Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A7 |
Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente. |
A14 |
Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados. |
A22 |
Coñecemento e aplicación dos principios, metodoloxías e ciclos de vida da enxeñaría do sóftware. |
A25 |
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. |
A26 |
Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións. |
A28 |
Capacidade de identificar e analizar problemas, e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións sóftware sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais. |
A51 |
Capacidade para comprender e aplicar os principios e as técnicas de xestión da calidade e da innovación tecnolóxica nas organizacións. |
B6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que se deben enfrontar. |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
B9 |
Capacidade de resolución de problemas |
B10 |
Traballo en equipo |
B11 |
Capacidade de análise e síntese |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar |
B15 |
Preocupación pola calidade |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidade para comprender a importancia do Proceso Software |
A7 A14 A22 A25 A26 A28
|
B7 B9 B11 B15
|
C7
|
Capacidade para comprender a necesidade de xestionar e controlar o Proceso Software |
A25 A26 A51
|
B7 B9 B12 B15
|
C7
|
Capacidade para aprender de forma autónoma |
|
B7
|
C7
|
Capacidade para traballar en equipo |
|
B6 B9 B10 B11 B12
|
C6
|
Capacidade para adaptarse a novas situacións e contextos |
|
B6
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción a Enxeñería do Software |
Antecedentes históricos
Definicións e importancia da Enxeñería do Software |
Ciclos de Vida |
Definicións
Ciclo de Vida Vs Ciclo de Desenvolvemento
Características dos principais Ciclos de Vida |
Planificación de proxetos |
Definicions
Calendarización do proxeto |
Desenvolvemento Software |
Análise
Deseño
Codificación
Probas |
Metodoloxías de desenvolvemento |
Definicións e importancia
Características desexables
Principais metodoloxías de desenvolvemento |
Introducción á calidade do software |
Calidade do Software
Control de calidade
Aseguramento da calidade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
30 |
30 |
60 |
Prácticas de laboratorio |
25 |
25 |
50 |
Proba obxectiva |
2 |
33 |
35 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases nas que se presentan os conceptos básicos da asignatura e nas que se mostran exemplos da súa aplicación. |
Prácticas de laboratorio |
Traballos nos que se aplican os coñecementos adquiridos ao longo do curso a casos prácticos. |
Proba obxectiva |
Exame escrito para valorar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos durante o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Un aspecto importante da materia é saber aplicar os conceptos teóricos presentados nesta. Para iso realizaranse un conxunto de prácticas ao longo do curso. Dentro destas prácticas destacan as supervisadas, formuladas coa intención de detectar posibles desviacións dentro do proceso de aprendizaxe e, deste modo, aplicar as medidas correctivas necesarias para emendalas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Ao longo do curso formularanse diferentes tipos de prácticas: supervisadas (que representan o 30% da nota final) e de traballo autónomo (computando o 10%). |
40 |
Proba obxectiva |
Exame escrito individual sobre os coñecementos teóricos e prácticos da materia. Do peso asignado a esta proba (60% da cualificación final), o 50% correspóndese coa parte teórica e o 10% coa parte práctica. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia articúlase sobre a base dos seguintes mecanismos: 1. Prácticas supervisadas (30% da nota final).Estas prácticas caracterízanse por unha supervisión constante do traballo realizado polos alumnos co obxecto de realizar unha avaliación continua de cada alumno. Para iso terase en conta os seguintes aspectos: asistencia, participación e aplicación dos coñecementos adquiridos na materia. 2. Prácticas de traballo autónomo (10% da nota final). Nestas prácticas os alumnos terán que resolver, de xeito autónomo, o traballo proposto polo profesor. Posteriormente, terán que defendelo no horario establecido polo profesor. 3. Exame final (60% da nota final). O exame final componse de dúas partes: unha teórica, cun peso do 50% sobre a nota final, e outra práctica, cun peso do 10%. É importante remarcar que en ambas as dúas partes poderá preguntarse calquera aspecto visto na materia. Finalmente, cabe indicar que para aprobar a materia é necesario cumprir cos seguintes requisitos: 1. Obter unha cualificación mínima de 5 puntos sobre 10 entre todas as probas segundo a ponderación establecida. 2.
Obter un mínimo de 5 puntos sobre 10 na parte teórica do exame final.
En caso de non superar este requisito, a nota final máxima que se poderá
alcanzar será un 4,5.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Pressman, Roger S. Ingeniería del Software. Un Enfoque
Práctico. McGraw Hill. 6 Edición. 2005. - Sommerville, Ian. Software Engineering. Addison-Wesley.
7ª edición. 2005. |
Bibliografía complementaria
|
|
- "Calidad del producto y proceso software". Coral Calero, Mª Ángeles Moraga, Mario G. Piattini. Ra-Ma. - "Desarrollo y gestión de proyectos informáticos". Steve
McConnell. McGraw-Hill. - http://administracionelectronica.gob.es/?_nfpb=true&_pageLabel=P60085901274201580632&langPae=es - http://www.inteco.es/calidad_TIC/descargas/guias/ |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión de Proxectos/614G01021 | Aseguramento da Calidade/614G01028 | Analise e Desenvolvemento dos Sistemas de Información/614G01041 | Metodoloxías de Desenvolvemento/614G01051 | Enxeñaría de Requisitos/614G01222 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Programación I/614G01001 | Informática Básica/614G01002 | Programación II/614G01006 | Bases de Datos/614G01013 | Paradigmas de Programación/614G01014 | Deseño Software/614G01015 |
|
Observacións |
A materia pretende dar unha visión xeral do Proceso Software, de
maneira que o alumno comprenda a importancia da aplicación rigurosa
de dito proceso tanto para a satisfación das necesidades do
usuario/cliente como do posterior mantemento do producto obtido. Por este motivo, durante o curso introduciranse numerosos conceptos que
requerirán un posterior afrondamento en función da especialidade
elixida polo alumno. |
|