Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Técnicas de Redacción e Argumentación Código 613G03027
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Jarazo Alvarez, Ruben
Correo electrónico
ruben.jarazo@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A8 Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A12 Coñecer os principios teóricos básicos da tradución directa e inversa e ser capaz de poñelos en práctica.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa.
A18 Dominar a gramática da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A6
A11
A15
A18
B1
B3
C2
A8
A15
A18
B8
B10
C4
C7
A1
A2
A6
A8
A10
A11
A14
A18
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
A10
A11
A15
B3
B4
B8
B10
C2
C4
C7
A1
A2
A6
A8
A9
A10
A11
A12
A14
A15
A18
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
C2
C4
C5
C7
C8
A1
A2
A3
A6
A10
A11
A14
A15
A16
B3
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Becoming an author - Authoring is more than writing.
- Different models.
- Managing readers' expectations.
- Defining the central questions.
- Doing original work.
2. Planning the macro-structure - Focusing down or opening out.
- Four patterns of explanation.
- Common punctuation, spacing and editing mistakes.
3. Planning the micro-structure - The word: false friends, register, and linking words.
- The sentence: the clause, the phrase, common grammatical errors.
- The paragraph: opening and closing down, main ideas, connectors...
- The paragraph and the thesis statement.
- Handling starts and finishes.
- Sections, heading and subheadings.
4. Writing clearly: style and register - Personal and formal letters, cvs, summaries and reviews, emails,...
- Academic writing: the thesis statement.
5. Referencing Issues - The MLA Style Manual.
- The Chicago Style Manual.
- The A.P.A. Style Manual.
- Effective referencing.
6. Developing your text and managing the writing process - Drafting, upgrading, and remodelling your text.
- Organizing the writing process.
7. Handling attention points: data, charts and graphs - Using diagrams and images.
- Other techniques for data reduction.
- Designing charts and graphs.
8. Being successful at oral presentations - Techniques
- Common visual aids: powerpoint, prezi, blogs, video cv, youtube,...

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro 8 20 28
Presentación oral 0.5 1.5 2
Traballos tutelados 0 14 14
Sesión maxistral 16 24 40
Lecturas 0 4 4
Aprendizaxe colaborativa 5 5 10
Xogo de rol (role playing) 0.5 1 1.5
Proba mixta 2 10 12
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Presentación oral Ver apartado "Avaliación/Evaluación/Assessment".
Traballos tutelados Ver apartado "Avaliación/Evaluación/Assessment".
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Xogo de rol (role playing) Exercicio de situación.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Traballos tutelados
Descrición
-El lector y el profesor responsable de la asignatura estamos a disposición de los/as estudiantes en nuestros despachos en las horas de tutoría, como también a través del teléfono y el correo electrónico.

-Esperamos que todos/as los/as alumnos/as nos contacten, no sólo para preguntarnos dudas, sino sobre todo a la hora de realizar sus trabajos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Habrá un examen final de dos partes: una teórica (20%) y otra práctica (15%). La parte teórica consistirá en preguntas breves y ejercicios relacionados con lo enseñado en esta parte de la asignatura. En la parte práctica, los/as estudiantes tendrán que escribir textos varios del tipo de los realizados en los obradoiros (e.g. resumen, ensayo). 35
Obradoiro Las clases prácticas se dedicarán a la realización de ejercicios orales y escritos. Dichos ejercicios están pensados para ayudar al alumnado a potenciar sus habilidades para la redacción y la argumentación en inglés, e.g.: párrafos, resúmenes, currículos, video-cvs, cartas personales, solicitudes de trabajo, etc. Dado el especial cariz de esta asignatura, muchas de las clases teóricas serán teórico-prácticas para ejercitar los conocimientos aprendidos. 20
Presentación oral UNA PRESENTACIÓN ORAL POR PAREJAS: Los/as alumnos/as prepararán una presentación oral (5/10 min.). 5
Traballos tutelados UN ENSAYO ACADÉMICO INDIVIDUAL: Los/as estudiantes redactarán un ensayo de 4/5 pp. sobre un "topic" de una lista provista en clase. 40
 
Observacións avaliación

-Para acceder a la evaluación continua, la nota media ponderada de las actividades de dentro y fuera de clase deberá ser al menos de 5. Computada junto con el examen, la nota final ha de ser igual a 5 para poder aprobar la asignatura. En el examen final se deberá obtener una nota mínima de 5 sobre 10 para poder optar a que se le sumen el resto de calificaciones de la evaluación continua.

-Para que la nota final se compute teniendo en cuenta el examen, los/as alumnos/as deberán haber superado al menos el 80% de las actividades de la asignatura. En caso de suspender la asignatura, todas las actividades no superadas, como también el examen final, deberán ser recuperadas en julio.

- Únicamente aquellos estudiantes que estén matriculados oficialmente a tiempo parcial, tal y como establece la normativa de permanencia de esta universidad, y que tengan concedida la dispensa académica, podrán serán evaluados en cualquier oportunidad exactamente igual que aquellos alumnos que se presenten en la oportunidad de julio.

-Los/s alumnos/as que non se presenten a las pruebas objectivas de enero o julio obtendrán una calificación de No presentado, si no entregaron más del 50% de actividades durante el curso.

-Los trabajos deberán entregarse en tiempo y forma para evitar ser descalificados automáticamente. En caso de plagio (i.e. copia) en los trabajos tutelados o ejercicios de taller, la presentación oral, o la prueba mixta, los alumnos estarán automáticamente suspensos.

-La única lengua empleada en clase, los trabajos y los exámenes será el inglés.

-Se exigirá en todo momento corrección lingüística y ortotipográfica adecuada al nivel de estudios. Se penalizará en la evaluación a aquellos alumnos que no respeten las normas básicas de corrección.

-Las cláusulas señaladas arriba valen tanto para enero como para julio.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Lingua Inglesa 1/613G03003
Lingua Inglesa 2/613G03008
Lingua Inglesa 3/613G03015
Lingua Inglesa 4/613G03019

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías