Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A17 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Familiarizarse coa evolución da literatura inglesa |
A1 A2 A3 A7 A15 A17
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8
|
C2 C4
|
Aprender e aplicar técnicas de análise literaria |
A1 A2 A3 A7 A15
|
B6 B7
|
C2
|
Familiarizarse con aspectos diversos da historia de Gran Bretaña e a súa cultura |
A2 A17
|
B1 B5 B8
|
C4
|
Saber recoñecer e analizar os contidos ideolóxicos dos textos |
A1 A2 A7 A17
|
B1 B3 B5 B7
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A novela no século XVIII. The Novel in the 18th Century. |
1.1. The Origions. Periodicals
1.2. Swift, Defoe and Sterne.
Readings: Passages from Gulliver's Travels, Moll Flanders, A Sentimental Journey. |
2.A novela no século XIX (I). The novel in the 19th century. Romanticism. |
2.1 Jane Austen
2.2. Walter Scott.
2.3. The Brontës.
Readings: Extracts from Emma,Ivanhoe, Jane Eyre.
2.4.Romanticism: Poems by Blake, Wordsworth, Coleridge, Burns.
Mary Shelley's Frankenstein. |
3.A novela no século XIX(II). The novel in the 19th century. Victorian/Late Victorian novel |
3.1 The Victorian world.
3.2. Charles Dickens. Extracts.
3.3. Thomas Hardy. Jude the Obscure.
3.4. Popular culture. Sensational fiction. Arthur Conan Doyle, L.T. Meade. |
4. Modernism. Comenzos do século XX. Beginning of the 20th century. |
4.1. Context. Revolution in literature.
4.2. The Edwardians.
4.3. James Joyce. Dubliners.
4.4. Poetry. T.S. Eliot. Auden.
4.5. The war. Poetry. |
5. 1920-1940. |
5.1. Popular Fiction: Agatha Christie, Freeman Wills Crofts.
5.2. Literature and Compromise. George Orwell, Neil M. Gunn.
5.3. Theatre. Samuel Beckett Waiting for Godot. |
6. 1940-1980. |
6.1. Poetry. Dylan Thomas, Ted Hughes, Silvia Plath.
6.2. Angry Young Men. Kitchen Sink Drama. |
7. 1980-2012. |
7.1. Alasdair Grey. Lanark.
7.2.The New generation: Kazuo Ishiguro, Salman Rushdie, Janice Galloway. Irvine Welsh
7.4. Literature and the New Technologies. On-line writing. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
18 |
18 |
36 |
Traballos tutelados |
0 |
30 |
30 |
Sesión maxistral |
10 |
10 |
20 |
Seminario |
10 |
5 |
15 |
Lecturas |
0 |
45 |
45 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Debate na clase. Require lecturas previas. |
Traballos tutelados |
Traballos individuais ou en grupo pequeno. |
Sesión maxistral |
Explicación de temas. |
Seminario |
Discusión en máis profundidade de temas. Realizaranse en grupo reducido para favorecer a participación de todas/os. |
Lecturas |
Ler os textos do corpus (obras ou fragmentos) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumnado deberá preparar traballos individuais e por grupos sobre textos e temas do corpus para a sua presentación escrita ou oral. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Traballos puntuables de diverso tipo. |
30 |
Seminario |
Participación e desenvolvemento dos traballos dentro dos seminarios. |
5 |
Lecturas |
Control das lecturas realizadas |
5 |
Sesión maxistral |
Dúas probas (unha hacia metade do curso; outra na data asignada para o exame final) nas que o alumnado deberá amosar o seu dominio nos contidos e destrezas traballados nas sesión maxistrais e tamén nos grupos reducidos e seminarios. Deberase acadar unha cualificación mínima de 4 sobre 10 en cada unha das dúas probas para que a nota resultante poida ser sumada á obtida no resto das actividades avaliables. |
50 |
Discusión dirixida |
O profesor valorará o traballo dos estudantes a diario e o seu compromiso. Teráse en conta a participación activa e a atención prestada. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Na oportunidade de xullo os alunos/as realizarán un traballo sobre os textos de estudo(50% da nota) e o exame (50% da nota). Aqueles alunos/as que o longo do curso presentaran traballos satisfactoriamente non teñen que presentar ningun traballo adicional. Os alunos/as que non se presenten ás probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadarán a cualificación de Non Presentado se non entregaron mais do 50% das actividades avaliables durante o curso. O alumnado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da materia a principio de curso para planificar, en cada situación concreta e individual, os axustes necesarios na avaliación, no tocante as porcentaxes de "Discusión dirixida", "lecturas" e "traballos tutelados".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Brantlinger, P. y Thesing, W. (eds) (2005). A Companion to the Victorian Novel . Oxford:Blackwell
Showalter, Elaine (1989). A Literature of their Own. From Brontë to Lessing. London: Routledge
Stevenson, Randall (1993). A Reader`s Guide to the 20th Century Novel in Britain. London: Harvester
Ruthven, K.K. (1984). Feminist Literary Studies. An Introduction. Cambridge: CUP
Ledger, Sally (1997). Fiction and Feminism at the fin de siècle. Manchester: Manchester UP
Álvarez Amorós et al (1998). Historia crítica de la novela inglesa . Salamanca:Ediciones Colegio de España
Lorenzo Modia, M.J. (1998). Literatura inglesa del siglo XVIII. A Coruña: Universidade da Coruña
Butler, Marilyn (1981). Rebels and Revolutionaries: English Literature and its Background, 1760-1830 . Londres y Oxford: O.U.P.
Liggins, Emma; Maunder, A.; Robins, R. (eds) (2011). The British Short Story. London: Palgrave
Copeland, E. & Mc Master, J. (eds) (2001). The Cambridge Companion to Jane Austen. Cambridge: CUP
Marcus,L. and Nicholls (2005). The Cambridge History of Twentieth Century English Literature. Cambridge: CUP
Head, Dominic (2002). The Cambridge Introduction to Modern British Fiction 1950-2000. Cambridge: CUP
Rogers, P. (ed.) (1978). The Eighteenth Century. The Context of English Literature. London: Methuen
Stone, Lawrence (1990). The Family, Sex and Marriage in England 1500-1800. Harmondsworth: Penguin
Miles, Rosalind (1987). The Female Form. Women Writers and the Conquest of the Novel. London: Routledge
Damrosch , D y Dettmar, K (eds) (2009). The Longman Anthology of British Literature, Volume 2C: The Twentieth Century and Beyond (4th Edition). Londres: Longman
Gilbert, S. and Gubar, S. (2000). The Madwoman in the Attic. Yale UP
Chris, Carol T. et al (Eds) (2006). The Norton Anthology of English Literature, vol 2. New York & London: Norton
Greenblatt, Stephen et al (eds) (2005). The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age. New York: Norton
Thomson, D. (1981). The Pelican History of England in the Twentieth Century. Harmondsworth: Penguin
Spencer, Jane (1986). The Rise of the Woman Novelist: From Aphra Behn to Jane Austen. Oxford: Blackwell
Sanders, Andrew (1994). The Short Oxford History of English Literature. Oxford: Clarendon
Todd, Janet (1992). The Sign of Angellica. Women, Writing and Fiction 1600-1800. Columbia UP
Wollstonecraft, Mary (2004). Vindicacion dos dereitos da muller. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco |
Lecturas/Readings:
"Passages" and "extracts" refer to reading material indicated by the teacher. For novels this will generally refer to one or more chapters. In poetry a selection of poems by the author in question. The teacher will make these readings available at the beginning of each section. Copies of this material will likewise be available from the photocopy supplier in the Faculty building.
Tema 1. Passages from Gulliver`s Travels, Moll Flanders, A Sentimental Journey.
Tema 2. Extracts from Emma, Ivanhoe, Jane Eyre.. Poems by Blake, Wordsworth, Coleridge, Burns. Passages from Mary Shelley`s Frankenstein.
Tema 3. Passages from Charles Dickens. Thomas Hardy`s Jude the Obscure. Short Stories by Arthur Conan Doyle and L.T. Meade. Wilde's The Importance of Being Earnest.
Tema 4. Stories from James Joyce's Dubliners . Poems by T.S.Eliot. War Poems.
tema 5. Passages from Murder at the Vicarage and The Cask. Passages from Animal Farm. Prose by Neil M. Gunn.
Tema 6. Poems by Ted Hughes, Sylvia Plath, Dylan Thomas.
Tema 7. Passages from Lanark, Never Let Me Go, The Satanic Verses, The Trick is To Keep Breating, The Acid House. Selection of virtual texts. |
Bibliografía complementaria
|
Pyckett, Lynn (1995). Engendering Fictions. The English Novel in the Early 20th Century. London: Arnold
Eagleton, Mary (1998). Feminist Literary Criticism. London: Longman
Todd, Janet (1988). Feminist Literary History. London: Polity Press
Hanson, Clare (1987). Short Stories, Short Fiction 1880-1980. London: MacMillan
Bell, Michael (1980). The Context of English Literature. London: Methuen |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005 | Literatura Inglesa 1/613G03010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|