Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Paradigmas de Programación Código 614G01014
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Molinelli Barba, Jose Maria
Correo electrónico
jose.molinelli@udc.es
Profesorado
Alonso Ríos, David
Graña Gil, Jorge
Molinelli Barba, Jose Maria
Ortega Hortas, Marcos
Vilares Ferro, Jesus
Correo electrónico
david.alonso@udc.es
jorge.grana@udc.es
jose.molinelli@udc.es
m.ortega@udc.es
jesus.vilares@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral Resolución de problemas usando diferentes técnicas de programación: estructurada, orientada a objetos, declarativa, etc.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A3 Capacidade para comprender e dominar os conceptos básicos de matemática discreta, lóxica, algorítmica e complexidade computacional e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
A7 Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente.
A13 Coñecemento, deseño e utilización de forma eficiente dos tipos e estruturas de datos máis adecuados á resolución dun problema.
A14 Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados.
B9 Capacidade de resolución de problemas
B11 Capacidade de análise e síntese
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente. A7
Coñecemento, deseño e utilización de forma eficiente dos tipos e estruturas de datos máis adecuados á resolución dun problema. A13
Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados. A14
Capacidade para comprender e dominar os conceptos básicos de matemática discreta, lóxica, algorítmica e complexidade computacional e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría. A3
C2,C3,C4,C6,C7,C8 (ver competencias titulación) C2
C3
C4
C6
C7
C8
B9, B11 (ver competencias titulación) B9
B11

Contidos
Temas Subtemas
Programacion Declarativa: Programación Funcional Tipos y valores. Expresiones y definiciones.

Pattern-matching.

Funciones. Funciones recursivas. Terminación. Recursividad terminal. Currying. Funciones de orden superior.

Tipos parametrizados. Tipos recursivos. Polimorfismo

Transparencia referencial.

Excepciones.
Programación imperativa Estado de la máquina. Variables. Asignación.

Programación estructurada. Estructuras de control: Composición secuencial, alternativa e iterativa.

Procedimientos y funciones. Paso de parámetros por referencia y por valor. Efectos colaterales.

Programación imperativa vs. declarativa.
Programación Orientada a Objetos. Objetos, atributos y métodos.

Clases y herencia.

Polimorfismo.

Programación Orientada a Objetos vs. imperativa

Programación Orientada a Objetos vs. declarativa
El lenguaje de programación Objective Caml Programación funcional, imperativa y orientada a objetos en Ocaml

Los compiladores de Ocaml

Entrada / Salida

Módulos y librerías

Abstracción, encapsulación y compilación separada. Módulos, interfaces y signaturas.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 30 20 50
Discusión dirixida 8 0 8
Proba obxectiva 4 16 20
Traballos tutelados 2 20 22
Prácticas de laboratorio 20 20 40
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición en el aula de los contenidos básicos de la asignatura.
Discusión dirixida En las horas de tutorías en grupos reducidos, se discutirá con los estudiantes el planteamiento y resolución de problemas avanzados.
Proba obxectiva Examen escrito.
Traballos tutelados El estudiante podrá acordar con el profesor la preparación de ciertos trabajos para su presentación y discusión con otros estudiantes durante las horas de tutorías en grupos reducidos.
Prácticas de laboratorio Ejercicios de programación para la puesta en práctica de lo visto en las clases magistrales con atención personalizada por parte del profesor de prácticas en horario de laboratorio.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Durante el horario de prácticas de laboratorio se supervisará el trabajo de los estudiantes y se les asesorará en la resolución de los ejercicios.

Se asesorará personalmente a los estudiantes en la preparación de los trabajos tutelados para su presentación en las horas de tutorías en grupos reducidos.

El profesor intentará solucionar aquellas dudas que puedan surgir respecto al temario de la asignatura.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Asistencia, realización y entrega de prácticas de laboratorio. 20
Proba obxectiva Examen escrito 60
Traballos tutelados Con la realización de trabajos tutelados y su defensa y discusión durante las horas de Tutorías en Grupos Reducidos podrá consolidarse hasta un 20% de la nota final. El porcentaje no consolidado pasará a computarse en la prueba objetiva. La valoración del examen escrito se realizará por el porcentaje que reste hasta le 80 % 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica WIKSTRÖM, A. (). Functional Programming Using Standard ML. Prentice Hall
Joshua B. Smith (2006). Practical Ocaml. Apress

Manual de Objective Caml

Bibliografía complementaria Thérèse Accart Hardin and Véronique Donzeau-Gouge Viguié (). Concepts et outils de programmation. InterEditions
Luc Albert (1997). Cours et exercices d'informatique. Thomson Publishing International, Paris
WEIS, P. & LEROY, X. (1993). Le Languaje Caml. InterEditions
PAULSON, L. C. (1991). ML for the Working Programmer. Cambridge University Press.
Michel Quercia (2000). Nouveaux exercices d'algorithmique. Éditions Vuibert, Paris
Jacques Rouablé (1997). Programmation en Caml. Eyrolles, Paris
Philippe Narbe (2005). Programmation fonctionnelle, générique et objet: une introduction avec le langage OCaml. Vuibert, Paris
COUSINEAU, G, & MAUNY, M. (1998). The functional Approach to Programming. Cambridge University Press.

CHAILLOUX, E.; MANOURY, P. & PAGANO, B.: Developing Applications With Objective Caml.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Concorrencia e Paralelismo/614G01018
Sistemas Intelixentes/614G01020

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Algoritmos/614G01011
Deseño Software/614G01015

Materias que continúan o temario
Programación I/614G01001
Matemática Discreta/614G01004
Programación II/614G01006

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías