Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer, adquirir e saber aplicar á práctica os fundamentos teóricos básicos e os principais mecanismos de descrición e análise dos compoñentes gramaticais e textuais da lingua inglesa.
|
A1 A2 A6 A11 A15
|
B1 B3
|
C2
|
Enfrontarse a problemas, exercicios e traballos académicos relacionados cos contidos da materia. |
A1 A6 A9 A18
|
B1 B2 B3 B6 B7
|
C2
|
Desenvolver unha actitude critica informada con respecto á gramática da lingua inglesa dentro dun concepto de ciencia da linguaxe. |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1: An overview of grammatical units
|
1.1. Sentence, clause, phrase and word
1.2. Category vs function
1.3. Rankscale and rankshift
1.4. Constituent structure |
2. The verb phrase |
2.1. Major verb classes
2.2. The structure of the verb phrase
2.3. Time vs. tense
2.4. An overview of aspect, voice and modality
2.5 Complementation patterns
2.6. Multi-word verbs
2.7. Adjuncts vs. complements
2.8. Semantic and syntactic ambiguity |
3. The noun phrase
|
3.1. The structure of the noun phrase
3.2. Modification and complementation within NP
3.3. Gramatical metaphor.
3.4. Semantic and syntactic ambiguty |
4. The adjective and the adverb phrase |
4.1. Characteristics of adjectives and adverbs
4.2. The structure and function of adjective phrases and adverb phrases
|
5. The prepositional phrase |
5.1.The structure of prepositional phrases
5.2. Preposition stranding |
6. Clause structure |
6.1. Canonical and non-canonical clauses
6.2. Information packaging in the clause |
7. Subordination |
7.1. Content clauses
7.2. Relative clauses
7.3. Adverbial clauses
7.4. Non-finite clauses |
8. Discourse: text and context |
8.1. Written and spoken texts
8.2. Information processing and structure
8.2. Coherence and cohesive devices
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
14 |
14 |
28 |
Obradoiro |
20 |
30 |
50 |
Lecturas |
0 |
10 |
10 |
Análise de fontes documentais |
3 |
6 |
9 |
Traballos tutelados |
0 |
20 |
20 |
Presentación oral |
3 |
8 |
11 |
Proba mixta |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte da profesora complementada, se procede, co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Obradoiro |
Constituirá o método de traballo fundamental nas sesións presenciais. No obradoiro combinaranse distintas metodoloxías (estudos de caso, solución de problemas, discusións dirixidas, probas de distinto tipo, etc.) e desenvolveranse tarefas eminentemente prácticas co apoio e supervisión da profesora na maior parte dos casos, co fin de asentar os contidos aprendidos mediante a súa aplicación. |
Lecturas |
Conxunto de referencias bibliográficas concretas (seccións de manuais, capítulos de libros, artigos, etc) seleccionados pola profesora para a preparación dos distintos contidos da materia. |
Análise de fontes documentais |
Nesta materia esta metodoloxía correspóndese co comentario ou análise oracional ou discursivo de textos para ilustrar ou aplicar parte dos contidos da materia. |
Traballos tutelados |
O alumnado terá que presentar por escrito e expoñer oralmente un traballo individual ou en parellas na data que se acorde. Os obxectivos, características, material de apoio e formato de presentación do traballo serán explicados na aula ao comezo do curso. En liñas xerais tratarase de facer un estudo descriptivo sobre un tema específico relacionado cos contidos da materia, no que poderán ter cabida a proposta de actividades prácticas, posibles estudos de lingüística de corpus ou a aplicación dos contidos ao ensino da materia ou a outras materias da titulación. O traballo se levará a cabo baixo a tutela da profesora. |
Presentación oral |
Consistirá na exposición oral do traballo tutelado mencionado anteriormente. Se o traballo se fai en parellas, o alumnado poderá desenvolver a capacidade de traballar de xeito colaborativo. |
Proba mixta |
Proba final que integra preguntas abertas e preguntas obxectivas de resposta breve ou múltiple, e que suporá o 45% da cualificación final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
|
Descrición |
Para a realización do traballo tutelado é fundamental que o estudantado informe a profesora ao longo do trimestre dos avances que vai facendo.
