Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Adquirir coñecementos de Lóxicas Computacionais e as súas principais aplicacións a outras áreas específicas de investigación en Computación tales como Raonamento Automático, Representación do Coñemento, Razoamento Temporal e Espacial, Sistemas Multiaxente, Web semántica, Verificación Formal, etc. |
A2 |
Comprender os conceptos básicos da aprendizaxe computacional, as diferentes técnicas dispoñibles e o seu ámbito de aplicabilidade. Ser capaz de aplicar as distintas técnicas de aprendizaxe empregando unha metodoloxía axeitada. |
A3 |
Coñecemento dos principais aspectos de modelado formal e de avaliación do rendemento dos Sistemas Distribuídos e Concorrentes. |
B1 |
Ser capaz de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B2 |
Destreza na adquisición do coñecemento, análise do estado da arte e bibliografía relevante nunha área de investigación. |
B3 |
Capacidade para identificar problemas e formular adecuadamente as hipóteses a contrastar seguindo unha metodoloxía científica. |
B4 |
Aplicación do método científico mediante análise empírico das hipóteses formuladas ou mediante demostración formal, no caso de propiedades matemáticas. Destreza no deseño de experimentos e a análise de resultados. |
B6 |
Soltura e facilidade para a presentación oral, a transmisión de conceptos, problemas, solucións e resultados relevantes en investigación, tanto a público especializado como a non especializado. |
B7 |
Acostumarse ó uso do inglés como principal idioma de adquisición e transmisión de coñecemento científico e de investigación. |
B8 |
Coñecer resultados recentes en áreas de investigación punteiras e presentados de primeira man polos seus propios autores ou especialistas de recoñecido prestixio. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Afianzar os conceptos básicos de Sistemas Multiaxente desde unha perspectiva distribuída nos sistemas intelixentes |
AI1 AI2
|
BI2 BI3 BI7
|
CM2
|
Comprender as distintas metodoloxías dos axentes intelixentes |
AI3
|
BI2 BI7 BI8
|
CM2
|
Discutir as distintas aproximacións metodolóxicas destes sistemas |
|
BI1 BI6
|
CM6
|
Comprender a necesidade de comunicación entre axentes intelixentes para alcanzar obxectivos comúns. |
AI3
|
BI2 BI7 BI8
|
CM2
|
Capacitar ao alumno para a resolución de problemas complexos, neste caso o desenvolvemento e a implementación dun sistema multiaxente |
|
BI3 BI4 BI7 BI8
|
CM3 CM6
|
Capacitar ao alumno para aplicar os coñecementos adquiridos á práctica |
|
BI1 BI4
|
CM3 CM6 CM7 CM8
|
Comprender a necesidade dun marco organizacional estandar do coñecemento manexado nun sistema distribuído e a súa expresión como ontología |
AI1
|
BI2 BI7 BI8
|
CM2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción |
Concepto de axente intelixente.
Sistemas multiaxente.
Arquitecturas de axentes
|
Tema 2. Arquitecturas |
Agentes de razonamiento simbólico
Agentes de razonamiento deductivo
Agentes de razonamiento práctico
Arquitectura BDI
Arquitecturas reactivas
Arquitecturas híbridas |
Tema 3. Metodoloxías de desenvolvemento |
Modelado de axentes.
Enxeñería do software orientada a axentes: GAIA. MaSE, INGENIAS, Prometheus, ...
Enxeñería do coñecemento orientada a axentes: MASCommonKADS, DESIRE, ... |
Tema 4. Comunicación |
Consideracións preliminares.
Linguaxes de comunicación: KQML, FIPA-ACL
Linguaxes de contenido: KIF, FIPA-SL
Protocolo de interacción FIPA |
Tema 5. Ontoloxías |
Definición y componentes.
Tipoloxías.
Aplicacións.
Metodoloxías de deseño. Exemplos
Linguaxes de edición: RDF, OWL, DAM+OIL
Software de desenrolo
Reutilización: Ontolingua, OntoAgent, WebSchema |
Tema 6. Aplicacións |
Industria
Medicina
Búsqueda de información
Comercio Electrónico
Telecomunicacións |
Temario práctico |
Ferramentas de implementación: JADE
Ferramentas de edición de ontoloxías: Protegè |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
Prácticas de laboratorio |
1.5 |
6.75 |
8.25 |
Seminario |
3.5 |
5.25 |
8.75 |
Sesión maxistral |
9 |
4.5 |
13.5 |
Traballos tutelados |
0 |
30 |
30 |
Presentación oral |
0.5 |
4 |
4.5 |
Proba obxectiva |
1 |
5 |
6 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura |
Prácticas de laboratorio |
O profesor de prácticas exporá problemas de aspectos clave da asignatura-- por exemplo, modelado de sistemas, comunicación, ou ontoloxías--que deberán ser resoltos mediante as ferramentas introducidas. Durante as clases de laboratorio, os alumnos poderán realizar a implementación e expor as dúbidas que teñan ao profesor. |
Seminario |
Consistente en clases prácticas onde se repasan os conceptos adquiridos da ferramenta JADE. Ademais explícanse brevemente o funcionamento das ferramentas Protegè e INGENIAS. |
Sesión maxistral |
Exposición dos conceptos básicos da materia con axuda de medios audiovisuais. |
Traballos tutelados |
Realización de actividades de carácter práctico a través das cales se formulan situacions que requiren identificar un problema obxeto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedimentos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusions oportunas do traballo realizado
|
Presentación oral |
Exposición pública do traballo realizado e os resultados acadados nos traballos tutelados.
|
Proba obxectiva |
Cuestionario de preguntas cortas no que se demostre que o alumno a asimilidado os contidos teóricos da materia. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Os problemas prácticos que deberán ser resoltos polos alumnos serán presentados por cada grupo ao profesor de forma individualizada, de tal xeito que o profesor poida cualificar o traballo de cada alumno por separado.
