Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Dominar todas as etapas da vida dun proxecto (análise de concepción, análise técnica, programación, probas, documentación e formación de usuarios). |
B9 |
Capacidade para tomar decisións. |
B10 |
Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información). |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Saber modelizar en contextos aleatorios sencillos empleando herramientas probabilistas. |
A1
|
B9 B10 B11 B12
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Saber analizar datos mediante técnicas descriptivas y realizar inferencia de características poblacionales a partir de información parcial, obtenida con muestreo aleatorio, mediante técnicas estadísticas. |
A1
|
B9 B10 B11 B12
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Saber utilizar herramientas informáticas auxiliares a la Estadística, y saber interpretar de forma crítica los resultados obtenidos. |
A1
|
B9 B10 B11 B12
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Estadística descriptiva |
Descripción estadística de una variable
Descripción estadística de varias variables
|
Probabilidad |
Definición de probabilidad
Asignación de probabilidades
Probabilidad condicionada
Independencia de sucesos
Teorema de Bayes |
Variables aleatorias |
Variables aleatorias discretas
Variables aleatorias continuas
Función de distribución
Medidas características
Distribuciones notables
Teorema central del límite
Aproximación entre distribuciones |
Inferencia estadística |
Conceptos generales
Muestreo
Estimación puntual
Estimación por intervalos de confianza
Contrastes de hipótesis paramétricos
Contrastes de hipótesis no paramétricos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
4 |
188 |
192 |
|
Atención personalizada |
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
El alumno deberá demostrar su dominio de los aspectos teóricos de la materia y su capacidad para la resolución de problemas del ámbito de la probabilidad y de la estadística. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
El alumno consultará con el profesor todas las dificultades que le surjan durante el proceso de aprendizaje. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Examen teórico-práctico |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cao, R., Francisco, M., Naya, S., Presedo, M.A., Vázquez, M., Vilar, J.A., Vilar, J.M. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
Peña, D. (2001). Fundamentos de Estadística. Alianza Editorial
Dalgaard, P. (2002). Introductory Statistics with R. Springer-Verlag
Hernández, V., Ramos, E., Yáñez, I. (2007). Probabilidad y sus aplicaciones en Ingeniería Informática. Ediciones Académicas |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|