Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A6 |
Cifrado e protección de datos. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B4 |
Capacidade de resolución de problemas. |
B10 |
Aprendizaxe autónoma. |
B11 |
Adaptación a novas situacións. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
1. Fundamentos teóricos das comunicacións dixitais. |
AP6
|
BP1 BP4 BP10 BP11
|
CM2 CM4 CM6 CM7 CM8
|
2. Estudo de esquemas prácticos de modulación e codificación con rendemento próximo aos límites teóricos das canles de comunicación máis habituais. |
AP6
|
BP1 BP4 BP10 BP11
|
CM2 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Modelo de sistema de comunicacións dixitais e os seus límites fundamentais
|
Estrutura dun sistema de comunicacións dixitais
Entropía dunha variable aleatoria
Capacidade teórica dunha canle de comunicación
|
Detección óptima |
Concepto de detección óptima dende o punto de vista probabilístico
Detección dun símbolo escalar
Detección dun vector de símbolos
Detección óptima en canles con ruido gaussiano
Concepto de estadísticos suficientes
Detección óptima en canles con ISI: Algoritmos de Viterbi e BCJR
|
Esquemas de codificación prácticos para alcanzar a capacidade teórica dunha canle |
Códigos bloque lineais
Decodificación soft e hard
Códigos Low-Density Parity-Check (LDPC)
Códigos Turbo
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
10 |
15 |
25 |
Sesión maxistral |
20 |
0 |
20 |
Prácticas de laboratorio |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Resolución de problemas típicos que se plantexan nas comunicacións dixitais. |
Sesión maxistral |
Explicación na aula dos contidos da materia, incluindo exemplos de aplicación dos conceptos teóricos expostos. |
Prácticas de laboratorio |
O alumno debe realizar a simulación dun sistema de comunicacións dixitais a través dunha canle radio variante no tempo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O estudo e comprensión dos conceptos teóricos das comunicacións dixitais poden requerir atención personalizada na solución de dúbidas que xurdan no alumno. Os traballos tutelados motivarán no alumnado dúbidas e inquietudes ás que unha atención personalizada debe dar resposta. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Resolución de problemas de cálculo típicos na transmisión de datos avaliada mediante proba escrita. |
30 |
Sesión maxistral |
Teoría da transmisión de datos avaliada mediante proba escrita. |
30 |
Prácticas de laboratorio |
Prsentación da práctica de laboratorio. |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J. R. Barry, E. A. Lee and D. G. Messerschmitt (2004). Digital Communication, 3rd Ed., Chapters 1, 7 and 12. USA, Kluwer Academic Publishers
J. G. Proakis (2000). Digital Communications, 4th Ed.. McGraw Hill
B. Sklar (2001). Digital Communications: Fundamentals and Applications, 2nd Ed.. Prentice Hall
T. K. Moon (2005). Error correction coding: mathematical methods and algorithms. UK, John Wiley and Sons
J. Castiñeira Moreira and P. Guy Farrell (2006). Essentials of Error-Control Coding. UK, John Wiley and Sons
D. J. C. MacKay (2003). Information Theory, Inference and Learning Algorithms. Cambridge University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Kschischang, F.R.; Frey, B.J.; Loeliger, H.-A. (2001). Factor graphs and the sum-product algorithm. IEEE Trans. on Inf. Theory, vol. 47, no. 2, pp. 498-519
D. J. C. MacKay (1999). Good error correcting codes based on very sparse matrices . IEEE Trans. on Inf. Theory, vol. 45, no. 2, pp. 399-431
R. H. Morelos-Zaragoza (2006). The Art of Error-Correcting Coding, 2nd Ed.. McGraw Hill
C. Heegard, S. Wicker (1999). Turbo Codes. Kluwer Academic Publishers |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Comunicacións Dixitais/614407112 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Arquitecturas e Servizos de Redes Sen Fíos/614407223 | Fundamentos de Comunicacións Móbiles/614407248 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|