Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Interacción. gráficos e multimedia Código 614502008
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Informática (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Matemáticas
Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Dorado de la Calle, Julian
Correo electrónico
julian.dorado@udc.es
Profesorado
Amor Lopez, Margarita
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Dapena Janeiro, Adriana
Dorado de la Calle, Julian
Ferreiro Ferreiro, Ana María
García Naya, José Antonio
Padron Gonzalez, Emilio Jose
Correo electrónico
margarita.amor@udc.es
carlos.dafonte@udc.es
adriana.dapena@udc.es
julian.dorado@udc.es
ana.fferreiro@udc.es
jose.garcia.naya@udc.es
emilio.padron@udc.es
Web
Descrición xeral Asignatura orientada a adquirir contidos innovadores e técnicos nas áreas de interacción coa computadora (novos paradigmas e tecnoloxías de interacción), nos gráficos por computadora (coma xeración de gráficos avanzados en distintas plataformas coma a web) e tecnoloxías multimedia (dende hardware, codificación ata xestión de contidos de audio e vídeo).

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A10 Capacidade para comprender e poder aplicar coñecementos avanzados de computación de altas prestacións e métodos numéricos ou computacionais a problemas de enxeñaría.
A13 Capacidade para utilizar e desenvolver metodoloxías, métodos, técnicas, programas de uso específico, normas e estándares de computación gráfica.
A14 Capacidade para conceptualizar, deseñar, desenvolver e avaliar a interacción persoa–ordenador de produtos, sistemas, aplicacións e servizos informáticos.
A15 Capacidade para a creación e explotación de contornas virtuais, e para a creación, xestión e distribución de contidos multimedia.
B1 Capacidade de resolución de problemas.
B3 Capacidade de análise e síntese.
B4 Capacidade para organizar e planificar.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Capacidad para entender e incorporar sistemas de interacción Hombre-Máquina AP13
AP14
AP15
BP1
BP4
CP2
CP8
Capacidad para entender estándares sobre gráficos y ser capaz de aplicacarlos en el desarrollo de programas de visualización o con una importante componente gráfica AP13
AP14
AP15
BP1
BP3
BP4
CP2
CP8
Capacidad de comprender y utilizar métodos numéricos en computación gráfica AP10
AP13
BP1
Capacidad de comprender e incorporar componentes de audio y vídeo de forma eficiente en sistemas informáticos AP10
AP13
AP14
AP15
BP1
BP3
BP4
CP2

Contidos
Temas Subtemas
Nuevas técnicas de interacción hombre-máquina Kinect, EyeTracking
Estándares de animación y programación gráfica en WEB WebGL, flash, HTML5
Herramientas de visualización 3D Rendering
Métodos numéricos para computación gráfica Geometría euclídea aplicada a la visualización y representación de curvas y superficies paramétricas en 3d
Integración con métodos de Monte Carlo
Audio/Vídeo Introducción a las tecnologías multimedia.
Vídeo para multimedia
Estándares de vídeo para multimedia
Audio para multimedia
MPEG4 Visual
H.264/AVC
H.264/SVC

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio 30 30 60
Proba obxectiva 2 18 20
Sesión maxistral 26 39 65
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Descripción dos contidos prácticos. Se lle prantexará os alumnos exercicios ou prácticas para resolver na clase.
Proba obxectiva Exame de preguntas largas ou curtas para avaliar a comprensión dos contidos teóricos.
Sesión maxistral Exposición dos contidos teóricos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
En horas de tutoría e seguimento dos traballos prácticos

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Prácticas feitas no horario de docencia práctica, puntuadas coa metade na nota global. 50
Proba obxectiva Exame de preguntas de desenrrolo, cortas ou test, que suponrá a metade da nota global 50
 
Observacións avaliación

A nota mínima para aprobar será un 5 obtido coa suma das notas de exame e prácticas sen ter que obter un mínimo en cada unha delas.


Fontes de información
Bibliografía básica

Nuevas técnicas de interacción hombre-máquina

Meet the Kinect: An Introduction to Programming Natural User Interfaces,  S. Kean, J. Hall y P. Perry (Ed. Apress)

Eye Tracking: A comprehensive guide to methods and measures. Kenneth Holmqvist, Marcus Nystrom, Richard Andersson, Richard Dewhurst, Halszka Jarodzka, Joost van de Weijer.

Estándares de animación y programación gráfica en WEB

Foundation HTML5 Canvas: For Games and Entertainment. Rob Hawkes (Ed. friendsofED)

HTML5 Canvas. Steve Fulton y Jeff Fulton (Ed. O'Reilly)

WebGL Beginner's Guide. Diego Cantor y Brandom Jones (Ed. Packt Publishing)

Professional WebGL Programming: Developing 3D Graphics for the Web. Andreas Anyuru (Ed. Wrox)

3D Rendering

Pharr, Matt and Humphreys, Greg. Physically Based Rendering, Second Edition: From Theory To Implementation. 2010. Morgan Kaufmann Publishers Inc.

An introduction to ray tracing. 1989. Academic Press Ltd.

Shirley, Peter and Morley, R. Keith. Realistic Ray Tracing. 2003. A. K. Peters, Ltd

Métodos numéricos para computación gráfica

"Curves and Surfaces for Computer Graphics". D. Salomon. Springer, 2005.

Audio/Vídeo

Rummel, Manuel. Producción de Vídeo Digital para Multimedia. Ediciones Paraninfo, Madrid, 2001

Fries, Bruce. Audio digital práctico (medios digitales y creatividad). Anaya Multimedia, Madrid, 2005

Wootton, Cliff. Compresión de audio y vídeo (medios digitales y creatividad). Anaya Multimedia, Madrid, 2006

T. Wiegand, G. Sullivan, G. Bjontegaard, A. Luthra, “Overview of H.264/AVC Video Coding Standard”, IEEE Transanctions on Circuits and Systema for Video Technology, pp. 560-576, 2003

H. Schwarz, D. Marpe, T. Wiegand, “Overview of the Scalable Video Coding Extension of the H.264/AVC Standard”, IEEE Transanctions on Circuits and Systema for Video Technology, pp. 1103-1120, 2007

Bibliografía complementaria

Bethencourt, Tomás. Televisión Digital. Colección Beta. Temas Audiovisuales, Madrid, 2001

Watkinson, John. El Arte del Vídeo Digital. Instituto Oficial de RTVE. Madrid,1992

Pohlmann K.C. Principios del audio digital, McGraw Hill, 2002

Sánchez J.M. Fotografía digital, Anaya Multimedia, 2003

Zabaleta, Iñaki. Tecnología de la Información Audiovisual. Bosch Comunicación, Barcelona, 2003

Crespo, Julio. DVD, DIVX y Otros Formatos de Vídeo Digital. Anaya Multimedia, Madrid, 2003

Martínez, José. Manual básico de tecnología audiovisual y técnicas decreación, emisión y difusión de contenidos. Paidós, Barcelona, 2004


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías