Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Identificar o deseño software como unha das fases do ciclo de vida do software |
A14
|
B1 B3 B9 B15
|
C1 C3 C7
|
Coñecer os conceptos de abstracción de datos e orientación a obxectos |
A13
|
B1 B3 B9 B10 B11
|
C1 C3 C7
|
Coñecer os conceptos, técnicas e ferramentas propias do deseño software |
A7 A13 A14
|
B1 B3 B9 B10 B11
|
C1 C3 C7
|
Interpretar as situacións nas que se presentan os problemas típicos de deseño |
A7 A13 A14
|
B1 B3 B9 B10 B14
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
Manexar o deseño como guía para a implementación do software |
A7 A13 A14
|
B1 B3 B9 B10 B11 B14
|
C1 C3 C7
|
Aplicar as linguaxes de modelado e os patróns de deseño |
A7 A13 A14
|
B1 B3 B9 B10 B11 B14 B15 B17
|
C1 C3 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O Deseño como parte do Ciclo de Vida do Software |
Ciclo de Vida do Software
Deseño Software: Definición e posición dentro do Ciclo de Vida
Tipos de Deseño Software |
Abstracción de Datos e Orientación a Obxectos |
Introducción á Orientación a Obxectos
- Evolución desde os tipos abstractos de datos
- Obxectos e Clases
- Encapsulación
- Herencia e Subtipado
- Polimorfismo e Ligadura Dinámica
- Asociacións
- Comunicación entre Obxectos |
Introducción ao Deseño Software |
Introducción ao Deseño Orientado a Obxectos
A Linguaxe de Modelado Unificada UML
- Modelado estático (Diagramas de Clases e Obxectos)
- Modelado Dinámico (Diagramas de Secuencia, Estado e Actividade) |
Principios do Deseño Software |
Composición vs Herencia. Reutilización
Asignación de Responsabilidades e Delegación
Principios de Aberto-Pechado e Sustitución
Baixo acoplamento, Alta cohesión
Manexo das Dependencias entre Obxectos
Deseño por Contrato
Refactorización |
Introducción aos Patróns de Deseño |
Concepto de Patrón de Deseño
Patróns de Deseño
- Creacionáis (Singleton, etc.)
- de Comportamento (Estratexia, Estado, Iterador, etc.)
- Estruturáis (Composición, Decorador, Adaptador, etc.) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
30 |
45 |
75 |
Prácticas de laboratorio |
20 |
30 |
50 |
Seminario |
10 |
10 |
20 |
Proba de resposta breve |
1 |
0 |
1 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas de presentación dos coñecementos teóricos empregando diferentes recursos: pizarra, proxección de material en formato electrónico, apuntes en formato electrónico e os recursos facilitados pola equipa docente da asignatura na facultade virtual. |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas deseñadas pola equipa docente da asignatura baseadas nos coñecementos que cada estudante vai adquirindo. Estes traballos serán desenvolvidos preferiblemente en grupo (que serán como máximo de duas personas). Empregarase unha ferramenta de modelado para construir os artefactos de deseño e aplicarase unha linguaxe orientada a obxectos (Java) para realizar a implementación dos mesmos. |
Seminario |
Titorías de grupos reducidos (TGRs) nos que se proporán actividades relacionadas cos coñecementos adquiridos en teoría ou práctica |
Proba de resposta breve |
Proba escrita con cuestións breves que se realiza aproximadamente á metade do curso para determinar se o estudantado interiorizou os conceptos básicos antes de introducir aspectos máis avanzados e tomar as accións correctivas oportunas. |
Proba obxectiva |
Proba escrita mediante a que se valoran os coñecementos adquiridos polo estudantado. Cada estudante deberá aplicar tanto os seus coñecementos tanto a nivel teórico coma a nivel práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
A atención personalizada ao estudantado comprende non só as titorías, presenciais ou virtuais, para a discusión de dúbidas, senón tamén as seguintes actuacións:
- Seguemento do labor realizado nas prácticas de laboratorio propostas pola equipa docente.
- Avaliación dos resultados obtidos nas prácticas, participación en seminarios realizados por cada estudante.
- Encontros personalizados para resolver dúbidas sobre os contidos da asignatura.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
Proba escrita con cuestións breves que se realiza aproximadamente á metade do curso para determinar se o estudantado adquiriu os conceptos básicos antes de introducir aspectos máis avanzados e, en caso contrario, tomar as accións correctivas oportunas. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
Avaliación continua das prácticas propostas ao longo do curso
Entre os aspectos a considerar á hora de valorar as prácticas, atópanse:
- Rigor no acadamento dos obxectivos perseguidos na práctica empregando as técnicas propostas na asignatura.
- Asimilación dos conceptos perseguidos pola práctica.
- Orixinalidade nas propostas acometidas durante a realización da práctica.
- Responsabilidade na entrega das prácticas en tempo e forma, así coma no uso axeitado dos recursos habilitados para esa fin.
- Valoración do traballo en grupo |
30 |
Seminario |
Evaluación continua de actividades propostas ao longo do curso |
5 |
Proba obxectiva |
Proba escrita realizada ao final do curso sobre contidos teórico-prácticos. |
55 |
|
Observacións avaliación |
Aspectos a ter en conta para a avaliación de segunda oportunidade (Xullo): - Gardaranse as notas da proba de resposta breve (exame intermedio), dos seminarios (TGRs) e das prácticas de laboratorio.
- Existirá a posibilidade de mellorar a nota das prácticas de laboratorio tal e como se indicará na plataforma virtual
- A nota da proba obxectiva (exame teórico-práctico) gardarase se é igual ou maior que 5 sobre 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gamma, E.; Helm, R.; Johnson, R. y Vlissides J. (1996). Design Patterns: Elements of Reusable Object-oriented Software.. Addison Wesley
Eckel, B. (2007). Piensa en Java, 4ª ed.. Prentice-Hall
Arnold K., Gosling J. y Holmes D. (2005). The Java Programming Language. Prentice Hall
Rumbaugh, J.; Jacobson, I. y Booch, J. (2004). The Unified Modeling Language Reference Manual.. Addison Wesley
Booch J.; Rumbaugh J. y Jacobson I. (2005). The Unified Modeling Language User Guide.. Addison Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
Page-Jones, M. (2004). Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development.. Prentice Hall
Sierra, K., Bates, B. (2005). Head First Java. O’Reilly
Cooper J. (2000). Java Design Patterns: A Tutorial. Addison Wesley
Grand M. (2002). Patterns in Java. John Wiley & Sons
Martin, R.C. (2004). UML para programadores Java. Pearson
Larman, C. (2002). UML y Patrones: Una introducción al análisis y diseño orientado a objetos y al proceso unificado. Prentice-Hall
Stevens, P. y Pooley, R. (1999). Using UML. Software Engineering with Objects and Components. Addison Wesley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Concorrencia e Paralelismo/614G01018 | Proceso Software/614G01019 | Interfaces Home Máquina/614G01022 | Internet e sistemas distribuidos/614G01023 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Paradigmas de Programación/614G01014 |
|
Materias que continúan o temario |
Programación II/614G01006 |
|
|