Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Bases de Datos Código 614451110
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría de Sistemas Informáticos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 7
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Rodriguez Penabad, Miguel
Correo electrónico
miguel.penabad@udc.es
Profesorado
Rodriguez Penabad, Miguel
Correo electrónico
miguel.penabad@udc.es
Web http://docencia.lbd.udc.es/bd2
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A3 Arquitectura de redes.
A4 Bases de datos.
A5 Capacidade para entender e avaliar especificacións internas e externas.
A8 Deseño e arquitectura de Sistemas de Información.
A9 Documentación técnica.
A10 Xestión do cambio e do coñecemento.
A11 Enxeñería do software.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de xestión da información.
B4 Capacidade de resolución de problemas.
B5 Toma de decisións.
B6 Traballo en equipo.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais e interdisciplinares.
B8 Razoamento crítico.
B9 Compromiso ético.
B10 Aprendizaxe autónoma.
B11 Adaptación a novas situacións.
B12 Creatividade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer métodos, técnicas e ferramentas de deseño conceptual e a súa transformación ó modelo relacional. AP4
AP5
AP9
AP10
BP1
BP3
BP4
BP5
BP6
BP12
Evaluar a problemática do tratamento do tempo na modelización conceptual. AP4
BP3
Conocer as características básicas dos modelos de bases de datos obxecto-relacionais. AP4
AP11
CM3
Analizar os elementos que as bases de datos relacionais incorporan e comprender a súa utilidade. AP4
BP4
BP10
Describir a problemática inherente á mellora do rendemento, ó proceso transaccional e á seguridade en bases de datos. AP3
AP4
AP5
AP8
AP9
BP4
BP5
BP6
Efectuar o proceso de deseño conceptual e lóxico para un suposto real. AP4
AP8
AP9
AP10
AP11
BP1
BP3
BP6
BP7
BP8
BP9
Manexar con rigurosidade e eficacia as linguaxes de bases de datos. AP4
Aplicar as técnicas de administración de bases de datos adecuadas á resolución de problemas. AP4
AP8
BP4
BP5
BP6
Explorar as capacidades dun SXBD determinado. AP4
AP5
CM3
Planificar as solucións adecuadas que un entorno corporativo require do tratamiento dos seus datos mediante bases de datos. AP4
AP10
AP11
BP6
BP7
BP8
BP9
BP11
BP12
Colaborar cos equipos directivo e de desenvolvemento en identificar as debilidades dos sistemas de información, determinar as oportunidades que ofrece o tratamiento dos datos e aportar solucións que as fagan factibles. AP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
CM3
CM6
Desenvolver as capacidades de aprendizaxe autónomo, adaptación a novos escenarios e traballo colaborativo, formando parte de equipos presenciais e non presenciais. BP6
BP10
BP11

Contidos
Temas Subtemas
Introdución ás bases de datos

Deseño conceptual

Deseño lóxico

SQL no entorno aplicativo

Elementos das bases de datos relacionais: Catálogo, Vistas, Integridade e Seguridad Catálogo
Vistas
Integridade
Seguridade
Proceso transaccional e recuperación

Concurrencia

Procesamento de consultas e Optimización

Deseño Físico

Bases de Datos Informacionais

(Práctica) SQL Repaso e ampliación
SQL no entorno aplicativo
(Práctica) Elementos de bases de datos relacionais


Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 30 30 60
Seminario 10 10 20
Prácticas de laboratorio 15 15 30
Prácticas de laboratorio 10 10 20
Traballos tutelados 0 29 29
Proba mixta 2 0 2
Traballos tutelados 1 0 1
Lecturas 0 13 13
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas de aula. Nelas expoñeranse os contidos fundamentais da asignatura.
Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resume.
Seminario Sesións de debate na aula. Discutiranse as ventaxas e inconvenientes das solución a supostos prácticos. Irán acompañados de exposicións orais, tanto do profesor como dos estudiantes.

Seminarios prácticos. Discutiranse as solucións ás prácticas de laboratorio.
Prácticas de laboratorio Nas clases de laboratorio expónense os conocementos necesarios para adquirir as habilidades propostas.
Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais.
Prácticas de laboratorio Nas clases de laboratorio expónense os conocementos necesarios para adquirir as habilidades propostas.
Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais.
Traballos tutelados Desenvolveranse supostos reais de ámbito profesional para aplicar e consolidar as técnicas e procedementos estudiados, realizando un traballo en equipo baixo a tutela do profesorado.
Proba mixta Exame da asignatura
Traballos tutelados Haberá unha exposición de trabajos onde se explicarán os resultados dos traballos dos estudiantes para a súa evaluación por parte do profesorado.
Lecturas Lectura previa: As personas matriculadas na asignatura realizarán pola súa conta a lectura dos documentos recomendados para os temas da asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención (semi)personalizada ó haber pequenos grupos traballando directamente sobre unha aplicación concreta, en cada ordenador. O profesor atenderá dudas puntuales a cada estudiante ou grupo.

Nos traballos tutelados os grupos son reducidos (4 persoas) e usando un formato similar ás clásicas tutorías realizarase un seguimento detallado do avance dos traballos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta O exame da asignatura evaluará os seguentes aspectos:

Conceptos da materia: Dominio dos conocementos teóricos e operativos.

Asimilación práctica da materia: Asimilación e comprensión dos conocemeentos operativos e habilidades procedimentais enfatizados na asignatura

O exame e a nota final ven dada por:

* Varias preguntas test do exame que poden supoñer 6,5 puntos da nota final.
* Varias preguntas cortas no exame, de conocementos básicos, que suponen 2 puntos. Deben obterse polo menos 0,7 puntos para superar a asignatura e polo menos 0,8 para que se poida sumar a nota dos traballos tutelados.
85
Traballos tutelados Valorarase o aproveitamento das horas de tutorías guiadas, a
calidade e rigurosidade do traballo desenvolvido e a claridade de exposición
15
 
Observacións avaliación

O traballo tutelado consta de varias partes, que terán unhas datas límites para a súa entrega ó longo do curso.
Os traballos non poderán presentarse fóra desas datas. Para a oportunidade de xullo non haberá novas datas de
entrega.

O exame da oportunidade de xullo, e a calificación da asignatura nesta oportunidade, estará condicionado pola participación
do alumno durante o curso, nas clases teóricas e de laboratorio, así como polo propio traballo tutelado.


Fontes de información
Bibliografía básica A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Database System Concepts, 5ª edición . McGraw-Hill
R.A. Elmasri; S.B. Navathe (2007). Fundamentals of database systems, 5a edición. Addison-Wesley
T. Connolly; C. Begg (2005). Sistemas de bases de datos, 4ª edición . Addison-Wesley

Bibliografía complementaria Inmon, W. H. (2002). Building the Data Warehouse (3rd edition). John Wiley & Sons
(). Catálogo de SQL Server 2000: http://193.144.51.190/~lgares/sqlserver.chm.
García-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2002). Database System. The complete book. Prentice Hall
(). Documentación online de Oracle: http://www.oracle.com/pls/db102/homepage.
Ramakrishnan, R.; Gehrke, J. (2007). Sistemas de Gestión de Bases de Datos (3a edición). McGraw-Hill
Groff, J.; Weinberg, P. N. (2002). SQL: The Complete Reference (2nd edition). McGraw-Hill
(). SQL:1999 A tutorial, de Jim Melton: http://www.ncb.ernet.in/education/modules/dbms/SQL99/sql1999_c4.pdf.
(). Web del libro de Silberschatz, Korth y Sudarshan: http://www.cse.iitb.ac.in/~sudarsha/db-book/.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías