Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Modelos Físicos en Computación Avanzada Código 614434009
Titulación
Mestrado Universitario en Computación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Moret Bonillo, Vicente
Correo electrónico
vicente.moret@udc.es
Profesorado
Blanco Ferro, Antonio angel
Moret Bonillo, Vicente
Correo electrónico
antonio.blanco.ferro@udc.es
vicente.moret@udc.es
Web http://www.dc.fi.udc.es/muc/
Descrición xeral Curso en el que se presentan, desde un planteamiento científico y formal, aspectos fundamentales y básicos sobre Computación Reversible, Computación Cuántica, y Termodinámica de la Computación.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Adquirir coñecementos de Lóxicas Computacionais e as súas principais aplicacións a outras áreas específicas de investigación en Computación tales como Raonamento Automático, Representación do Coñemento, Razoamento Temporal e Espacial, Sistemas Multiaxente, Web semántica, Verificación Formal, etc.
A3 Coñecemento dos principais aspectos de modelado formal e de avaliación do rendemento dos Sistemas Distribuídos e Concorrentes.
A4 Posuír unha ampla comprensión dos sistemas de Xestión da Información, desde os aspectos máis técnicos como as Estruturas de Datos Compactas e os correspondentes algoritmos de uso, ata as máis avanzadas técnicas de Recuperación da Información, Extracción de Información e Procura de Respostas.
B2 Destreza na adquisición do coñecemento, análise do estado da arte e bibliografía relevante nunha área de investigación.
B3 Capacidade para identificar problemas e formular adecuadamente as hipóteses a contrastar seguindo unha metodoloxía científica.
B4 Aplicación do método científico mediante análise empírico das hipóteses formuladas ou mediante demostración formal, no caso de propiedades matemáticas. Destreza no deseño de experimentos e a análise de resultados.
B8 Coñecer resultados recentes en áreas de investigación punteiras e presentados de primeira man polos seus propios autores ou especialistas de recoñecido prestixio.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Aprendizaje de los conceptos básicos de la computación reversible AI3
AI4
BI2
BI3
BI4
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
Aprendizaje de los conceptos fundamentales de la computación cuántica AI3
AI4
BI2
BI3
BI4
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
Aprendizaje de los conceptos fundamentales de la termodinámica de la computación AI3
AI4
BI2
BI3
BI4
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
Diseño de computadores reversibles AI3
AI4
BI2
BI3
BI4
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
Diseño de computadores cuánticos AI3
AI4
BI2
BI3
BI4
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
Coste energético y velocidad del computador reversible AI3
AI4
BI2
BI3
BI4
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
Coste energético y velocidad del computador cuántico AI3
AI4
BI2
BI3
BI4
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
Conocer los Qbits AI1
BI8
CM6
CM7
Aprender las Puertas cuánticas AI1
BI8
CM6
CM7
CM8
Conocer el Paralelismo cuantico AI1
AI3
BI8
CM6
Aprender Algoritmos cuánticos AI1
BI3
CM6
Conocer los Cogigos en computación cuántica AI3
BI3
CM6

Contidos
Temas Subtemas
1. EL UNIVERSO DE LO BINARIO 1.1. Buscando al bit
1.2. Cambios de base
1.3. Aritmética binaria
1.4. Lógica binaria
1.5. Puertas lógicas
1.6. Computando con bolas de billar
2. COMPUTACIÓN REVERSIBLE 2.1. Operaciones lógicas reversibles
2.2. Computación y reversibilidad
2.3. Diseño del computador reversible
2.4. El computador general reversible
2.5. Velocidad de la computación reversible
3. HACIA LA COMPUTACIÓN CUÁNTICA 3.1. Fundamentos de mecánica cuántica
3.2. El principio de indeterminación
3.3. La ecuación de Schrödinger
3.4. Operadores
4. COMPUTADORES CUÁNTICOS 4.1. El Hamiltoniano de la computación cuántica
4.2. Matrices de aniquilación y de creación
4.3. Reversibilidad de la computación cuántica
4.4. El qubit y la esfera de Bloch
4.5. Diseño del computador cuántico
4.6. Algoritmos de computación cuántica
5. TERMODINÁMICA DE LA COMPUTACIÓN 5.1. Física de la información y física de la computación
5.2. Energía y entropía de la computación
5.3. Coste energético de la computación reversible
5.4. Coste energético de la computación cuántica
5.5. Aspectos cinéticos de la computación
6.QBITS 6.1.Distribución de claves
6.2. Medida
6.3.La paradoja EPR
7. PUERTAS CUÁNTICAS 7.1. Puertas simples
7.2 Teorema de no clonación
7.3. Teleportación
8. PARALELISMO CUANTICO 8.1.Paralelismo
9. ALGORITMO DE SHOR 9.1. Algoritmo de Shor
10. PROBLEMAS DE BUSQUEDA 10.1. Algoritmo de Grover
10.2. Busqueda Heurística
11. CORRECCIÓN DE ERRORES CUÁNTICOS 11.1 Codigos
11.2 Ejemplos

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 2 0 2
Análise de fontes documentais 0 4 4
Aprendizaxe colaborativa 20 20 40
Discusión dirixida 4 0 4
Sesión maxistral 20 0 20
Seminario 5 0 5
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación de objetivos, temas, y metodología docente
Análise de fontes documentais Investigación, crítica, y selección de material docente: bibliografía, hemeroteca, recursos TIC.
Aprendizaxe colaborativa Resolución en equipo de problemas y supuestos relacionados con los temas presentados en el aula.
Discusión dirixida Presentación y discusión guiada sobre temas directa, o indirectamente, relacionados con la asignatura.
Sesión maxistral Desarrollo en profundidad de los temas de la asignatura. Trabajo en el aula, en un ambiente cooperativo.
Seminario Presentación y discusión de seminarios de actualidad. Exposición de diversas experiencias de los docentes de la asignatura, en la materia tratada. Aprendizaje por semejanza y ósmosis.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Análise de fontes documentais
Aprendizaxe colaborativa
Discusión dirixida
Descrición
Interlocución con el estudiante en horas de aula, y en tutorías. Supervisión de trabajos. Análisis. Críticas constructivas. Síntesis de esfuerzos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa Grado de participación y de cooperación en las tareas globales desarrolladas en equipo. 25
Discusión dirixida Oportunidad y relevancia de los planteamientos realizados por los estudiantes durante la discusión. 25
Sesión maxistral Seguimiento del material presentado durante la sesión magistral. Valoración de los análisis efectuados, y de las respuestas emitidas, sobre cuestiones planteadas durante el desarrollo de la sesión magistral. 25
Seminario Capacidad de relación entre el material presentado en los seminarios, y los temas desarrollados en las aulas. 25
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .
E. Rieffel, W Polak (2000). An Introduction to Quantum Computing for Non-Physicists. ACM Computing Surveys
Richard P. Feynman (2003). Conferencias sobre compuración. Crítica, eds.
E.Fredkin & T.Toffoli (1982). Conservative logic. Int. J. Theoret. Phys.
Charles H. Bennet (1973). Logical reversibility of computation. IBM J. Res. & Dev.
Charles H. Bennet (1988). Notes on the history of reversible computation. IBM J. Res. & Dev.
M. Nielsen, I. Chuang (2000). Quantum Computation and Quantum Information. Cambrige University Press
Mika Hirvensalo (2004). Quantum Computing. Springer
N. Yanofsky, M Mannucci (2008). Quantum Computing for Computer Scientists. Cambrige University Press
Paul Benioff (1982). Quantum mechanical models of Turing machines that dissipate no energy. Physical Review Letters
Charles H. Bennet (1982). Thermodynamics of computation. Int. J. Theoret. Phys.
Rolf Landauer (1994). Zig-zag path to understanding. IEEE Computer Society Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Programación Lóxica e Representación do Coñecemento/614434012

Materias que continúan o temario
Lóxica Computacional/614434004
Modelos Físicos en Computación Avanzada/614434009

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías