Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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A1 |
Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos. |
A3 |
Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais. |
A5 |
Saber especificar, deseñar e implementar sistemas intelixentes cando as solucións convencionais non resultaren satisfactorias. |
A8 |
Concibir, despregar, organizar e xestionar un servizo informático complexo. |
A9 |
Dirixir equipos de traballo ligados ao deseño de produtos, procesos, servizos informáticos e outras actividades profesionais. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprendizaxe autónoma. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo. |
B8 |
Traballar en equipos de carácter interdisciplinar. |
B9 |
Capacidade para tomar decisións. |
B10 |
Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información). |
B11 |
Razoamento crítico. |
B13 |
Capacidade de comunicación. |
B14 |
Coñecemento de idiomas. |
B15 |
Motivación pola calidade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidad de analizar correctamente y comprender las Redes de Neuronas Artificiales utilizadas en diversos ámbitos. |
A1 A3 A5 A8
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B1 B3 B4 B11
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Capacidad para resolver problemas utilizando Redes de Neuronas Artificiales siguiendo las metodologías existentes. |
A1 A3 A5 A8
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B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10
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Capacidad para controlar el proceso de desarrollo en sus aspectos de evolución y calidad del producto software. |
A1 A3 A5 A8
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B5 B7 B8 B9 B10 B15
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Capacidad para administrar y supervisar proyectos que involucren Redes de Neuronas Artificiales. |
A1 A3 A5 A8 A9
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B5 B7 B8 B9 B10
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Capacidad para investigar nuevas arquitecturas basadas en fundamentos biológicos y/o sistemas híbridos. |
A1 A3 A5 A8
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B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B10 B11 B13 B14
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción |
1.Escenario.
2.Nacimiento de las RNA y precursores.
3.IA como ciencia y como ingeniería.
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2. Fundamentos biológicos de las RNA
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1. Neurona, sinapsis y transmisión de la información.
2. Procesamiento de la información.
3. Adquisición de conocimientos, aprendizaje y memoria.
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3. Conocimiento natural y categorías de razonamiento.
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1. Técnicas de representación de conocimiento.
2. Representación de conocimiento.
3. Representaciones simbólicas distribuidas. |
4. Cibernética y modelización.
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1. Análisis cibernético de la sinapsis.
2. Análisis cibernético de la neurona.
3. Análisis cibernético del sistema nervioso.
4. RNA y teoría de autómatas.
5. Teoría sobre comunicación con ruido.
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5. Aprendizaje en RNA.
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1. Técnicas de aprendizaje
2. Principales reglas de aprendizaje.
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6. Metodología construcción RNA |
1. Metodología |
7. Procesado temporal.
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1. Análisis de series temporales
2. Metodología de procesado de información temporal
3. Ventana temporal
4. Retardos
5. Recurrencias
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8. Computación evolutiva
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1. Teoría y técnicas
2. Entrenamiento de RNA
3. Optimización de arquitecturas de RNA.
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9. Lógica borrosa.
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1. Teoría
2. Sistema de control borroso.
3. Neurona y aprendizaje borroso
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
30 |
45 |
75 |
Prácticas de laboratorio |
30 |
7.5 |
37.5 |
Traballos tutelados |
2 |
6 |
8 |
Proba obxectiva |
2 |
6 |
8 |
Proba de ensaio |
2 |
2 |
4 |
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Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Combinación entre técnicas didácticas tradicionales (clase magistral), técnicas más actuales (clases de discusión dirigida o debate, trabajos en grupo, tutorías programadas), |
Prácticas de laboratorio |
Entorno Matlab. Resolución de problemas utilizando Redes de Neuronas Artificiales. |
Traballos tutelados |
Resolver un problema con Redes de Neuronas Artificiales siguiendo la metodología de desarrollo |
Proba obxectiva |
Preguntas cortas y test sobre los contenidos de teoría y prácticas
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Proba de ensaio |
Elaborar un ensayo para entregar con la prueba objetiva |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
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Descrición |
Prácticas: realización de ejercicios durante el tiempo de prácticas con el asesoramiento del profesor
Trabajos en grupos de 5. asistir a tutorías durante 5 semanas |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Proba obxectiva |
Preguntas cortas y test sobre los contenidos de teoría y prácticas |
50 |
Prácticas de laboratorio |
En las prácticas de laboratorio se adquieren las destrezas y competencias para la realización del trabajo tutelado que es el que aporta valor a la evaluación |
20 |
Traballos tutelados |
Resolución de un problema utilizando la metodología |
30 |
Proba de ensaio |
Ejercicio de desarrollo crítico sobre un tema relacionado con la asignatura |
0 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Ashby, W. (1972). Introducción a la cibernética.. Nueva Visión
Freeman, J. e Skapura, D. (1991). Neural Networks algorithms, applications and programming techniques. Addison-Wesley
Diamantaras, K. e Kung, S. (1996). Principal component neural networks: theory and applications. Wiley, New York
Masters, T (1994). Signal and image processing with neural networks: a C++ sourcebook. John Wiley & Sons, New York
Arbib, M. (1995). The handbook of brain theory and neural networks. MIT Press, Cambridge, Massachusetts. |
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Bibliografía complementaria
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London Arnold (1998). A guide to neural computing and applications.
Arbib, M.. (1987). Cerebros, máquinas y matemáticas. Alianza Universidad
Ríos, J. et al. (1991). Estructura dinámica y aplicaciones de las RNA. CEURA, Madrid |
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cálculo/614111108 | Programación/614111109 | Sistemas Conexionistas/614111209 | Ciencia Cognitiva/614111609 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
Intelixencia Artificial/614111404 | Enxeñaría do Coñecemento/614111504 | Monitorización Intelixente/614111629 | Sistemas Expertos/614111645 |
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