Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Temas avanzados en multimedia Código 614451253
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría de Sistemas Informáticos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 4
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Correo electrónico
carlos.dafonte@udc.es
Profesorado
Castro Pena, Luz
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Romero Cardalda, Juan Jesus
Correo electrónico
maria.luz.castro@udc.es
carlos.dafonte@udc.es
juan.romero1@udc.es
Web http://Moodle UDC
Descrición xeral Tecnologías multimedia; creación multimedia; adquisición de audio y video; edición; compresión

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Capacidade para entender e avaliar especificacións internas e externas.
A6 Cifrado e protección de datos.
A7 Dirección, planificación e xestión de proxectos.
A9 Documentación técnica.
A12 Integración de sistemas.
A14 Tecnoloxía hardware.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación de proxectos informáticos.
B3 Capacidade de xestión da información.
B4 Capacidade de resolución de problemas.
B5 Toma de decisións.
B8 Razoamento crítico.
B10 Aprendizaxe autónoma.
B11 Adaptación a novas situacións.
B12 Creatividade.
B15 Motivación pola calidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer las técnicas de adquisición de audio y vídeo AP14
BP2
BP3
BP4
BP10
BP11
BP12
CM3
CM5
CM6
CM8
Conocer las técnicas de edición y compresión de audio y vídeo AP5
AP6
AP7
AP9
AP12
AP14
BP1
BP3
BP4
BP5
BP10
BP11
BP12
BP15
CM3
CM6
CM8
Conocer el funcionamiento del equipamiento multimedia actual AP12
AP14
BP8
BP11
BP15
CM3
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción a los sistemas multimedia (Sin subtemas)
2. Imagen fija 2.1 Imaxe dixital
2.2 Teoría do color
2.3 Representacións YUV - RGB - CMY
2.4 Técnicas de compresión
2.6 Prácticas
3. Vídeo 3.1 Conceptos básicos (resolución, formatos, etc)
3.2 Compresións de vídeo - codecs
3.3 Dispositivos de captura
3.4 Medios de distribución (soportes, arquivos, tecnoloxías de distribución en internet)
3.5 Prácticas
4. Sonido 4.1 Audio analóxico
4.2 Conceptos básicos sobre audio digital
4.3 Compresión e formatos
4.4 Prácticas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio 12 12 24
Proba obxectiva 3 3 6
Sesión maxistral 12 24 36
Traballos tutelados 2 16 18
 
Atención personalizada 16 0 16
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Prácticas de edición de audio e vídeo e deseño de contidos flash e html
Proba obxectiva Examen principalmente tipo test para valorar los conocimientos generales adquiridos.
Sesión maxistral Sesiones de presentación de las diferentes tecnologías involucradas en la adquisición, edición, compresión y publicación de contenidos multimedia.
Traballos tutelados Desenvolvimento dun traballo sobre algúns dos temas propostos polos profesores ou por eles mesmos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Apoyo en el desarrollo de las diferentes actividades prácticas

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Entrega de diferentes prácticas 30
Proba obxectiva Prueba tipo test sobre los contenidos generales 40
Traballos tutelados Presentación sobre temas propostos 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Varios (2008). Enlaces variados sobre las tecnologías.

- Rummel, Manuel. Producción de Vídeo Digital para Multimedia. Ediciones Paraninfo, Madrid, 2001

- Bethencourt, Tomás. Televisión Digital. Colección Beta. Temas Audiovisuales, Madrid, 2001

- Watkinson, John. El Arte del Vídeo Digital. Instituto Oficial de RTVE. Madrid,1992

- Zabaleta, Iñaki. Tecnología de la Información Audiovisual. Bosch Comunicación, Barcelona, 2003

- Crespo, Julio. DVD, DIVX y Otros Formatos de Vídeo Digital. Anaya Multimedia, Madrid, 2003

- Martínez, José. Manual básico de tecnología audiovisual y técnicas decreación, emisión y difusión de contenidos. Paidós, Barcelona, 2004

- Fries, Bruce. Audio digital práctico (medios digitales y creatividad). Anaya Multimedia, Madrid, 2005

- Pohlmann K.C. Principios del audio digital, McGraw Hill, 2002

- Sánchez J.M. Fotografía digital, Anaya Multimedia, 2003

- Wootton, Cliff. Compresión de audio y vídeo (medios digitales y creatividad). Anaya Multimedia, Madrid, 2006

- Álvarez García, Alonso. HTML 5 (guía práctica). Anaya Multimedia, Madrid, 2010.

- McFarland, David Sawyer. CSS. Anaya Multimedia, Madrid, 2010.

- Peña de San Antonio, Óscar. CSS. Anaya Multimedia, Madrid, 2010.

- Pascual, Francisco. Navegar en Internet, Adobe Dreamweaver CS4. RA-MA, Madrid, 2010.

- Mediaactive. Aprender Dreamweaver CS4 con 100 ejercicios prácticos. S.A. MARCOMBO, Barcelona, 2009.

- Prat, Marie. Posicionamiento de su sitio web en Google y otros buscadores. ENI, Paris, 2009.

- Valdés-Miranda, Claudia & Plasencia López, Zoe. Dreamweaver CS4. Anaya Multimedia, Madrid, 2009.

- Murphy, Christopher & Persson, Nicklas. HTML y CSS. Anaya Multimedia, Madrid, 2009.

- Orós Cabell, José Luis. Dreamweaver CS3 : curso práctico, Ed. Ra-Ma, 2008

- Campbell, M. Diseño y construcción de sitios con Dreamweaver 8, Anaya Multimedia, 2006

- Rosenzwei, G. Macromedia Flash MX. Actionscript for fun and Games, Editorial QUE, 2003

En relación al apartado teórico de la asignatura, y debido precisamente al entorno tan cambiante, se utilizan principalmente enlaces en internet (grupos de trabajo, documentos wiki, artículos).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías