Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira |
A8
|
|
|
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A10
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica |
A15
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1
|
|
Adquirir capacidade de autoformación |
|
B3
|
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
|
B4
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
|
B5
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
|
B6
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
|
B7
|
|
Apreciar a diversidade. |
|
B8
|
C2
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Relatar ações ocorridas no passado. Descrever pessoas, objetos e lugares no passado |
1.1. Pretérito Imperfeito do Indicativo. Preposições e locuções prepositivas de movimento, espaço e tempo. Pronomes de CD e CI. maiúsculas e minúsculas
1.2. Descrições e acções habituais no passado. Falsos amigos (I)
|
2. Manifestar a cortesia. Fazer pedidos |
2.1. Imperfeito de cortesia. Demonstrativos. Hífen
2.2. Interação verbal cortês
|
3. Fazer reconto de eventos. Expressar opinião. Estabelecer comparações |
3.1. Participio Passado. Pretérito Mais-que-Perfeito Composto do Indicativo. Grau dos adjetivos e advérbios. Indefinidos. Tão e tanto. Derivação. Consoantes mudas
3.2. Eventos culturais e meios de comunicação social
|
4. Fazer pedidos e recomendações. Argumentar. Reproduzir o que foi dito |
4.1. Presente do Condicional. Discurso direto e indireto.
4.2. Alimentação. Estilos de vida. Falsos amigos (II). Expressões idiomáticas
|
5. Falar de acontecimentos começados no passado e continuados até ao momento da enunciação. Pedir ajuda. Dar instruções |
5.1. Pretérito Perfeito Composto do Indicativo. Imperativo. Acentuação gráfica
5.2. Saúde e lazer
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
0 |
11 |
11 |
Obradoiro |
8 |
10 |
18 |
Prácticas a través de TIC |
0 |
10 |
10 |
Presentación oral |
1 |
0 |
1 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
Resumo |
0 |
10 |
10 |
Sesión maxistral |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
0 |
20 |
20 |
Discusión dirixida |
6.5 |
10 |
16.5 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Considérase “lectura” calquera tipo de material (textos de manuais, xornais, revistas, foros de internet etc.) que o/a alumno/a terá que coñecer para a realización de certas actividades de maneira presencial ou non presencial. |
Obradoiro |
Os obradoiros son aulas centradas no desenvolvemento de prácticas de comprensión lectora e de produción escrita (resolución de exercicios, corrección e elaboración de textos). |
Prácticas a través de TIC |
O/a alumno/a deberá facer uso das novas tecnoloxías para preparar actividades propostas nas aulas. |
Presentación oral |
Neste tipo de proba avalíase a competencia comunicativa do/da estudante mediante unha pequena entrevista ou conversa co/coa profesor/a, en que tal vez deba improvisar determinadas situacións. Na proba oral poderán empregarse textos, deseños ou materiais audiovisuais como apoio. |
Proba obxectiva |
A proba escrita permite avaliar coñecementos, capacidades, habilidades etc. en destrezas como a comprensión e a produción escritas. Pode combinar preguntas de resposta múltipla, de resposta breve, de ordenación, de asociación, de discriminación… |
Resumo |
Realizaranse con frecuencia sínteses dos principais contidos fixados no programa, a fin de facilitar a súa comprensión. |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consistirán en exposicións orais de carácter fundamentalmente teórico á volta dos contidos básicos da materia. Nestas aulas utilizaranse diversos textos seleccionados especificamente para a análise e a comprensión dos contidos; resolveranse as dúbidas a respecto dos temas propostos e facilitarase bibliografía específica. Nestas sesións guiarase o alumnado no proceso de aprendizaxe e mostraranse recursos que faciliten o desenvolvemento do traballo autónomo. |
Traballos tutelados |
Baixo a coordinación do/da docente, os/as alumnos/as levarán a cabo diversas actividades (corrección e/ou elaboración de textos), ben de maneira individual ben organizados en pequenos grupos, a fin de partillaren información, coñecementos e habilidades. |
Discusión dirixida |
Entendemos por “discusión dirixida” aquela actividade desenvolvida polo alumnado en grupos pequenos en que se porá en práctica a expresión e a comprensión orais en lingua portuguesa. Debateranse diversos temas baixo a supervisión do/da docente. Nestas sesións prestarase unha especial atención á participación activa do estudantado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos tutelados, é fundamental que o/a alumno/a informe periodicamente tanto dos seus progresos como das súas dificultades co obxectivo de atinxir unha orientación adecuada. Alén diso, o/a estudante poderá realizar todo tipo de consultas a respecto de desenvolvemento do traballo, quer no horario de atendemento, quer por medio do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
As intervencións orais do/da estudante durante as discusións dirixidas (conversa) corresponderanse cun 20% da nota final |
20 |
Presentación oral |
Cada alumno terá de realizar unha proba oral, orientada á demostración da súa competencia comunicativa en lingua portuguesa. |
20 |
Proba obxectiva |
O estudantado deberá realizar unha proba obxectiva de comprensión oral e escrita e de produción escrita (exercicios, elaboración de textos breves), en que se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto nas sesións maxistrais como nos grupos intermedios e pequenos. |
30 |
Traballos tutelados |
Os traballos individuais e grupais (tanto presenciais como non presenciais) encomendados polo profesorado ao longo do curso suporán un 30% da nota final. Valorarase especialmente a aprendizaxe colaborativa.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
Non será posíbel a superación da materia sen a realización satisfactoria da proba final nin a presentación, dentro dos prazos, dos traballos tutelados.
