Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Teleformación nas sociedades do coñecemento Código 614451218
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría de Sistemas Informáticos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Pedreira Souto, Maria de las Nieves
Correo electrónico
nieves.pedreira@udc.es
Profesorado
Pedreira Souto, Maria de las Nieves
Correo electrónico
nieves.pedreira@udc.es
Web http://sabia.tic.udc.es/teleformacion
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A10 Xestión do cambio e do coñecemento.
B3 Capacidade de xestión da información.
B4 Capacidade de resolución de problemas.
B6 Traballo en equipo.
B8 Razoamento crítico.
B10 Aprendizaxe autónoma.
B11 Adaptación a novas situacións.
B12 Creatividade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AP10
BP3
BP4
BP6
BP8
BP10
BP11
BP12
CM3
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Necesidade de cambio da formación na sociedade da información.
Cambios na historia da educación
Influenza das TIC na formación
Teleformación
O coñecemento como obxecto da aprendizaxe.

Enfoques do coñecemento
Niveles da información
Tipos de coñecemento
Fases da aprendizaxe
A tecnoloxía da información e as comunicacións na formación.
Sistemas telemáticos de ensinanza-aprendizaxe
-Plataformas de teleformación
-Sistemas computacionais de apoio á docencia presencial
Do modelo tradicional á aprendizaxe virtual
Xestión de Coñecemento na formación Xestión de Coñecemento: puntos clave
Relación entre XC e educación
Aplicacións actuais de XC en educación

Liñas de investigación en formación virtual.
Ferramentas de motivación
-Personalización
-Traballo en equipo
-Establecemento de niveis
Xestión de Coñecemento
-Adaptación aos entornos de aprendizaxe
-Proposta de Ferramentas
-Mellora de actividades
Coñecemento
-Soportes
-Ferramentas para a administración
Desenvolvemento de aplicacións que faciliten a aprendizaxe
-Web: HTML dinámico, Java, JavaScript,...
-Aplicacións Stand-alone, CDs interactivos

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta 2 10 12
Prácticas a través de TIC 0 8 8
Actividades iniciais 4 0 4
Traballos tutelados 0 25 25
Presentación oral 10 8 18
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Proba final para axudar a centrar a cualificación global do estudante
Prácticas a través de TIC Consultas sobre determinadas plataformas telemáticas que servirán como documentación para os traballos a realizar
Actividades iniciais Presentación do curso e os seus obxectivos. Exemplos de traballos desenvolvidos en relación co mesmo.
Traballos tutelados Realizarase un traballo en grupo relacionado con algún dos temas do programa. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións co profesor para o seguimento, entrega final.
Presentación oral Presentación por parte de cada grupo do traballo desenvolvido ao longo do curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Presentación oral
Descrición
Tutorías individuais e en griupos para orientar aos estudantes e guialos cara a consecución dos obxectivos dos traballos

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Proba escrita ao final do curso sobre os conceptos adquiridos durante o mesmo 20
Prácticas a través de TIC Os alumnos consultarán diversos websites de teleformación e enviarán ao profesorado un breve resumo das similtudes/diferencias entre eles e as carencias detectadas 5
Actividades iniciais Terase en conta a asistencia á presentación do courso e a participación activa na mesma 5
Traballos tutelados Ao finalizar os traballos, entregarase en algún formato escrito. Terase en conta a calidade do traballo, así como a estrutura do mesmo, o acabado estético e a claridade na redacción. 50
Presentación oral Os integrantes de cada grupo presentarán o seu traballo ao finalizar o curso.
Terase en conta a claridade da exposición e o seu carácter didáctico.
20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

TIC en educación:

bullet

área de e-learning del CESGA

bullet

virtualeduca

bullet

E-learning: nuevo medio, viejas costumbres

bullet

Los dos problemas de la universidad: qué se enseña y cómo se enseña

bullet

Nuevas tecnologías y educación

bullet

enseñanza del futuro - a grandes males pequeños remedios

bullet

Evaluación de plataformas de teleformación

bullet

Nuevo planteamiento metodológico orientado al aprendizaje y apoyado en el uso de las nuevas tecnologías

bullet

Base de datos "webtools" para experiencias de formación a través de la web

bullet

Estudio de herramientas para la Tele-enseñanza

Gestión del Conocimiento:

bullet

GC en educación (breve descripción de características de los sistemas de GC)

bullet

La gestión del conocimiento en la nueva economía

bullet

La gestión del conocimiento en la UNED mediante el uso de las Nuevas Tecnologías

bullet

http://www.gestiondelconocimiento.com

bullet

La Gestión del Conocimiento. Seminario ofrecido por el instituto CAPACYT

bullet

El docente y la Gestión del Conocimiento en la maestría virtual en tecnología y diseño educativo

bullet

KPMG Consulting: Knowledge Management Research Report

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Programación Lóxica e Representación do Coñecemento/614407225
Tecnoloxías de Portais/614407216
Análise de Sistemas Informáticos/614407106

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Aplicacións Avanzadas en TIC: Dominios Creativos/614407252

Materias que continúan o temario
Enxeñaría do Coñecemento/614407234
Temas Avanzados en Multimedia/614407253
Xestión do Coñecemento/614407219

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías