Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer aproximacións á literatura distintas e saber aplicarlas. |
A1 A2 A3 A6
|
B3 B5 B6 B7 B8
|
C2 C6 C7 C8
|
- Mellorar a competencia literaria, a capacidade de análise e síntese, e a visión crítica.
|
A1 A2 A14 A15
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C2 C4 C6 C8
|
- Coñecer a historia e a cultura de Gran Bretaña e Irlanda.
|
A1 A2 A6 A15 A16 A17
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C2 C4 C5 C6 C7 C8
|
- Ser capaz de elaborar ensaios e exponelos oralmente en lingua inglesa. |
A1 A2 A6 A8 A16
|
B1 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C2 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Elementos básicos ou xerais do programa
1. Introducción: Sociedade, cultura, política e literatura desde a Idade Media ata o século XVII.
1.1 Periodos isabelino e xacobeo
1.2. A Restauración
|
Do renacimiento á Ilustración. Datos históricos (política e a corte, relixión, a creación dun imperio en expansión, a aparición dos partidos políticos, a caida dos Estuardo) e evolución das clases sociais. Individualismo e mercantilismo. O contrato social. |
2. Oríxenes do teatro |
Teatro sacro e pagano. Sistema de producción nos miracle plays, etc. |
3. Teatro na época de Isabel I e Xaime I.
3.1: sistemas de producción: teatros, compañías, público
3.2. O drama previo a Shakespeare: Kyd e Marlowe
3.3. Shakespeare
3. 4. Ben Jonson |
Obras de lectura obrigatoria:
3.3 Shakespeare. The Merchant of Venice
Twelfth Night.
Othello
Macbeth
3.4 Ben Jonson. Volpone |
4. Teatro da época carolina
4. 1. Middleton y Dekker
4.2 Webster |
Obra de lectura obrigatoria:
4.2 John Webster. The Duchess of Malfi |
5.A Restauración, 1660-1700
5.1 Sistema de producción teatral: escenografía e actrices.
5.2 Ensaio de Dryden
5.3 Os grandes comediografos
5.4 Wycherley
5.5. Congreve |
Obras de lectura obrigatoria:
5.4 William Wycherley. The Country Wife
5.5 William Congreve. The Way of the World |
6. Aspectos básicos da poesía dos seculos XVI e XVII: Shakespeare, Donne, Dryden e Milton
|
Sonetos, poesía metafísica, neoclasicismo, Paradise Lost. Fotocopias na clase únicamente. |
7. Aspectos básicos da prosa do XVII: Behn e Congreve. |
O orixe da novela inglesa: a picaresca e os romances. Fotocopias na clase únicamente. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
8 |
29 |
Lecturas |
0 |
60 |
60 |
Seminario |
2 |
6 |
8 |
Proba obxectiva |
2 |
4 |
6 |
Análise de fontes documentais |
6 |
10 |
16 |
Presentación oral |
8 |
5 |
13 |
Proba de resposta múltiple |
1 |
2 |
3 |
Discusión dirixida |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor exporá os contidos teóricos relativos á literatura inglesa dos séculos XVI ao XVII, tendo en conta o contexto sociocultural. O obxectivo é proporcionar coñecimentos xerais (datos históricos relevantes, sistema de producción, autores, obras e xéneros literarios máis representativos). Os textos de lectura obrigatoria terán unha presencia parcial nestas sesións, pois o profesor comentará autores (por exemplo, Marlowe, Donne ou Behn) e textos (por exemplo, sonetos de Shakespeare ou o ensaio sobre poesía dramática de Dryden) mediante fotocopias ou proxeccións. |
Lecturas |
A lectura das fontes primarias é funfamentalmente traballo fora das clases, pois na clase a lectura tornase en comentario de texto realmente. |
Seminario |
Os seminarios cos grupos medios centraranse no coñecemento da literatura inglesa dos séculos XVI e o XVII, pero os textos de lectura obrigatoria serán o nucleo, e a participación dos alumnos será esencial. |
Proba obxectiva |
Haberá un exame final oficial escrito iobrigatorio (1ª oportunidade) que representará o 50 por cento da nota final e que consistirá na elaboración, perante un tempo determinado, dun ensaio académico ou comentario de texto sobre algunha(s) das oito lecturas, mais unha pregunta breve sobre datos dos seminarios e lección maxistrais. O alumno debe obter unha nota mínima total de 4 sobre 10 (en realidade, 2 sobre 5) para facer media. |
Análise de fontes documentais |
Comentarios de texto (das fontes primarias obrigatorias) feitos nos grupos pequenos ou medianos. |
Presentación oral |
Cada alumno deberá facer unha presentación oral dun traballo tutelado durante o curso. O tema será un aspecto moi concreto dun dos 8 textos obrigatorios. A elección do mesmo farase entre os alumnos e ou profesor. Será breve (7 minutos) e integrarase con unha discusión dirixida posterior. Esta sí que é unha actividade que o alumno ten que preparar fora da aula. Valdrá un 10% da avaliación. Cando o alumno/a, por circuntancias varias, non poda facela, sempre poderá entregar o traballo por escrito antes de 11 de xaneiro. |
Proba de resposta múltiple |
Duranto o curso, en datas prefixadas, haberá 4 tests de preguntas específicas sobre as lecturas obxecto de estudo, para comprobar e incentivar a lectura continua. É unha actividade fora da clase realmente, pois o alumno simplemente ten que ler as fontes e membrar as historias. Un test de 15 minutos cada duas lecturas obrigatorias. Cada test valdrá 0,5 puntos: dous puntos en total ou 20% da validación. |
Discusión dirixida |
Se debatirán aspectos das obras do corpus nas clases de grupos pequenos. As veces, se é posible, se integrarán co exposición oral de 5 ou 6 alumnos (40 minutos). |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Seminario |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Supervisarase ao alumnado nas súas tarefas de comentario de textos ou presentacións, e recomendarase que cada estudante utilice as horas de titorías para afondar en cuestións relativas á materia para a solución de problemas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
4 tests de lectura das obras obrigatorias.
2 puntos sobre 10 (0.50 por test). |
20 |
Presentación oral |
O alumno prepará e expondrá un aspecto concreto nun tempo máximo de 7 minutos. Cando o alumno/a, por circuntancias varias, non poda facela, sempre poderá entregar o traballo por escrito antes de 11 de xaneiro para que a actividade compute na evaluacion da primeira oportunidade.
1 punto sobre 10. |
10 |
Discusión dirixida |
Debate na clase sobre temas concretos ou tras a presentación oral de cinco ou seis compañeiros. Terase en conta a presencia e a participación, e recorellanse notas tomadas polos alumnos durante o debate de cando en vez.
A puntuacion estará integrada no apartado de asistencia antes mencionado. |
0 |
Proba obxectiva |
Exame final: ensaio académico e/ou comentario de texto mais unha pregunta breve sobre datos transmitidos nas lección maxistrais e seminariois (50%; é decir, 5 puntos sobre 10).
OBSERVACIÓN: a nota mínima para facer media co resto é de 2 sobre 5 (4 sobre 10) |
50 |
Análise de fontes documentais |
Comentarios de textos feitos nas clases. Recorellanse uns poucos durante o curso. 1.5 puntos. |
15 |
Sesión maxistral |
Asitencia activa. O alumno/a deberá asistir a un mínimo de 15 sesións para ser calificado con 0.5 p. Follas de firmas. Tamén será necesaria a participación activa nos grupos medios e pequenos. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Valoraráse a actitude activa e participativa dos alumnnos nos debates, e non só a presencia na clase. OBSERVACIÓNS IMPORTANTES: A nota mínima do exame ou proba obxectiva para facer media co resto é de 2 sobre 5 (equivalente a 4 sobre 10). Tamén para a evalución continua da primeira oportunidade, é necesario que o alumno/a obtenga 2 puntos como mínimo (2 de 5) entre o traballo/exposición oral, tests, comentarios de texto e asitencia activa. As 4 probas de resposta múltiple se farán durante o curso, e ocuparán unos minutos da sesión maxistral dese día. As faltas de expresión graves (non de estilo) en lengua inglesa mermarán a nota en calquer