Durante as prácticas de laboratorio, o profesor responderá a todas as dúbidas sobre o uso da ferramenta JADE e ás posibles dúbidas sobre a implementación concreta da práctica. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A exposición e defensa pública dos traballos tutelados será calificada nesta sección. Valorárase a claridade, brevedade e concisión na explicación do traballo efectuado así como os resultados experimentais que puideran derivarse.
|
20 |
Proba obxectiva |
O alumno realizará, o longo do curso, varias probas curtas (15 -20 min) que constaten a asimilación dos contidos teóricos mais relevantes dos sistemas multiaxente |
50 |
Traballos tutelados |
O alumno deberá entregar traballos de tipo práctico nas datas indicadas polos profesores, utilizando á documentación que estes proporcionarán na páxina Web da materia.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia realizarase mediante o método de avaliación continuada. E necesario aprobar tanto a parte teórica como a parte práctica para aprobar a asignatura ( compénsase a partir do 4.5). Cada parte supón o 50% da asignatura. Dentro da parte teórica, todalas probas obxetivas puntúan igual. No caso de suspender a parte teórica da asignatura na primeira oportunidad (Xuño), fárase unha única proba obxetiva na oportunidade de Xullo que englobe todolos temas da asignatura. No caso de suspender a parte práctica, entregárase unha nova memoria dos traballos tutelados e fárase unha nova presentación oral. Se alguns alumnos non puideran facer algunha proba obxetiva, por razóns excepcionais, nas datas sinaladas polos profesores, poderán facer a devandita proba noutra data previamente acordada cos mesmos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A. Mas (2005). Agentes Software y Sistemas Multiagente: Conceptos, Arquitecturas y Aplicaciones. Pearson/Prentice-Hall
M. Wooldridge (2002). An introduction to multiagent systems . John Wiley and Sons
F. Bellifemine, G. Caire, D. Greenwood (2007). Developing multi-agent systems with JADE. WILEY
M. Gruninger y M. S. Fox (1995). Methodology for the Design and Evaluation of Ontologies. Proceedings of IJCAI'95, Workshop on Basic Ontological Issues in Knowledge Sharing
G. Weiss (1999). Multiagent systems: A modern approach to distributed artificial intelligence . MIT Press
Natalya F. Noy and Deborah L. McGuinness (2001). Ontology Development 101: A Guide to Creating Your First Ontology. Knowledge Systems Laboratory Technical Report KSL-01-05 and Stanford Medical Informatics Technical R |
|
Bibliografía complementaria
|
(). Agenticies Homepage. http://www.agentcities.org/
(). European Coordination Action for Agent Based Computing. http://www.agentlink.org/
(). Foundation for Intelligent Physical Agents. http://www.fipa.org/
M. Klush (1999). Intelligent Information Agents. Agent-based information discovery and management on Internet. Springer-Verlag
Jorge J. Gómez Sanz (2003). Metodologías para el desarrollo de sistemas multi-agente. Inteligencia Artificial, Revista Iberoamericana de Inteligencia Artificial. No.18, pp. 51-63.
J. Ferber (1999). Multiagent systems: An Introduction to distributed artificial intelligence. Addison-Wesley
(). Ontolingua. http://www.ksl.stanford.edu/software/ontolingua/
M. Huhns, M. Singh (2000). Readings in agents. Morgan Kaufmann Publishers
S. Russell y P. Norvig (2004). Russell, Norvig, Inteligencia Artificial: un enfoque moderno. Pearson Prentice-Hall
(). The DARPA Agent Markup Language Homepage . http://www.daml.org/
(). The Protege Ontology Editor and Knowledge Acquisition System. http://protege.stanford.edu/
(). UMBC AgentWeb: KQML. http://www.cs.umbc.edu/kqml/ |
O alumno disporá dunha plataforma web da asignatura donde pode obter:
- A guía docente da materia, incluíndo o temario, bibliografía comentada, horas de tutorías, actividades, avaliación, etc.
- Apuntes de apoio para a materia en formato electrónico.
- Transparencias empregadas nas clases maxistrais de todos os temas da materia.
- Enunciados dos traballos e prácticas.
- Ferramentas informáticas para realiza-las prácticas.
- Unha axenda cos eventos máis importantes da materia (entrega de prácticas ou traballos, exames, etc.)
- Enlaces de interese.
- Tutorías virtuais.
- Preguntas frecuentes.
- Foros de discusión.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Aprendizaxe Máquina/614434001 | Lóxica Computacional/614434004 |
|
|