O alumnado de ensino semipresencial ou con dispensa académica deberá realizar as presentacións orais e participar nas discusións dirixidas através de ferramentas de comunicación asíncrona.
En xullo o alumnado será avaliado cos mesmos criterios e coas mesmas porcentaxes que na oportunidade anterior, incluída a proba de ensaio. Caso de non ter realizado durante o cuadrimestre algunha das actividades avaliábeis, abrirase un novo prazo para a súa presentación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Costal, J. A. / Melo, A. S. (2003). Dicionário da Língua Portuguesa. Porto: Porto Editora
Casteleiro, J. M. (coord.) (2001). Dicionario da Língua Porutguesa. Lisboa: Verbo
Monteiro, D. / Pessoa, B. (2004). Guia prático dos verbos portugueses. Lisboa: Lidel
Cintra, L. / Cunha, C (1984). Nova Gramática do Português Contemporâneo. Lisboa: Sá da Costa
Reis, N. / Berström, M. (1997). Prontuário Ortográfico e Guia da Língua Portuguesa. Lisboa: Notícias |
|
Bibliografía complementaria
|
S/A (2008). Acordo Ortográfico – Guia Prático. Porto: Porto Editora
Oliveira, C. , Coelho, L. (2008). Aprender Português 2, Compreensão Oral. B1-B2. . Lisboa: Texto
Oliveira, C. (2007). Aprender Português 2. B1-B2 . . Lisboa: Texto
S/A (2009). Bom Português. Porto: Porto Editora
Lemos, H. (2003). Comunicar em Português. Lisboa: Lidel
Dias, H. B. M. (1994). Exercícios e notas gramaticais. Curso básico de português-língua estrangeira. Lisboa: Colibri
Coimbra, O. M. / Coimbra, I. (2001). Gramática activa 1. Lisboa: Lidel
Coimbra, O. M. / Coimbra, I. (2001). Gramática activa 2. Lisboa: Lidel
Oliveira, C. , Coelho, L. (2007). Gramática Aplicada, Níveis Inicial e Elementar. A1, A2 e B1. Lisboa: Texto
Direcção-Geral de Inovação e de Desenvolvimento Curricular (2001). Navegar em português 1 . Lisboa: Lidel
Vázquez Cuesta, P. (2002). O Que Um Falante de Português Deve Saber Sobre o Galego. Lisboa: Colibri
Carmo, L. (2004). Olá! Como está?– CD audio duplo. Lisboa: Lidel
Carmo, L. (2004). Olá! Como está?– Livro de actividades. Lisboa: Lidel
Carmo, L. (2004). Olá! Como está?– Livro de textos. Lisboa: Lidel
Ramos, E. (2006). Portugalizar. Português para galegofalante. Vigo: Xerais
Pinheiro, M. C. (2007). Português ao vivo. Textos e exercícios. Lisboa: Lidel
Tavares, A. (2004). Português XXI - 2 . Lisboa: Lidel
S/A (2008). Prontuário Ortográfico da Língua Portuguesa. Porto: Porto Editora
VVAA (2009). SOS Português! Língua não materna A1/B1. Porto: Porto Editora
Rosa, L. M. (2004). Vamos lá continuar!. . Lisboa: Lidel |
OUTRAS FONTES: RECURSOS WEB
Cursos:
Linguas net: http://www.linguasnet.com/lessons/home_pt.html
Português para nós: http://www.portuguesparanos.com/
Dicionários e compêndios léxicos:
Dicionário Priberam: http://www.priberam.pt/dlpo/dlpo.aspx
Dicionário Universal da Língua Portuguesa: http://www.universal.pt/
Dicionários da Porto Editora: http://www.infopedia.pt/
Moderno Dicionário Michaelis: http://www2.uol.com.br/michaelis/
Exercícios:
Centro Virtual Camões: http://www.instituto-camoes.pt/cvc/aprender.html
Classe Virtual de português: http://www.clt.be/clavipo/clpo.htm
Escolovar (exercícios): http://web.educom.pt/escolovar/lp_exercicio.htm
Escolovar (vocabulário): http://web.rcts.pt/escolovar/lp_forca.htm
Português Língua Estrangeira: http://portugueslinguaestrangeiraespanha.blogspot.com/
Ferramentas de pronúncia:
SitePal: http://www.oddcast.com/home/demos/tts/tts_example.php?sitepal
Ferramentas de tradução:
Traducíndote: http://ieschandomonte.edu.es/traducindote/
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Idioma Moderno: Portugués/613G03051 |
|
|