Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A4 |
Coñecementos básicos sobre o uso e a programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación na enxeñaría. |
A5 |
Coñecemento da estrutura, organización, funcionamento e interconexión dos sistemas informáticos, os fundamentos da súa programación e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría. |
A11 |
Coñecemento, administración e mantemento de sistemas, servizos e aplicacións informáticas. |
A14 |
Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados. |
A15 |
Capacidade de coñecer, comprender e avaliar a estrutura e a arquitectura dos computadores, así como os compoñentes básicos que os conforman. |
A16 |
Coñecemento das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas operativos, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nos seus servizos. |
A18 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas. |
A28 |
Capacidade de identificar e analizar problemas, e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións sóftware sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais. |
A39 |
Capacidade para ter un coñecemento profundo dos principios fundamentais e modelos da computación, e saber aplicalos para interpretar, seleccionar, valorar, modelar, e crear novos conceptos, teorías, usos e desenvolvementos tecnolóxicos relacionados coa informática. |
A43 |
Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en ambientes ou contornos intelixentes. |
B3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que se deben enfrontar. |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B9 |
Capacidade de resolución de problemas |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Compresión do funcionamento básico dun computador, e de cómo representa a información internamente. |
A4 A5 A11 A15 A39 A43
|
|
|
Capacidade para instalar e manexar a nivel de usuario avanzado un sistema operativo tipo Linux |
A4 A16
|
|
|
Capadidade para manipular bases de datos relacionais a nivel de usuario avanzado |
A4 A18
|
|
|
Coñecer os aspectos básicos dos diferentes paradigmas de programación |
A4 A14 A28
|
B6
|
|
Coñecer os fundamentos das redes de comunicacións |
A4 A5
|
B3 B6 B9
|
C3 C6
|
Coñecer os aspectos máis relevantes da profesión de enxeñeiro/a en informática. |
|
B6 B8
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Principios de la arquitectura de computadores |
Historia del hardware computacional
Representación de la información
Arquitectura de un computador |
Principios de los sistemas operativos |
Introducción
Estructura del Sistema Operativo
Servicios.
|
Principios de Sistemas de Xestión de Bases de Datos |
Introducción aos Sistemas Xestión de Bases de Datos
Introducción ao modelo relacional
Introducción ao SQL |
Principios de programación e redes |
Paradigmas de Programación: Conceptos básicos. Programación estructurada, orientada a obxectos e funcional. Contextos de Aplicación.
Redes: Introdución ás Redes de Comunicacións. O modelo OSI. Cableado e Topoloxías. Conceptos básicos de Ethernet. Conceptos básicos de TCP/IP.
Prospectiva da Profesión e Contextos de Acción Profesional. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
16 |
52 |
68 |
Sesión maxistral |
28 |
42 |
70 |
Proba mixta |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
9 |
0 |
9 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Nas clases de laboratorio expóñense os coñecementos necesarios para adquirir as habilidades propostas. Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais. |
Sesión maxistral |
Clases teóricas de aula. Nelas exporanse os contidos fundamentais da materia. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumen. |
Proba mixta |
Exame da materia que combinará preguntas sobre a teoría con problemas a resolver. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Nos seminarios os alumnos/as poderán presentar cuestións, dúbidas, etc. O profesor/a, atendendo a estas solicitudes, repasará conceptos, resolverá novos problemas ou utilizará calquera actividade que considere axeitada para resolver as cuestións plantexadas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
O exame da materia avaliará os seguintes aspectos: Conceptos da materia: Dominio dos oñecementos teóricos e operativos da materia Asimilación práctica de materia: Asimilación e compresión dos coñecementos teóricos e operativos da materia. |
60 |
Prácticas de laboratorio |
Os alumnos/as deberán entregar ao longo do curso varias prácticas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
A asignatura consta de catro bloques. Os/As alumnos/as deberán obter como mínimo:
- o 25% da nota máxima da proba mixta de cada un dos bloques.
- o 25% da nota máxima (proba mixta + prácticas) de cada un dos bloques para poder optar a superar a materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vicente Trigo Aranda (2010). Del ábaco a Internet. Creaciones Copyright
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Fundamentos de Bases de Datos. Mc Graw Hill
Silberschatz, A.; Galvin, P.B.; Gagne, G. (2005). Fundamentos de los Sistemas Operativos (7ª ed). Mc Graw Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos. Addison-Wesley
Miles J. Murdocca; Vincent P. Heuring (2002). Principios de arquitectura de computadoras. Prentice-Hall
Allen B. Tucker, Robert E. Noonan (2001). Programming Languages: Principles and Paradigms. Mc Graw Hill
M. Meyers (2009). Redes. Administración y mantenimiento. Anaya
Andrew S. Tanenbaum (2009). Sistemas Operativos Modernos (3ª ed). Prentice-Hall
Carretero et al. (2007). Sistemas Operativos, una visión aplicada (2ª ed). Mc Graw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
W. Stallings (2004). Comunicaciones y Redes de Computadores. Pearson - Prentice Hall |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estrutura de Computadores/614G01012 | Bases de Datos/614G01013 | Sistemas Operativos/614G01016 | Redes/614G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|