encontrar, recoñecer e valorar traballos críticos de maneira práctica.

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Literatura Hispanoamericana/613G01038
Lecturas de Literatura Española. Poesía/613G01046

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías