Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Bases de Datos I Código 614311201
Titulación
Enxeñerio Técnico en Informática de Sistemas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Segundo Troncal 6
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Parama Gabia, Jose Ramon
Correo electrónico
jose.parama@udc.es
Profesorado
Parama Gabia, Jose Ramon
Correo electrónico
jose.parama@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo xeral desta materia é proporcionar unha visión global dos principios teóricos e dos procedementos principais que fundamentan a tecnoloxía relacionada cos sistemas de bases de datos, así como a utilización desta tecnoloxía no desenvolvemento e mantemento de sistemas informáticos de calidade.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Analizar novas técnicas e ferramentas do mercado estudando a súa viabilidade e necesidade. Posibilidade de contratar recursos externos.
A2 Controlar e xestionar o desenvolvemento informático.
A3 Interpretar as especificacións funcionais encamiñadas ao desenvolvemento das aplicacións informáticas.
A4 Integrar sistemas informáticos existentes susceptibles de se interrelacionaren.
A8 Asegurar a integridade dos datos e a existencia de protocolos de seguranza.
A9 Escoitar e asesorar os usuarios na resolución dos problemas que se lles presentan co uso dos sistemas informáticos.
A10 Asesorar os programadores nos problemas que se lles presentan coa programación dos sistemas.
B10 Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información).
B12 Capacidade para a análise e a síntese.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Demostrar coñecemento e comprensión dos conceptos, principios e teorías básicas relacionadas coas bases de datos. A1
A2
A3
A4
A8
A9
A10
B10
Modelar e deseñar bases de datos co obxectivo de permitir o almacenamento da información necesaria para dominios de aplicación concretos, tendo especial coidado con la integridade dos propios datos. A2
A3
A4
A8
A10
B10
B12
Xestionar bases de datos mediante a execución de sentencias SQL. A8
A10
B10
Administrar basicamente Sistemas Xestores de Bases de Datos (SXBD) en aspectos relacionados coa xestión de usuarios e a recuperación. A2
Adestrar e prestar apoio a usuarios de SXBDs. A9
A10

Contidos
Temas Subtemas
Revisión dos sistemas de ficheiros Conceptos Xerais.
Fecheiros secuenciais.
Fecheiros relativos.
Técnicas de hashing: estático e dinámico.
Técnicas de indexación: estática e dinámica.
Ficheiros multiíndice.
Introducción ás Bases de Datos Dos sistemas de ficheiros ás Bases de Datos.
Obxectivos e características dun sistema de Bases de Datos.
Concepto de Base de Datos.
Compoñentes dun sistema de Base de Datos. Arquitectura.
Modelo conceptual Introducción ao modelo E/R
Modelo relacional Definición de relación.
Dominios e atributos.
Claves.
Regras de integridade.
Álxebra relacional.
Deseño lóxico de bases de datos relacionais Dependencias funcionais.
Teoría de normalización: 1FN, 2FN, 3FN e FNBC.
Outras características dos xestores de bases de datos relacionais Transaccións.
Recuperación.
Concorrencia.
Seguridade.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 25 37.5 62.5
Solución de problemas 20 20 40
Prácticas de laboratorio 26 19.5 45.5
Proba mixta 2 0 2
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas de aula. Nelas exporanse os contidos fundamentais da materia. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumen.
Solución de problemas Clases de problemas onde primeiro se expón un problema a solucionar. A continuación déixase algún tempo para que o/a alumno/a intente solucionalo e reflexione sobre distintos aspectos a tratar para resolvelo. Finalmente resólvese na pizarra, posiblemente mostrando erros típicos nas solucións aportadas polos alumnos/as.
Prácticas de laboratorio Nas clases de laboratorio expóñense os coñecementos necesarios para adquirir as habilidades propostas. Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais.
Proba mixta Exame da materia que combinará preguntas sobre a teoría con problemas a resolver.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención (semi)personalizada ao haber grupos de ao redor de 30 persoas traballando en pequenos grupos, directamente sobre unha aplicación concreta, en cada ordenador. O profesor atenderá dúbidas puntuais a cada estudante ou grupo.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta O exame da materia avaliará os seguintes aspectos: Conceptos da materia: Dominio dos coñecementos teóricos e operativos da materia Asimilación práctica de materia: Asimilación e compresión dos coñecementos teóricos e operativos da materia 100
 
Observacións avaliación

 


Fontes de información
Bibliografía básica A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Fundamentos de Bases de Datos. McGraw Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos . Addison-Wesley
Rivero, E., Martinez, L., Reina, L., Benavides, J. y Olaizola, J. (2002). Introducción al SQL para Usuarios y Programadores. Thomson

Bibliografía complementaria Cuadra, D.; Castro, E.; Iglesias, A. M.; Martínez, P.; Calle, F. J.; de Pablo, C.; Al-Jumaly, H.; Mo (2007). Desarrollo de Bases de Datos: casos prácticos desde el análisis a la implementación. Ra-ma
de Miguel, A,; Martínez, P.; Castro, E.; Cavero, M., Cuadra, D.; Iglesias, A. M.; Nieto, C. (2001). Diseño de bases de datos. Problemas resueltos.. Ra-ma
Piattini, M. G.; Marcos, E.; Calero, C.; Vela, B. (2006). Tecnología y diseño de Bases de Datos.. Ra-ma


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estrutura de Datos e da Información/614211102

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías