Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Ciencia Cognitiva Código 614111609
Titulación
Enxeñeiro en Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Todos Optativa 4
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Barreiro Garcia, Álvaro
Correo electrónico
alvaro.barreiro@udc.es
Profesorado
Barreiro Garcia, Álvaro
Correo electrónico
alvaro.barreiro@udc.es
Web http://http://www.dc.fi.udc.es/~barreiro/cogdocen/cog.htm
Descrición xeral Nesta materia abórdase a visión da mente na Ciencia Cognitiva que é unha visión computacional ou de un sistema de procesamento de información. Primeiramente introdúcense aspectos xerais das distintas visións da mente ó longo da historia (conductismo e cognitivismo básicamente) e a conciliación do cognitivismo ca evolución. A parte central do curso trata con modelos cognitivos de distintas tareas (memoria, resolución de problemas, creatividad, razoamento) é apórtanse evidencias de varios tipos sobre estos modelos. A asignatura compleméntase con algunha práctica de laboratorio que permite experimentar con estos modelos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos.
A2 Concibir e desenvolver novas arquitecturas de computación, en especial para sistemas multiprocesadores, analizando e adaptando diversas alternativas tecnolóxicas a cada problema concreto.
A3 Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais.
A4 Coñecer e aplicar diferentes protocolos de comunicación e sistemas de xestión de rede.
A9 Dirixir equipos de traballo ligados ao deseño de produtos, procesos, servizos informáticos e outras actividades profesionais.
A10 Saber especificar, deseñar e implementar unha política de seguridade no sistema.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Aprendizaxe autónoma.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Traballar en equipos de carácter interdisciplinar.
B9 Capacidade para tomar decisións.
B11 Razoamento crítico.
B12 Capacidade para a análise e a síntese.
B14 Coñecemento de idiomas.
B15 Motivación pola calidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer a visión computacional da mente en oposición as outras visións conductista ou puramente evolutiva así como coñecer as metodoloxías propias da ciencia cognitiva: estudio de evidencias psicolóxicas e físicas, modelado e simulación informática de modelos cognitivos. A1
A3
B3
B4
B11
B12
B14
C3
C6
C8
Coñecer os modelos cognitivos das distintas tareas cognitivas e as simulación informáticas de estos modelos. A1
A3
B3
B4
B11
B12
B14
C3
C6
C8
Simular modelos cognitivos A2
A3
A10
B1
B2
B3
B4
B15
C3
C6
C8
Plantexar novas apliicación dos modelos cognitivos: novos interfaces, novos modelos de usabilidade, etc. A1
A2
A4
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B11
B12
B15
C3
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
A visión computacional da mente Do conductismo ó cognitivismo. Cognitivismo e evolución. Intelixencia Artificial, Sistemas de símbolos físicos e o problema de grounding.
A metodoloxía da ciencia cognitiva Evidencias psicolóxicas e físicas. Experimentación controlada en laboratorio. Modelado e simulación de modelos cognitivos.
Modelos cognitivos de memoria Modelos duales de memoria e analoxía ca xerarquía de memoria. Teoría do nivel de procesamento. Evidencias psicolóxicas e físicas.
Modelos cognitivos de resolución e problemas. Búsqueda en espacio de estados e planificación. Heurísiticas. Resolución de problemas en principiantes e expertos. Creatividade. Evidencias psicolóxicas e físicas.
Modelos cognitivos de razoamiento deductivo e inductivo. Concepto de información semántica. Razoamento formal deductivo. Modelos pragmágticos de razoamento. Modelos mentais de razoamiento. Aprendizaxe inductivo. Algoritmos de inducción.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta 3 0 3
Sesión maxistral 25 40 65
Prácticas de laboratorio 22 10 32
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Proba mixta para availiación dos coñecementos adquiridos
Sesión maxistral O profesor impartirá sesions maxistrais dedicadas ós coñecementos básicos que debe adquirir o estudiante.
Prácticas de laboratorio O estudiante experimentará con modelos cogntivos de memoria e razoamento susceptibles de implementación informática.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Proba mixta
Sesión maxistral
Descrición
Atenderánse de forma individualizada as prácticas de laboratorio. Na proba mixta o profesor atenderá individualmente as dúbidas que poden surxir.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Se presentarán e e defenderán individualmente as prácticas de laboratorio ante o profesor, que deberán cumplir co solicitado no enunciado de prácticas. 20
Proba mixta Na proba mixta o estudiante deberá demostrar os coñecemos básicos que o profesor indicará nas sesións maxistrais. 70
Sesión maxistral A participación será avaliada con 10% e o contido das sesións maxistrais será obxeto do 70% avaliado na proba mixta 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica PN Johnson-Laird. (1998). El Ordenador y la Mente: Introducción a la Ciencia Cognitiva. Ediciones Paidós

Bibliografía complementaria E. Bruce Goldstein (2005). Cognitive Psichology. Thomson Wadsworth
NA Stillings, SE Weisler, CH Chase, MH Feinstein, JL Garfield y EL Rissland. (1995). Cognitive Science: an introduction (second edition),. A Bradford Book, The MIT Press, Cambridge, Mass.
DW Green & others. (1996). Cognitive Science: An Introduction,. Blackwell Publishers, Oxford,
S. Pinker. (2000). Como funciona la mente. Destino SA


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías