Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A4 |
Coñecementos básicos sobre o uso e a programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación na enxeñaría. |
A11 |
Coñecemento, administración e mantemento de sistemas, servizos e aplicacións informáticas. |
A16 |
Coñecemento das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas operativos, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nos seus servizos. |
A36 |
Capacidade para comprender, aplicar e xestionar a garantía e a seguridade dos sistemas informáticos. |
A37 |
Capacidade para analizar, avaliar, seleccionar e configurar plataformas hárdware para o desenvolvemento e execución de aplicacións e servizos informáticos. |
A53 |
Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados. |
A55 |
Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar e xestionar redes e infraestruturas de comunicacións nunha organización. |
B4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
B6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que se deben enfrontar. |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
B9 |
Capacidade de resolución de problemas |
B10 |
Traballo en equipo |
B11 |
Capacidade de análise e síntese |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar |
B13 |
Habilidades de xestión da información |
B14 |
Toma de decisións |
B15 |
Preocupación pola calidade |
B17 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Subject competencies (Learning outcomes) |
Study programme competences |
Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados.
Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar e xestionar redes e infraestruturas de comunicacións nunha organización. |
A53 A55
|
|
|
Coñecementos básicos sobre o uso e a programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación na enxeñaría
Coñecemento, administración e mantemento de sistemas, servizos e aplicacións informáticas.
Coñecemento das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas operativos, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nos seus servizos. |
A4 A11 A16
|
|
|
Capacidade para analizar, avaliar, seleccionar e configurar plataformas hárdware para o desenvolvemento e execución de aplicacións e servizos informáticos.
Capacidade para comprender, aplicar e xestionar a garantía e a seguridade dos sistemas informáticos. |
A36 A37
|
|
|
Competencias Transversais |
|
B4 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17
|
|
Competencias Nucleares |
|
|
C3 C4 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introduction to System Administration |
The role of the System Administrator
Users and groups
Files, processes and devices
Becoming superuser
Basic system administration commands
Different UNIXes
|
Booting and Installing the Operating System |
Selecting and preparing installation media
The boot process
Preparing the disks. Basic disk partitioning
Sharing disks among O.S.s
Boot loaders |
Managing users and groups |
Managing user acounts
Administrative tools for managing users
Managing groups
User autentification with PAM
User autentification with LDAP
|
Processes and software packages |
Managing and monitoring processes
Tracing system calls
Process privileges and priorities
The /proc filesystem
Signals
Software packages: packages and ports
Administering software packages and installing software |
Devices, disks and filesystems |
Devices and device files.
Adding support for devices. Kernel modules
Organisation of the UNIX file system.
Managing disks. Partitioning schemes
Creating and accesing filesystems
Managing volumes.
RAID
Encrypting filesystems
Introduction to the ZFS filesystem |
Automating administrative tasks |
Shell scripting
Monitoring system: logs
Schedulling execution of tasks: the cron and at commands
Starting and stopping system services
Initialization files and boot scripts |
TCP/IP networking |
Basic network configuration
Network interface aliasing
Manipulating routes
inetd configuration |
Managing internet and intranet services |
fileservers
DHCP
ssh
web
mail |
Packet filtering |
Need for packet filtering
solaris ipf basics
*BSD pf basics
linux iptables basics
Packet filtering and NAT |
Planning |
Methodologies / tests |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Sesión maxistral |
19 |
57 |
76 |
Prácticas de laboratorio |
21 |
21 |
42 |
Proba obxectiva |
4 |
16 |
20 |
Lecturas |
2 |
6 |
8 |
|
Personalized attention |
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Sesión maxistral |
The teacher will elaborate on the contents and give guidance on how to use and apply these concepts in the laboratory |
Prácticas de laboratorio |
Use and application of the concpts seen in real world system in the laboratory |
Proba obxectiva |
Test of the contest to be made by the student that may include application to a running system |
Lecturas |
Lectures aimed to complement and consolidate the acquired knowledge |
Personalized attention |
Methodologies
|
Prácticas de laboratorio |
Lecturas |
Sesión maxistral |
|
Description |
Both the understanding of the concepts and the application tof these concepts to real systemas may require
personalized attention to the student. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Description
|
Qualification
|
Proba obxectiva |
test that may include using a real system. between 70%-80% of the final qualification |
70 |
Prácticas de laboratorio |
The ongoing work on the laboratory will be evaluated up to 30% qof the final qualification |
30 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
openBSD.org (2012). Bug Buster's guide to OpenBSD. http://www.openbsd.org/faq/index.html
Frisch, Aeleen (2002). Essential System Administration. O' Reilly
Solaris System Engineers (2009). Solaris 10 System Administration Essentials (Solaris System Administration). : Prentice Hall
The FreeBSD Documentation Project (2012). The FreeBSD handbook. http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/
Nemeth, Snyder, Hein ,Whaley (2011). Unix and Linux System Administration Handbook 4th edition . Pearson Education |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Since this subject is included in "Curso adap. Enx. Téc. Informática", no recomendations are needed since Enxeñería Técnica is required |
|