Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Arquitectura Cliente/servidor e Proceso Cooperativo Código 614111603
Titulación
Enxeñeiro en Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Todos Optativa 4
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Bamonde Rodriguez, Sebastian
Correo electrónico
sebastian.bamonde@udc.es
Profesorado
Bamonde Rodriguez, Sebastian
Correo electrónico
sebastian.bamonde@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A3 Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais.
A4 Coñecer e aplicar diferentes protocolos de comunicación e sistemas de xestión de rede.
A6 Avaliar, definir, seleccionar e auditar plataformas hardware e software para a execución e desenvolvemento de aplicacións e servizos informáticos.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B10 Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información).
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer la Arquitectura Cliente/Servidor y las Tecnolgía asociadas A3
A4
A6
B3
B10
C3

Contidos
Temas Subtemas
Introdución a la Arquitectura Cliente/Servidor
Componentes de la Arquitectuta
Clasificación de Tecnologías
Cliente/Servidor en BD
Cliente/Servidor Transaccional
Cliente/Servidor en aplicaciones colaborativas
Cliente/Servidor con Objetos Distribuidos
Cliente/Servidor e Internet
Cliente/Servidor en la Gestión de Sistemas
.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 10 0 10
Sesión maxistral 25 0 25
Prácticas de laboratorio 10 20 30
Presentación oral 15 15 30
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Se plantean soluciones reales de aplicación de la tecnología en entornos reales.
Sesión maxistral Permiten la ordenación de conceptos y la introdución a los aspectos que deben de considerarse en cada tecnología.
Prácticas de laboratorio Obligan al alumno a aplicar parte de las tecnologías estudiadas en un problema complejo.
Presentación oral Constituyen un complemento a las sesiones magistrales. En ellas los alumnos profundizan en alguna tecnología que se considere interesante, bien por su importancia o por su novedad.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
La presentación y análisis de casos prácticos reales es un aspecto fundamental de la asignatura, permitiendo al alumno conocer la plicabilidad real de las tecnologías que se presentan en la asignatura.

La atención personalizada es necesaria fundamentalmente en la orientación de los trabajos de presentación que realizan los alumnos sobre diferentes tecnologías con una óptica te´rica o práctica.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Estudo de casos Se presentan casos prácticos 10
Prácticas de laboratorio Se implementa una simulación de una red de cajeros con sus distintos componentes clientes y servidores (cajero, consorcio, banco). 60
Presentación oral Se presentan los trabajos teórico/práctico encargados a los alumnos. 30
 
Observacións avaliación
.

Fontes de información
Bibliografía básica Orfaly, Robert; Harkey, Dan; Edwards, Jeri (2000). Client/Server Survival Guide. Wiley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías