Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Analizar novas técnicas e ferramentas do mercado estudando a súa viabilidade e necesidade. Posibilidade de contratar recursos externos. |
A7 |
Xestionar grandes proxectos de cableado de redes. |
A9 |
Escoitar e asesorar os usuarios na resolución dos problemas que se lles presentan co uso dos sistemas informáticos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprendizaxe autónoma. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo. |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocer métodos, técnicas y herramientas de desarrrollo de software orientado a objetos. |
A7
|
B2 B12
|
C3
|
Capacidad para aplicar los anteriores elementos a casos prácticos |
|
B2 B3
|
|
Capacidad para adaptarse a nuevas situaciones y contextos |
A1
|
B1 B2 B3 B11 B12
|
C3 C6
|
Capacidad para trabajar en equipo |
A9
|
B5 B7
|
|
Capacidad para aprender de forma autónoma |
A1
|
B1 B3 B4 B11
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción a la Ingeniería del Software |
Antecedentes históricos
El proceso de resolución de problemas
Introducción a los ciclos de vida
Introducción a las metodologías de desarrollo software |
Conceptos básicos de la Orientación a Objetos |
Introducción
Objetos
Clases
Relaciones
Polimorfismo
Ejemplos básicos |
Análisis y diseño Orientado a Objetos |
Análisis textual de Abbot
Técnica CRC
Estrategías de análisis |
Notación UML |
Elementos comunes a los diagramas
Diagramas de clases
Diagramas de casos de uso
Diagramas de secuencia
Diagramas de colaboración
Diagramas de estado |
Patrones de Diseño Orientado a Objetos |
Introducción
Ventajas
Principales patrones |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
4 |
146 |
150 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Exame da materia que constará dunha parte teórica e unha parte práctica. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Se combinará el método magistral, las clases de prácticas, el trabajo autónomo y el trabajo en grupo.
El método magistral se empleará para la presentación de los conocimientos teóricos relacionados con los distintos bloques temáticos.
Las clases de prácticas se dedicarán a la realización de ejemplos y ejercicios, que serán discutidos con los alumnos con objeto de corregir errores cometidos. Para ello, el trabajo autónomo del alumno es fundamental.
Finalmente, el trabajo en grupo permite a los alumnos enfrentarse con los problemas inherentes al análisis y diseño de un sistema software. Para el seguimiento y tutorización de este trabajo el grupo se reunirá con el tutor en diferentes ocasiones para valorar y asegurar el progreso en la adquisición y aplicación de los conocimientos adquiridos.
En todo momento se fomentará la participación de los alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Exame escrito da materia que constará de 2 partes: unha teórica (45%) e outra práctica (55%). |
100 |
|
Observacións avaliación |
Ao tratarse dunha materia na
que non se imparte docencia presencial, a avaliación realizarase
unicamente a través do exame final. No devandito exame, a parte teórica
ten asignado un peso do 45%, mentres que a parte práctica do 55%.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Pressman, Roger S. Ingeniería del Software. Un Enfoque Práctico. McGraw Hill. 6 Edición. 2005. - Booch, G., Rumbaugh, J., Jacobson, I. El Lenguaje Unificado de Modelado. Addison Wesley Iberoamericana. 2004. - Sommerville, Ian. Software Engineering. Addison-Wesley. 7ª edición. 2005. - Arnow, David M. Introducción a la programación con JAVA, Un enfoque orientado a objetos. Addison-Wesley. 2000. |
Bibliografía complementaria
|
|
- Booch, G., Rumbaugh, J., Jacobson, I. El proceso unificado de desarrollo del software. Addison Wesley Iberoamericana. 2001.
- López-Cortijo, R., de Amescua, A. Ingeniería del Software, Aspectos de Gestión. IIIS. 1998.
- Niemeyer, P., Knudsen, J. Curso de JAVA. Anaya Multimedia. 2000.
- Braude, Eric J. Software Engineering. An object-Oriented Perspective. John Wiley & Sons. 2001.
- http://java.sun.com/reference/api |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estrutura de Datos e da Información/614311102 | Programación/614311109 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A materia ten un carácter
eminentemente práctico, polo que é fundamental que os alumnos saiban
aplicar os coñecementos teóricos aprendidos á práctica. |
|