Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Cultura e Civilización dos Países de Fala Inglesa Código 613G03022
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Woodward Smith, Elizabeth Anne
Correo electrónico
elizabeth.woodward@udc.es
Profesorado
Woodward Smith, Elizabeth Anne
Correo electrónico
elizabeth.woodward@udc.es
Web
Descrición xeral "Aspectos geográficos, históricos, artísticos y culturales de los países de lengua inglesa."
The geography,and history, as well as artistic and cultural aspectos of English-speaking countries.
Aspectos xeográficos, históricos, artísticos e culturais dos paises de fala inglesa.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Esta materia proporcionará ao alumno uns coñecementos importantes para o estudo da literatura e o desenvolvemento da lingua inglesa. O alumno terá coñecementos básicos acerca da historia das Illas Británicas e os EE.UU; saberá relacionar eventos, persoas, lugares, causas e efectos. O alumno terá coñecementos xerais acerca da xeografía das Illas Británicas e os EE.UU; saberá localizar trazos importantes, puntos de interese e cidades principais nun mapa mudo; a influencia do clima nas diferentes zonas apreciarase en relación co modo de vida; a densidade de poboación e as actividades económicas principais comprenderanse no contexto dunha serie de factores xeográficos. O alumno sabrá explicar como funcionan os sistemas de goberno respectivos do Reino Unido e os EE.UU; as diferenzas e similitudes apreciaranse en relación coa súa historia conxunta e individual como comunidades. Unha parte da Cultura (cunha 'C' maiúscula) é o recoñecemento das obras de arte principais, aos cales a miúdo se refire na literatura, os medios de comunicación e nas fontes históricas; o alumno coñecerá certo número de obras de arte en contexto, e saberá explicar o seu significado cultural no pasado e o presente dos EE.UU e o Reino Unido. A1
A2
A6
A9
A10
A15
A17
A21
B3
B4
B6
B7
C2

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución e comentario do programa 1.1. Consellos e normas
2. Resumo da historia das Illas Británicas 2.1. Romanos, anglosaxons e viquingos
2.2. A conquista normanda de 1066 e as súas consecuencias culturais
2.3. Gales e o dominio da coroa inglesa
2.4. A independencia de Escocia; Bannockburn 1314
2.5. A dinastía Tudor; a Armada Invencible
2.6. O xuízo de Carlos I; a República; o retorno da monarquía
2.7. Irlanda e Cromwell
2.8. A Revolución Industrial; a época vitoriana; o imperio
2.9. A Primeira Guerra Mundial; a Segunda Guerra Mundial
3. Resumo da historia dos Estados Unidos 3.1. Os primeiros tempos
3.2. A época colonial
3.3. Cara á independencia
3.4. Os primeiros presidentes
3.5. A escravitude, e os dereitos da muller
3.6. Guerra, prosperidade e depresión
3.7. O concepto de "New Deal" e o conflito mundial
3.8. A posguerra
3.9. Cara ao século XXI
4. A Xeografía humana e física das Illas Británicas 4.1. Clima
4.2. Trazos xeográficos; a mentalidade de unas islas
4.3. Poboación
4.4. Actividade económica
4.5. Estrutura social
5. A Xeografía humana e física dos Estados Unidos 5.1. Clima
5.2. Trazos xeográficos
5.3. Poboación
5.4. Actividade económica
5.5. Estrutura social
6. A constitución do Reino Unido 6.1. Goberno
6.2. Elección de representantes; o papel da monarquía
7. La constitución dos Estados Unidos 7.1. Goberno
7.2. Elección de representantes; o papel do presidente
8. O Reino Unido e as relacións exteriores 8.1. O seu papel nos organismos internacionais
9. Os EE.UU e as relacións exteriores 9.1. O seu papel nos organismos internacionais
10. Pintores británicos dos séculos XVIII e XIX 10.1. Fontes de inspiración cultural.
11. Pintores norteamericanos 11.1. A arte norteamericana do s. XX e a súa relación coa sociedade.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 2 0 2
Análise de fontes documentais 2 10 12
Lecturas 5 20 25
Presentación oral 1 8 9
Proba mixta 2 10 12
Resumo 2 10 12
Sesión maxistral 18 18 36
Prácticas a través de TIC 10 18 28
Eventos científicos e/ou divulgativos 2 2 4
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Comentario do programa; datas de traballos; normas; expectativas
Análise de fontes documentais Análise dunha gran variedade de fontes primarias e secundarias
Lecturas Textos variados como apoio ao coñecemento. Fontes informáticas.
Presentación oral Presentación oral por parellas dun tema relacionado co programa
Proba mixta Proba escrita: respostas breves; redacción de pequenos comentarios; identificación de elementos significativos
Resumo Resumos de materiais escritos e de fontes informáticos para demostrar a comprensión e saber relacionar temas
Sesión maxistral Explicacións, orientacións, recomendacións para o estudo individual; foméntase a participación do alumnado
Prácticas a través de TIC Acceso a materiais e fontes a través de Internet. Estudo e avaliación crítica
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistencia e participación nas charlas-coloquio organizadas pola Facultade e polo Departamento. Implica a redacción de informes breves.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Descrición
Os alumnos consultarán acerca do mellor xeito de abordar a realización deste tipo de tarefa. Ofreceranse consellos prácticos, e fontes de información.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Presentación oral Por parellas os alumnos realizarán un pequeno traballo de investigación, que se presentará oralmente en clase. A temática poderase elixir de entre un listado de temas relacionados co programa. 30
Proba mixta Proba escrita: respostas breves; redacción de pequenos comentarios; identificación de elementos significativos. 50
Prácticas a través de TIC Acceso a materiais e fontes a través de Internet. Estudo e avaliación crítica. Algunhas tarefas realizadas entregaranse para a súa cualificación. 20
 
