Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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A1 |
Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos. |
A12 |
Coñecer a regulación legal da profesión e os seus aspectos éticos, en particular os ligados á propiedade intelectual e á protección de datos. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprendizaxe autónoma. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B9 |
Capacidade para tomar decisións. |
B10 |
Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información). |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidade para a análise e a síntese |
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B2 B4 B10 B11 B12
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Coñecer a regulación legal da profesión e os seus aspectos éticos, en particular os ligados á propiedade intelectual e á protección de datos |
A12
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B6 B11
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Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
A12
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B6 B11
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Aprendizaxe autónoma |
A1
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B4 B9 B11 B12
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Razonamento crítico, en especial en relación cos valores e os dereitos |
A12
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B3 B9 B10 B11
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE XERAL |
Tema 1. O Dereito: un panorama
Tema 2. As relacións entre o Dereito e a informática.
Tema 3. A coexistencia de diversas ordes normativas na regulación da informática. |
Tema 1. O Dereito: un panorama |
1. Las razones del Derecho. ¿Qué, por qué y para qué el Derecho?
2. El ámbito del Derecho. Derecho y otros órdenes normativos. (Remisión a la lección 3).
3. Los elementos del Derecho. El Derecho como práctica social.
4. Conceptos jurídicos básicos. En particular, los derechos fundamentales.
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Tema 2. Las relaciones entre el Derecho y la Informática.
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1. Derecho informático
2. Informática jurídica.
3. Aspectos jurídicos de la informática |
Tema 3. La coexistencia de diversos órdenes normativos en la regulación de la informática |
1. Derecho. Deontología. Ética.
1.1. La regulación deontológica. Ética profesional y deontología.
2. La autorregulación. (Remisión a lección 11).
2.1. Códigos de conducta, códigos de práctica, códigos tipo.
2.2. La regulación jurídica en España.
2.2.1. Códigos tipo y datos de carácter personal: el artículo 32 LOPD. (Remisión a lección 5).
2.2.2. Códigos de conducta y comercio electrónico: el artículo 18 LSSICE. (Remisión a lección 10).
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PARTE ESPECIAL |
Tema 4. A protección xurídica dos datos de carácter persoal.
Tema 5. Informática e propiedade intelectual
Tema 6. Informática e propiedade industrial (I). A patente
Tema 7. Informática e propiedade industrial (II). Os signos distintivos
Tema 8. Prestación de servizos na sociedade da información
Tema 9. Os delictos informáticos |
Tema 4. La protección jurídica de los datos de carácter personal
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1. Introducción. Informática, información, intimidad e identidad.
2. Delimitaciones conceptuales. Íntimo, privado y público. Datos de carácter personal.
3. Sistemas de protección de datos.
4. La tutela jurídica de la intimidad, la esfera privada y los datos personales (I). La tutela constitucional e iusfundamental.
5. La legislación española de protección de los datos de carácter personal.
6. La tutela jurídica de la intimidad, la esfera privada y los datos personales (III). Aspectos civiles.
7. La tutela jurídica de la intimidad, la esfera privada y los datos personales (IV). Aspectos laborales.
8. La tutela jurídica de la intimidad, la esfera privada y los datos personales (V). Los delitos contra la intimidad. (Remisión a lección 12).
9. Dos cuestiones singulares. El spam. El número de identificación único. |
Tema 5. Informática y propiedad intelectual |
1. La tutela jurídica del derecho de autor y la propiedad intelectual
2. El régimen jurídico del derecho de autor
3. La protección jurídica del software
3.1. ¿Debe tener propietarios el software? El software libre. Las licencias de Creative commons.
3.2. La protección jurídica de los programas de ordenador.
3.3. La protección jurídica de las creaciones asistidas por ordenador.
4. La protección jurídica de las bases de datos.
5. La protección penal de los derechos de autor (Remisión a lección 12).
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Tema 6. Informática y propiedad industrial, I. La patente |
1. La patente
2. El derecho de exclusiva.
3. La patentabilidad del software
4. La protección de los circuitos integrados (topografías de los productos semiconductores).
5. La protección penal de la propiedad industrial. (Remisión a lección 12).
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Tema 7. Informática y propiedad industrial, II. Los signos distintivos |
1. Los signos distintivos de la empresa. Tipos. Marca. Nombre comercial. Rótulo del establecimiento. Denominaciones geográficas. Nombres de dominio
2. La marca. El derecho de marca. La protección de la marca en Internet.
3. Los nombres de dominio. La protección del sistema de nombres de dominio (DNS). El régimen jurídico de los nombres de dominio.
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Tema 8. Prestación de servicios en la sociedad de la información y comercio electrónico |
1. La prestación de servicios en la sociedad de la información. Servicios de intermediación. Servicios de certificación. (Remisión a lección 10, 3).
2. La contratación electrónica y la contratación informática.
3. Las comunicaciones comerciales electrónicas. (Remisión a lección 5).
4. La firma electrónica.
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Tema 9. Los delitos informáticos |
1. Cuestiones previas. Los principios del Derecho penal.
2. La criminalidad informática.
3. Los delitos informáticos.
4. Los delitos informáticos en el Código penal español.
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
10 |
10 |
20 |
Análise de fontes documentais |
4 |
16 |
20 |
Obradoiro |
3 |
9 |
12 |
Proba obxectiva |
1 |
4 |
5 |
Sesión maxistral |
6 |
24 |
30 |
Traballos tutelados |
1 |
10 |
11 |
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Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
A análise ética e xurídica da informática ten unhas características específicas. Co estudo de casos se pretende examinar a estrutura e os contidos dos problemas presentes nos casos, tanto de xeito individual como en grupo. É unha forma de aprendizaxe de contidos e tamén metodolóxica, na que o estudante aprende a analizar, deliberar e chegar a conclusións fundamentadas e razoábeis con argumentos éticos e xurídicos. resulta útil para exercitar as destrezas e habilidades argumentativas. |
Análise de fontes documentais |
Leitura e exame crítico dos principais documentos éticos e xurídicos da informática. Serven de introdución xeral á materia, pois están presentes en todos os temas. Proporcionan unha explicación histórica e sistemática do seu significado. Así mesmo, son importantes para o estudo de casos, os obradoiros e os traballos tutelados. |
Obradoiro |
Combinación de diversas metodoloxías que ten como finalidade a análise de temas concretos baixo a guía dos profesores: exposición, deliberación, argumentación, propostas de solución,... tanto individuais como colectivas. Fai que o estudante participe dun xeito máis activo e pona en prática os seus coñecementos e as súas habilidades e destrezas argumentativas. Permite tamén estudar polo miúdo algunhas cuestións importantes. |
Proba obxectiva |
Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe, especialmente dos coñecementos adquiridos. |
Sesión maxistral |
Mediante unha exposición oral, o profesor tenta transmitir os conceptos e coñecementos éticos e xurídicos básicos da materia. A súa singularidade fai que adique tamén un tempo á exposición da linguaxe específica que soporta os conceptos, e que serve de principal medio de comunicación e argumentación ética e xurídica.
Sen estas sesións aclaratorias o estudante terá dificuldades para comprender axeitadamente a linguaxe e os conceptos que integran os aspectos éticos e xurídicos da informática. |
Traballos tutelados |
Contando coa guía do profesor-titor, o estudante millora a súa aprendizaxe autónoma mediante a realización de traballos individuais ou en pequenos grupos sobre aspectos concretos da materia. Deste xeito desenvolve habilidades na argumentación escrita e oral, destrezas metodolóxicas e reflicte o alcance dos seus coñecementos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
Obradoiro |
Estudo de casos |
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Descrición |
A atención persoalizada nestas metodoloxías ten como principal finalidade orientar o manexo, a ordeación, a comprensión e a avaliación dos materiais de traballo, tanto no nivel escrito como no nivel oral.
Pretende tamén guiar a deliberación e a argumentación para afinaren o rigor nas mesmas, especialmente polo descoñecemento xeral da linguaxe e dos conceptos éticos e xurídicos e a falta de costume no manexo dos devanditos argumentos.
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Traballos tutelados |
O traballo tutelado serve para avaliar os conecementos e tamén as destrezas na argumentación escrita. |
30 |
Proba obxectiva |
Principal forma de avaliación dos conecementos. |
40 |
Obradoiro |
Principalmente, avaliación da participación e das habilidades argumentativas |
20 |
Estudo de casos |
Avaliación das habilidades argumentativas, escritas e orais. Serve tamén para comprobar a comprensión da linguaxe e os conceptos éticos e xurídicos da informática. |
10 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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