Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Arquitecturas tolerantes a fallos Código 614451244
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría de Sistemas Informáticos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinación
Gonzalez Gomez, Patricia
Correo electrónico
patricia.gonzalez@udc.es
Profesorado
Gonzalez Gomez, Patricia
Martin Santamaria, Maria Jose
Correo electrónico
patricia.gonzalez@udc.es
maria.martin.santamaria@udc.es
Web
Descrición xeral Os obxectivos de esta materia son: coñecer os conceptos e terminoloxía básicos referentes á garantía de funcionamento; coñecer e comprender as técnicas de redundancia que permiten diseñar sistemas de funcionamiento garantizado; e estudar técnicas de modelado e avaliación da garantía de funcionamento dos sistemas tolerantes a fallos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Arquitectura de computadores.
A5 Capacidade para entender e avaliar especificacións internas e externas.
A14 Tecnoloxía hardware.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación de proxectos informáticos.
B4 Capacidade de resolución de problemas.
B5 Toma de decisións.
B6 Traballo en equipo.
B8 Razoamento crítico.
B10 Aprendizaxe autónoma.
B15 Motivación pola calidade.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Aplicar os procesos de abstracción na análise de sistemas tolerantes a fallos AP2
AP14
BP1
BP4
CM6
Elaborar diferentes alternativas na síntesis modular dunha solución AP2
AP14
BP1
BP4
CM6
Evaluar a eficiencia de diferentes solucións AP2
AP14
BP8
BP15
CM6
Levar á práctica os coñecementos adquiridos AP2
AP5
BP1
BP4
BP5
Traballar en equipo BP6
CM8
Planificar e organizar o seu tempo e recursos BP2
Levar a cabo un aprendizaxe autónomo BP10
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Introducción á garantía de funcionamento Introducción
Necesidade dos sistemas tolerantes a fallos
Medios para obter certa garantía de funcionamento
Medios para a validación da garantía de funcionamento
Técnicas de Redundancia Redundancia da información
Redundancia Hardware
Redundancia Software
Redundancia Temporal
Arquitecturas dos sistemas tolerantes a fallos Sistemas monoprocesadres
Sistemas multiprocesador
Sistemas distribuidos
Modelado e avaliación Funcións para a avaliación dos sistemas tolerantes a fallos
Técnicas de modelado
Introducción á validación experimental
Aplicacións e exemplos de sistemas tolerantes a fallos Sistemas de larga vida
Sistemas críticos
Sistemas de alta dispoñibilidade

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve 1 0 1
Prácticas de laboratorio 14 14 28
Sesión maxistral 15 15 30
Traballos tutelados 2 12 14
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve Ao final do curso, os alumnos terán que superar unha proba de avaliación consistente nunha serie de preguntas de resposta breve (entre 6 e 8) sobre os contidos da asignatura.
Prácticas de laboratorio Realización de duas prácticas individuais, a elexir polo alumno entre un grupo de cinco prácticas propostas.
Sesión maxistral Sesións maxistrais na aula, impartidas polo profesor.
Traballos tutelados En grupos de tres, os alumnos terán que realizar dous traballos tutelados ao longo do curso. Cada grupo de alumnos terá asignado traballos diferentes. Deberán entregar un informe sobre o mesmo e facer unha exposición oral breve aos seus compañeiros na aula, resumindo as principais conclusións do seu traballo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de resposta breve
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Descrición
Para la realización de los trabajos tutelados los profesores proporcionarán las indicaciones iniciales necesarias, bibliografía para consulta y realizarán un seguimiento de los avances que el alumno vaya realizando para ofrecer las orientaciones pertinentes en cada caso, de modo que se asegure la calidad de los trabajos de acuerdo a los criterios que se indiquen.

Las prácticas de laboratorio son ejercicios en los que se espera que el alumno aporte una solución a un problema en concreto. La solución no tiene que ser única, y se busca la originalidad, la aplicación práctica de los conocimientos adquiridos, y la valoración crítica del alumno. Por lo tanto consideramos muy interesante el seguimento personalizado durante la realización de las mismas, de forma que el profesor pueda orientar al alumno en los pasos que este va tomando.

La prueba objetiva contará con un tempo de atención personalizada para que los alumnos puedan revisar su calificación.

Los alumnos dispondrán además de un horario de tutorias en el que poder contactar con el profesor para resolver cualquier duda que tenga que ver con el desarrollo de la materia.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba de resposta breve Entre 6 e 8 preguntas de resposta breve sobre os conceptos explicados nas sesións maxistrais. 30
Traballos tutelados Entrega periódica de informes sobre o traballo, reunións periódicas co profesor e presentación final oral 40
Prácticas de laboratorio Entrega dun informe e defensa ante o profesor 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Johnson, B. W. (1989). Design and analysis of fault tolerant digital systems. Addison-Wesley
Pradhan, D. K. (1996). Fault tolerant computer system design. Prentice-Hall
Pradhan, D. K. (1986). Fault tolerant computing: theory and techniques. Prentice-Hall
Shooman, M. L. (2002). Reliability of Computer Systems and Networks. Wiley

Bibliografía complementaria Siewiorek, D. P. (1992). Reliable Computer Systems. Design and Evaluation. Digital Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Arquitectura e Enxeñería de Computadores/614451108

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías