Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos. |
A3 |
Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais. |
A7 |
Saber especificar, deseñar e implementar un sistema de información, empregando bases de datos. |
A8 |
Concibir, despregar, organizar e xestionar un servizo informático complexo. |
A10 |
Saber especificar, deseñar e implementar unha política de seguridade no sistema. |
A11 |
Implantar sistemas de calidade segundo estándares internacionais. |
A12 |
Coñecer a regulación legal da profesión e os seus aspectos éticos, en particular os ligados á propiedade intelectual e á protección de datos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprendizaxe autónoma. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo. |
B8 |
Traballar en equipos de carácter interdisciplinar. |
B9 |
Capacidade para tomar decisións. |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
B13 |
Capacidade de comunicación. |
B15 |
Motivación pola calidade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocer métodos, técnicas e ferramentas de deseño conceptual e a súa transformación ó modelo relacional. |
A3 A7 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B5 B7 B8 B9 B12
|
C3
|
Evaluar a problemática do tratamento do tempo na modelización conceptual. |
A7
|
B2
|
|
Conocer as características básicas dos modelos de bases de datos obxecto-relacionais. |
A7
|
B3 B4
|
C6
|
Analizar os elementos que as bases de datos relacionais incorporan e comprender a súa utilidade. |
A7
|
B4
|
C3
|
Describir a problemática inherente á mellora do rendemento, ó proceso transaccional e á seguridade en bases de datos. |
A3 A10
|
B8 B9
|
|
Efectuar o proceso de deseño conceptual e lóxico para un suposto real. |
A3 A7 A8
|
B1 B2 B3 B5 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B15
|
|
Manexar con rigurosidade e eficacia as linguaxes de bases de datos. |
A7
|
|
|
Aplicar as técnicas de administración de bases de datos adecuadas á resolución de problemas. |
A3 A7 A8
|
B2
|
C3
|
Explorar as capacidades dun SXBD determinado. |
A7 A11
|
B4
|
C3
|
Planificar as solucións adecuadas que un entorno corporativo require do tratamiento dos seus datos mediante bases de datos. |
A7 A10 A11 A12
|
B5 B9 B13
|
C3 C6
|
Colaborar cos equipos directivo e de desenvolvemento en identificar as debilidades dos sistemas de información, determinar as oportunidades que ofrece o tratamiento dos datos e aportar solucións que as fagan factibles. |
A11
|
B5 B7 B8 B9 B13 B15
|
C6
|
Desenvolver as capacidades de aprendizaxe autónomo, adaptación a novos escenarios e traballo colaborativo, formando parte de equipos presenciais e non presenciais. |
A1 A7
|
B4 B5
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución ás bases de datos |
|
Deseño conceptual |
|
Deseño lóxico |
|
SQL no entorno aplicativo |
|
Elementos das bases de datos relacionais: Catálogo, Vistas, Integridade e Seguridad |
Catálogo
Vistas
Integridade
Seguridade |
Proceso transaccional e recuperación |
|
Concurrencia |
|
Procesamento de consultas e Optimización |
|
Deseño Físico |
|
Bases de Datos Informacionais |
|
(Práctica) SQL |
Repaso e ampliación
SQL no entorno aplicativo
|
(Práctica) Elementos das bases de datos relacionais |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
40 |
30 |
70 |
Seminario |
20 |
15 |
35 |
Prácticas de laboratorio |
15 |
15 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
0 |
29 |
29 |
Proba mixta |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
1 |
0 |
1 |
Lecturas |
0 |
13 |
13 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas de aula. Nelas expoñeranse os contidos fundamentais da asignatura. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resume. |
Seminario |
Sesións de debate na aula. Discutiranse as ventaxas e inconvenientes das solución a supostos prácticos. Irán acompañados de exposicións orais, tanto do profesor como dos estudiantes.
Seminarios prácticos. Discutiranse as solucións ás prácticas de laboratorio. |
Prácticas de laboratorio |
Nas clases de laboratorio expónense os conocementos necesarios para adquirir as habilidades propostas.
Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais. |
Prácticas de laboratorio |
Nas clases de laboratorio expónense os conocementos necesarios para adquirir as habilidades propostas.
Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais. |
Traballos tutelados |
Desenvolveranse supostos reais de ámbito profesional para aplicar e consolidar as técnicas e procedementos estudiados, realizando un traballo en equipo baixo a tutela do profesorado.
|
Proba mixta |
Exame da asignatura |
Traballos tutelados |
Haberá unha exposición de traballos onde se explicarán os resultados dos traballos dos estudiantes para a súa evaluación por parte do profesorado. |
Lecturas |
Lectura previa: As persoas matriculadas na asignatura realizarán pola súa conta a lectura dos documentos recomendados para os temas da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención (semi)personalizada ó haber grupos de alrededor de 30 persoas traballando en pequenos grupos, directamente sobre unha aplicación concreta, en cada ordenador. O profesor atenderá dudas puntuales a cada estudiante ou grupo.
Nos traballos tutelados os grupos son reducidos (4 persoas) e usando un formato similar ás clásicas tutorías realizarase un seguimento detallado do avance dos traballos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
O exame da asignatura evaluará os seguentes aspectos:
Conceptos da materia: Dominio dos conocementos teóricos e operativos.
Asimilación práctica da materia: Asimilación e comprensión dos conocemeentos operativos e habilidades procedimentais enfatizados na asignatura.
O exame e a nota final nas convocatorias de xuño e de septembro ven dada por:
* Varias preguntas test do exame que poden supoñer 6,5 puntos da nota final.
* Varias preguntas cortas no exame, de conocementos básicos, que suponen 2 puntos. Deben obterse polo menos 0,7 puntos para superar a asignatura e polo menos 0,8 para que se poida sumar a nota dos traballos tutelados.
Na convocatoria de decembro representará o 100% da calificación. Neste caso, as preguntas básicas supoñerán 3 puntos e o test 7. Hai que ter un mínimo de 1 punto nestas preguntas para superar a asignatura. |
85 |
Traballos tutelados |
Valorarase o aproveitamento das horas de tutorías guiadas, a calidade e rigurosidade do traballo desenvolvido e a claridade de exposición.
Non será de aplicación na convocatoria de decembro. |
15 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Database System Concepts, 5ª edición . McGraw-Hill
R.A. Elmasri; S.B. Navathe (2007). Fundamentals of database systems, 5a edición. Addison-Wesley
T. Connolly; C. Begg (2005). Sistemas de bases de datos, 4ª edición . Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
Inmon, W. H. (2002). Building the Data Warehouse (3rd edition). John Wiley & Sons
(). Catálogo de SQL Server 2000: http://193.144.51.190/~lgares/sqlserver.chm.
García-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2002). Database System. The complete book. Prentice Hall
(). Documentación online de Oracle: http://www.oracle.com/pls/db102/homepage.
Ramakrishnan, R.; Gehrke, J. (2007). Sistemas de Gestión de Bases de Datos (3a edición). McGraw-Hill
Groff, J.; Weinberg, P. N. (2002). SQL: The Complete Reference (2nd edition). McGraw-Hill
(). SQL:1999 A tutorial, de Jim Melton: http://www.ncb.ernet.in/education/modules/dbms/SQL99/sql1999_c4.pdf.
(). Web del libro de Silberschatz, Korth y Sudarshan: http://www.cse.iitb.ac.in/~sudarsha/db-book/. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|