Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A17 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas. |
A19 |
Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web. |
A66 |
Capacidade para coñecer e aplicar técnicas de recuperación de información a partir de grandes volumes de documentos ou de contidos web. |
B2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
B3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que se deben enfrontar. |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B9 |
Capacidade de resolución de problemas |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar |
B13 |
Habilidades de xestión da información |
B14 |
Toma de decisións |
B15 |
Preocupación pola calidade |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocer, comprender y analizar los distintos modelos Recuperación de Información, las técnicas para su implementación eficiente y la metodología de evaluación de los mismos. |
A17 A19 A66
|
B2 B3 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B15
|
C2 C3 C6 C7 C8
|
Conocer, comprender y analizar las plataformas software para la creación de estos sistemas. |
A17 A19 A66
|
B2 B3 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14
|
C2 C6 C7 C8
|
Planear y realizar la evaluación de los sistemas Recuperación de Información . Analizar los resultados de la evaluación de los sistemas de RI para mejorarlos en su eficacia y eficiencia. |
A66
|
B2 B3 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14
|
C2 C6 C7 C8
|
Ser capaces de un correcto tratamiento de los aspectos éticos, de privacidad, confidencialidad y de seguridad de los estos sistemas. |
A66
|
B2 B3 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14
|
C2 C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción
|
Recuperación de Información y Search Engines. Arquitectura de un Search Engine. Grandes retos. |
Recopilación de información.
|
Crawling y feeds. |
Procesamiento de texto.
|
Preprocesamiento. Parsing, documentos estructurados, anchor text y análisis de enlaces, internacionalización |
Indices y procesado eficiente.
|
Indices Invertidos, compresión, construcción, procesado eficiente de consultas sobre índices invertidos |
Formulación de consultas y presentación de resultados
|
Transformación de consultas, relevance feedback, pseudo-feedback, snippets y visualización de resultados |
Modelos de recuperación de información.
|
Booleano, espacio vectorial, probabilístico, BM25, Language Models y Relevance Models. |
Evaluación de sistemas de Recuperación de Información.
|
Colecciones e iniciativas de evaluación. Métricas de eficacia y eficiencia. Training y test. Significancia estadística |
Búsqueda distribuida y social.
|
Meta-buscadores y búsqueda distribuida, blogs, redes sociales, sistemas de recomendación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
2 |
12 |
14 |
Prácticas de laboratorio |
14 |
21 |
35 |
Solución de problemas |
7 |
21 |
28 |
Proba mixta |
2 |
14 |
16 |
Sesión maxistral |
19 |
38 |
57 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lecturas para consolidar y complementar los conocimientos adquiridos. Temas: técnicas, aplicaciones, sistemas industriales.
|
Prácticas de laboratorio |
Prácticas de laboratorio sobre plataformas de desarrollo de amplio uso en la industria, en las compañias de Search Engines y en los grupos de investigación (Lucene y Nutch) |
Solución de problemas |
Problemas y cuestiones breves para asentar y profundizar en los contenidos expuestos en las sesiones magistrales. |
Proba mixta |
Prueba que versará sobre los contenidos fundamentales de la materia. |
Sesión maxistral |
El estudiante asistirá a las explicaciones dadas por el profesor sobre los distintos modelos, técnicas y algoritmos de Recuperación de Información. El profesor utilizará distintos niveles de abstracción-detalle y orientará al estudiante en las lecturas fundamentales y complementarias. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Lecturas: Las lecturas complementarias pueden requerir atención personalizada.
Problemas: Algunos problemas de mayor dificultad pueden requerir atención personalizada.
Prácticas laboratorio: Además de evaluar el resultado de la práctica conforme a los requisitos exigidos se hace un seguimiento del desarrollo de las mismas. Debe respetarse la autonomía del estudiante para que adquiera mayor destreza con las plataformas software empleados pero el profesor podrá resolver ciertas dificultades que puedan bloquear al estudiante un tiempo excesivo dada la planificación de la asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Seguimiento de las prácticas y evaluación sobre el resultado alcanzado. |
20 |
Solución de problemas |
Asistencia a las actividades, participación y resultados en la realización de problemas. |
10 |
Proba mixta |
Cuestiones sobre los conocimientos adquiridos.
Cuestiones que impliquen razonamiento en base a los conocimientos adquiridos para resolver problemas prácticos de interés real en recuperación de información. |
70 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
W.B. Croft, D. Metzler, T. Strohman. (2009). Search Engines. Information Retrieval in Practice. Pearson Education |
|
Bibliografía complementaria
|
C.D. Manning, P. Raghavan, H. Schutze. ( 2008). Introduction to Information Retrieval. Cambridge University Press
R. Baeza-Yates and B. Ribeiro-Neto (2011). Modern Information Retrieval (second edition). Addison Wesley/Pearson Education
F. Cacheda, J.M. Fernández, J. Huete (editores) (2011). Recuperación de Información. Un enfoque práctico y multidisciplinar. . Ra-Ma |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|