Ao menos dúas veces ao cuadrimestre todo o alumnado debería facer unha titoría coa profesora, ben en persoa nas horas de titoría, ben por correo electrónico. Nesa titoría darase atención personalizada a cada alumno e alumna, aínda que tamén se fará seguimento individual do alumnado para observar o seu progreso nas aulas de DI e TGR.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
Como complemento do traballo tutelado, neste caso, ademáis dos contidos e a orixinalidade do traballo, valorarase a corrección lingüística e expositiva e o manexo de distintas ferramentas para a exposición oral. |
10 |
Traballos tutelados |
Valorarase tanto os coñecementos adquiridos como a orixinalidade dos enfoques e das aportacións e a corrección da expresión escrita. |
10 |
Obradoiro |
Ao longo do curso recolleranse ou avaliaranse na aula exercicios, pequenas actividades ou probas relacionadas co exposto nas sesións maxistrais e traballado nos obradoiros ou en relación coas lecturas recomendadas. Poderanse facer en datas fixadas con antelación ou sen previo aviso. A participación activa nas aulas de DI ou TGR terase en conta tamén na avaliación final deste bloque (5%). |
35 |
Proba mixta |
Proba final que se fará na data oficial marcada pola Facultade. |
45 |
|
Observacións avaliación |
IMPORTANTE: Para superar a materia, a suma da proba final, o traballo tutelado, a presentación oral e demáis actividades avaliables deberá ser 5
sobre 10, tendo en conta que a cualificación mínima de cada unha das partes (actividades do obradoiro/ traballo tutelado e exposición oral do mesmo/proba mixta) deberá ser de 4 puntos sobre 10. Aplicarase unha penalización do 25% sobre a cualificación
final de traballos e actividades se estes son entregados fóra de prazo
sen causa xustificada. Os alumnos/as que non se presenten o día das
probas obxectivas de xuño ou xullo acadarán a cualificación de NP, se
non entregaron máis do 50% de actividades durante o curso. AVALIACIÓN
XULLO: Os/as estudantes que non presenten o traballo tutelado, ou que
non teñan acadado un 4 en cada un dos bloques avaliables (aínda que a nota media sexa superior a 5) terán que ir á
oportunidade de xullo, na que cada estudante terá que demostrar ter
acadadas as competencias da materia mediante a entrega dun traballo
escrito e defensa oral do mesmo en sustitución do traballo tutelado (20%), a
superación de actividades escritas semellantes ás avaliadas ao longo do
curso (30%), e, finalmente, mediante unha proba mixta sobre os contidos do curso (50%). As instruccións concretas faranse públicas despois da publicación das cualificacións finais en xuño. Alumnado con dispensa: O alumnado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da materia a principio de curso para planificar, en cada situación concreta e individual, os axustes necesarios na avaliación, no tocante as porcentaxes de "obradoiro", "traballos tutelados" e "presentación oral".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Quirk, R. et al. (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. . Harlow: Longman.
Trask, R.L (1993). A Dictionary of Grammatical Terms in Linguistics. . London and New Yourk: Routledge.
Greenbaum, S.& R. Quirk (1990). A Student’s Grammar of the English Language. . London: Longman.
Huddleston, R. & G. Pullum. (2006). A Student’s Introduction to English Grammar. . Cambridge: C.U.P
Downing, A. & P. Locke (2006). A University Course in English Grammar. Hemel Hempsted: Prentice Hall International.
Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. Cambridge: C.U.P
Burton-Roberts, N. (1997/2010). Analysing Sentences. London and New York: Longman.
Carter, R. & M. McCarthy (2006.). Cambridge Grammar of English. . Cambridge: C.U.P.
Brown, G and Yule, G (1983). Discourse analysis. Cambridge: C.U.P
Huddleston, R. & G. Pullum. (1984:). Introduction to the Grammar of English. Cambridge: C.U.P
Biber, Douglas, Susan Conrad and Geoffrey Leech (2002). Longman Student Grammar of Spoken and Written English. London:Longman |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Biber, D., S. Johansson, G. Leech, S. Conrad, and E. 1999. Longman Grammar of Spoken and Written English. London: Longman Brinton, L and D. Brinton. 2010 (2000). The Linguistic Structure of Modern English. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins Carnie, A. 2006. Syntax. London: Blackwell. Carter, R. & M. McCarthy. 2006. Cambridge Grammar of English. Cambridge: C.U.P. Collins, P. And C. Hollo. 2010. English Grammar. An Introduction. London: Palgrave Macmillan. Crystal, D. 2004. Making Sense of Grammar. London: Longman Elly van. 2010. An Introduction to the Grammar of English. Revised Edition. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins. Halliday, M.A.K. 1985. An Introduction to Functional Grammar. London: Edward Arnold. Huddleston, R. & G. Pullum. 2002. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: C.U.P. Huddleston, R. 1988. English Grammar: An Outline. Cambridge: Cambridge University Press. Kolln, M. & Funk, R. 2001. Understanding English Grammar. London: Longman. Kuiper, K. And W.S. Allan. 2010. An Introduction to English Language. 3rd edition. London: Palgrave Macmillan. Mackenzie, J.L. and E. Martínez Caro, 2012. Compare and Contrast: A Grammar of English for Speakers of Spanish. Granada: Comares. Matthews, P.H. 1981. Syntax. Cambridge: CUP. Miller, J. 2002. An Introduction to English Syntax. Edinburgh: E.U.P. Radford, A. 1988. Transformational Grammar. Cambridge: CUP. Saeed, J. 1997. Semantics. Oxford: Blackwell Van Valin, R.D. 2001. An Introduction to Syntax. Cambridge: Cambridge University Press. Wardaugh, Ronald 2008. Understanding English Grammar. A Linguistic Approach. London: Blackwell. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Lingua Inglesa e os seus Usos 2/613G03037 |
|
Materias que continúan o temario |
Lingua Inglesa 1/613G03003 | Lingua Inglesa 2/613G03008 | Lingua Inglesa 3/613G03015 | Lingua Inglesa 4/613G03019 | Lingua Inglesa e os seus Usos 1/613G03020 | Gramática Inglesa/613G03025 |
|
|