actividade. Polo tanto recoméndase ós alumnos/as que se esmeren na redacción e a revisen. Non se permitirán plaxios de fontes escritas ou dixitais nos exames ou traballos. Os alumnos deben adquirir competencia literaria propia en certa medida, ainda que é lóxico,e polo tanto perdoable, que os comentarios e interpretacións do profesor subexistan tras dita competencia. Cando o alumno/a, por circuntancias varias (enfermedade, festivos, etc) , non poda facer a exposición oral, sempre poderá entregar o traballo por escrito antes de 11 de xaneiro para que a actividade compute na "primeira oportunidade".1 punto sobre 10. A avaliación na oportunidade de xullo dividirase do xeito seguinte: 50% exame final + 50% actividades que sustituirán o traballo feito durante a avaliación contínua e que se especificarán ao publicar as notas da primeira oportunidade. Os alumnos que asistan e participen durante o curso na evaluación continua non poderán ser considerados como non presentados a partir da realización dun 25 % das actividades. Os alumnos a tempo parcial con dispensa deberán falar co profesor durante as duas primeiras semanas para buscar alternativas á evaluación contínua na primeira oportunidade (o 40 % da asignatura corresponde a traballo feito nas clases, e un 10% corresponde ó traballo tutelado).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Fontes primarias de lectura obrigatoria (orde cronolóxico utilizado nas clases)
William Shakespeare. The Merchant of Venice (edición Arden Shakespeare recomendada)
Shakespeare. Twelfth Night. (edición Arden Shakespeare recomendada)
Shakespeare. Othello (edición Arden Shakespeare recomendada)
Shakespeare. Macbeth (edición Arden Shakespeare recomendada)
Ben Jonson. Volpone
John Webster. The Duchess of Malfi
William Wycherley. The Country Wife
William Congreve. The Way of the World
Consulta (fontes secundarias):
--Beadle, Richard, ed. The Cambridge Companion to Medieval English Theatre. Cambridge: Cambridge University Press, 1994.
--Braunmuller, A. R. and Michael Hattaway, eds. The Cambridge Companion to English Renaissance Drama. Cambridge: Cambridge University Press, 1997-
--Canfield, John Douglas. Tricksters & Estates: On The Ideology of Restoration Comedy. Lexington, Ky. : Univ. Press of Kentucky, 1997.
--Demetriou, Eroulla. Get thee to the Playhouse: An Introduction to Elizabethan and Shakespearean Drama for Young Students. Univ. de Jaen, 2009.
--Dollimore, Jonathan & Sinfield, A. eds., Political Shakespeare: Essays in Cultural Materialism.
Ithaca: Cornell Univ Press, 1994.
--Elam, Keir. The Semiotics of Theatre and Drama. Londres: Routledge, 1980.
--Fisk, Deborah Payne, ed. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. Cambridge Univ. Press. 2000.
--Garber, Marjorie. Shakespeare and Modern Culture. Anchor Books, 2009.
--Gay, Penny. The Cambridge Introduction to Shakespeare's Comedies. Cambridge U. P., 2008.
--Hughes, Derek. English Drama, 1660-1700. Oxford: Clarendon Press, 1996.
--Leggatt, Alexander. English Drama: Shakespeare to the Restoration, 1590-1660. Londres: Longman, 1988.
--MacLean, Gerald, ed. Culture and Society in the Stuart Restoration: Literature, Drama, History.Cambridge: Cambridge University Press, 2008.
--Owen, Susan J., ed. A Companion to Restoration Drama. Oxford: Blackwell, 2001.
Shaughnessy, R. (ed). The Cambridge Companion to Shakespeare and Popular Culture. Cambridge U.P., 2007.
--VV.AA. Historia crítica del teatro ingles. Alcoy: Marfil, 1988.
--Wallace, David, ed. The Cambridge History of Medieval English Literature. New York: Cambridge UP, 1999.
--Waller, Gary. English Poetry of the Sixteenth Century. London and New York: Longman, 1993.
--Wells, Stanley & L. Cowen Orlin eds. Shakespeare: An Oxford Guide. Oxford U P., 2003. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Literatura Inglesa 1/613G03010 | Literatura Inglesa 2/613G03017 |
|
|