Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos. |
A3 |
Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais. |
A6 |
Avaliar, definir, seleccionar e auditar plataformas hardware e software para a execución e desenvolvemento de aplicacións e servizos informáticos. |
A7 |
Saber especificar, deseñar e implementar un sistema de información, empregando bases de datos. |
A9 |
Dirixir equipos de traballo ligados ao deseño de produtos, procesos, servizos informáticos e outras actividades profesionais. |
A10 |
Saber especificar, deseñar e implementar unha política de seguridade no sistema. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprendizaxe autónoma. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo. |
B8 |
Traballar en equipos de carácter interdisciplinar. |
B9 |
Capacidade para tomar decisións. |
B10 |
Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información). |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
B13 |
Capacidade de comunicación. |
B14 |
Coñecemento de idiomas. |
B15 |
Motivación pola calidade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer os conceptos e técnicas propios da Enxeñaría do Software. |
A3 A7 A9
|
B2 B9 B12 B15
|
C3 C6 C7 C8
|
Manexar e adaptar as ferramentas de deseño e construcción de aplicacións. |
A1 A3 A6 A7 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B14 B15
|
C3 C6 C7 C8
|
Aplicar con axilidade as linguaxes de modelado e os patróns de deseño. |
A3 A7
|
B2 B3 B7 B9 B10 B11 B12 B15
|
C3 C6 C7 C8
|
Interpretar as situacións en que se presentan os problemas típicos de deseño. |
A1 A3 A6 A7
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C3 C6 C7 C8
|
Sintetizar os casos de éxito propios. |
A1 A3 A6 A7 A9
|
B1 B3 B4 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B15
|
C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción ao DSI |
a) Definición e obxectivos
b) O deseño como fase no proceso de desenvolvemento
c) Principios básicos de deseño
d) Introducción ás arquitecturas do software
e) A linguaxe de modelado unificada UML
f ) O modelo de vista da arquitectura 4+1 |
Estratexias de deseño |
a) Conceptos fundamentais
b) Deseño estruturado
c) Deseño orientado a obxectos |
Arquitecturas do software |
a) Conceptos fundamentais
b) O patrón Modelo/Vista/Controlador
c) Deseño por capas |
Introdución aos patróns de deseño |
a) Concepto de patrón de deseño
b) Composicionalidade (Composición) |
Asignación de responsabilidades e delegación |
a) Asignación de responsabilidades (Proxy, Decorador)
b) Delegación (Decorador, Cadea de Responsabilidade) |
Baixo acoplamento, instanciación, alta cohesión e división en subsistemas |
a) Baixo acoplamento e instanciación (Prototipo, Negociador, Instancia Única)
b) Alta cohesión e división en subsistemas (Fachada) |
Modelado de comportamento dinámico |
a) Modelado de comportamento dinámico (Estado) |
Reutilización |
a) Reutilización (Estratexia, Iterador) |
Dependencias entre obxectos |
a) Dependencias entre obxectos (Observador) |
Refactorización do deseño e preparación para o cambio |
a) Refactorización do diseño (Método de Fabricación, Método Plantilla)
b) Preparación para o cambio (Visitante) |
Encapsulación e abstracción |
a) Encapsulación e abstracción (Comando, Recordo) |
Adaptación de interfaces e manexo da complexidade |
a) Adaptación de interfaces (Adaptador, Ponte, Fábrica Abstracta)
b) Manexo da complexidade (Mediador) |
Interfaces de usuario |
a) Conceptos fundamentais de interfaces de usuario
b) Interfaces en aplicacións web
c) Dependencias entre obxectos, encapsulación, abstracción, delegación e división en subsistemas. |
Patróns de persistencia e concorrencia |
a) Introducción |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
21 |
42 |
Seminario |
10 |
15 |
25 |
Prácticas de laboratorio |
15 |
15 |
30 |
Proba obxectiva |
5 |
0 |
5 |
Traballos tutelados |
0 |
24 |
24 |
|
Atención personalizada |
24 |
0 |
24 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases maxistrais na exposición dos coñecementos teóricos empregando diferentes recursos: pizarra, proxección de material en formato electrónico, apuntes en formato electrónico e recursos facilitados polo docente da asignatura na facultade virtual. |
Seminario |
Seminarios prácticos nos que se desenvolven os coñecementos adquiridos, tomando un exemplo concreto como fío condutor. O docente da asignatura dirixe a realización do seminario, incentivado no posible a participación do estudiantado. |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas deseñadas polo docente da asignatura baseadas nos coñecementos que o estudante vai adquirindo. Os estudantes desenvolverán estes traballos en pequenos grupos, preferiblemente de dúas persoas. |
Proba obxectiva |
Proba escrita mediante a que se valoran os coñecementos adquiridos polo estudante. O estudante deberá desenvolver tanto os seus coñecementos a nivel teórico mediante a resposta a preguntas, como o seus coñecementos aplicados mediante a resolución de exercicios e problemas similares aos prantexados nas prácticas de laboratorio e traballos titorizados. |
Traballos tutelados |
Traballos titorizados propostos polo docente da asignatura e desenvolvidos polos estudantes, ben en grupo, ben individualmente. Estes traballos titorizados poderán ser avaliados mediante controis tipo test ou nas titorías personalizadas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Proba obxectiva |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada ao estudiantado comprende non só as clásicas titorías, presenciais ou virtuais, para a discusión de dúbidas, senón tamén as seguintes actuacións:
- Seguemento do labor realizado nos traballos titorizados propostos polo docente.
- Avaliación dos resultados obtidos nos traballos e prácticas realizadas polo estudante.
- Discusión coa fin de solucionar os problemas atopados polo estudante na realización dos diversos traballos de carácter tanto teórico como práctico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Avaliación das prácticas realizadas de forma continua ao longo do curso nunha defensa final. A pesares de que as prácticas son realizadas en grupos, cabe diferenciar dúas compoñentes na avaliación das prácticas dun alumno:
- Valoración do traballo en grupo, na que se califica o grao de coordinación e compenetración entre os membros.
- Valoración persoal, na que se califica a aportación concreta do alumno
ao grupo de prácticas.
Entre os aspectos a considerar á hora de valorar as prácticas, atópanse:
- Rigor no acadamento dos obxectivos perseguidos na práctica empregando
as técnicas propostas na asignatura.
- Asimilación dos conceptos perseguidos pola práctica.
- Orixinalidade nas propostas acometidas durante a realización da práctica.
- Responsabilidade na entrega das prácticas en tempo e forma, así coma no uso axeitado dos recursos habilitados ao efecto. |
30 |
Proba obxectiva |
Proba escrita dividida en tres bloques: cuestións cortas, pequenas extensións de deseño e implementación e un problema de deseño facendo fincapé na xustificación das decisións tomadas. |
60 |
Traballos tutelados |
Valoraranse os seguintes aspectos:
- Dominio dos contidos dos traballos académicos propostos.
- Dominio dos coñecementos teóricos e operativos da materia.
- Seguemento axeitado do desenvolvemento da asignatura. |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gamma, E.; Helm, R.; Johnson, R. y Vlissides J. (1996). Design Patterns: Elements of Reusable Object-oriented Software. Addison Wesley
Arnold K., Gosling J. y Holmes D. (2005). The Java Programming Language. Prentice Hall
Rumbaugh, J.; Jacobson, I. y Booch, J. (2004). The Unified Modeling Language Reference Manual. Addison Wesley
Booch J.; Rumbaugh J. y Jacobson I. (2005). The Unified Modeling Language User Guide. Addison Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
Grand M. (2002). Patterns in Java. Volumen 1. John Wiley & Sons
Page-Jones, M. (2004). Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development. Prentice Hall PTR
Cooper J. (2000). Java Design Patterns: A Tutorial. Addison Wesley
Stevens, P. y Pooley, R. (1999). Using UML. Software Engineering with Objects and Components. Addison Wesley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Integración de Sistemas/614111503 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise e Deseño Orientado a Obxectos/614111602 | Interfaces co Usuario/614111624 | Programación Orientada a Obxectos/614111636 |
|
Materias que continúan o temario |
Análise de Sistemas Informáticos/614111402 |
|
|