Observacións avaliación

 



  • Para aprobar a materia é necesario conseguir un 5 sobre 10 en cada apartado da avaliación.  
  • A segunda oportunidade de xullo basearase na repetición de la(s) parte(s) da avaliación que non se superaron, conservando as mesmas porcentaxes.
  • A oportunidade de xullo non é para mellorar nota nas partes da avaliación xa aprobadas; soamente é para recuperar as partes non aprobadas.
  • Proba mixta: data aprobada por Xunta de Facultade para o curso 2012-13 (primeira oportunidade ao finalizar o cuadrimestre). Esta data non é negociable. Polo tanto, os alumnos deben asegurarse de que estean presentes, sobre todo se viaxan fora nas vacacións de Nadal.
  • As datas para a entrega de tarefas e para a realización da presentación deben respectarse; calquera incidencia que impide cumprir cos requisitos debe xustificarse documentalmente.
  • Obterá unha cualificación de "non presentado" aquel/a estudante que non se presente a ningunha das dúas probas (a mixta e a presentación oral) e que tampouco entregase polo menos o 50% das tarefas prácticas con TIC.

  • Aqueles alumnos que oficialmente teñan sido matriculados a tempo parcial, e teñan concedida unha dispensa académica, como establece a Normativa de permanencia desta universidade, serán avaliados en calquera oportunidade seguindo os mesmos criterios que para a segunda oportunidade de xullo.


Fontes de información
Bibliografía básica McDowall, David (1989). An Illustrated History of Britain. London: Longman
Storry, Mike; & Peter Childs (1997). British Cultural Identities. London: Routledge
Crowther, J. (1999). Oxford Guide to British and American Culture. Oxford: O.U.P.
Egerton, Judy (1998). The British School. London: National Gallery Publications
CORBISHLEY, MIKE, et al. (1998). THE YOUNG OXFORD HISTORY OF BRITAIN AND IRELAND. OXFORD: O.U.P.

CIA. The World Factbook. https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/xx.html

United States History. http://countrystudies.us/united-states/

United States Geography. http://countrystudies.us/united-states/geography.htm

United States Economy. http://countrystudies.us/united-states/economy.htm

United States Government. http://countrystudies.us/united-states/government.htm

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Lingua Inglesa 1/613G03003
Lingua Inglesa 2/613G03008
Lingua Inglesa 3/613G03015
Lingua Inglesa 4/613G03019

Observacións

A asistencia é fundamental para o traballo e estudo.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías