Identifying Data 2012/13
Subject (*) Administración de Sistemas Operativos Code 614G01212
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Curso adap. Enx. Téc. Informática Obligatoria 6
Language
English
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Yañez Izquierdo, Antonio Fermin
E-mail
antonio.yanez@udc.es
Lecturers
Yañez Izquierdo, Antonio Fermin
E-mail
antonio.yanez@udc.es
Web http://http://www.dc.fi.udc.es/~afyanez/aso
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecementos básicos sobre o uso e a programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación na enxeñaría.
A11 Coñecemento, administración e mantemento de sistemas, servizos e aplicacións informáticas.
A16 Coñecemento das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas operativos, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nos seus servizos.
A36 Capacidade para comprender, aplicar e xestionar a garantía e a seguridade dos sistemas informáticos.
A37 Capacidade para analizar, avaliar, seleccionar e configurar plataformas hárdware para o desenvolvemento e execución de aplicacións e servizos informáticos.
A53 Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados.
A55 Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar e xestionar redes e infraestruturas de comunicacións nunha organización.
B4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
B6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que se deben enfrontar.
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
B9 Capacidade de resolución de problemas
B10 Traballo en equipo
B11 Capacidade de análise e síntese
B12 Capacidade para organizar e planificar
B13 Habilidades de xestión da información
B14 Toma de decisións
B15 Preocupación pola calidade
B17 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Subject competencies (Learning outcomes) Study programme competences
Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados. Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar e xestionar redes e infraestruturas de comunicacións nunha organización. A53
A55
Coñecementos básicos sobre o uso e a programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación na enxeñaría Coñecemento, administración e mantemento de sistemas, servizos e aplicacións informáticas. Coñecemento das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas operativos, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nos seus servizos. A4
A11
A16
Capacidade para analizar, avaliar, seleccionar e configurar plataformas hárdware para o desenvolvemento e execución de aplicacións e servizos informáticos. Capacidade para comprender, aplicar e xestionar a garantía e a seguridade dos sistemas informáticos. A36
A37
Competencias Transversais B4
B6
B7
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B17
Competencias Nucleares C3
C4
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
Introduction to System Administration The role of the System Administrator
Users and groups
Files, processes and devices
Becoming superuser
Basic system administration commands
Different UNIXes
Booting and Installing the Operating System Selecting and preparing installation media
The boot process
Preparing the disks. Basic disk partitioning
Sharing disks among O.S.s
Boot loaders
Managing users and groups Managing user acounts
Administrative tools for managing users
Managing groups
User autentification with PAM
User autentification with LDAP
Processes and software packages Managing and monitoring processes
Tracing system calls
Process privileges and priorities
The /proc filesystem
Signals
Software packages: packages and ports
Administering software packages and installing software
Devices, disks and filesystems Devices and device files.
Adding support for devices. Kernel modules
Organisation of the UNIX file system.
Managing disks. Partitioning schemes
Creating and accesing filesystems
Managing volumes.
RAID
Encrypting filesystems
Introduction to the ZFS filesystem
Automating administrative tasks Shell scripting
Monitoring system: logs
Schedulling execution of tasks: the cron and at commands
Starting and stopping system services
Initialization files and boot scripts
TCP/IP networking Basic network configuration
Network interface aliasing
Manipulating routes
inetd configuration
Managing internet and intranet services fileservers
DHCP
ssh
web
mail
Packet filtering Need for packet filtering
solaris ipf basics
*BSD pf basics
linux iptables basics
Packet filtering and NAT

Planning
Methodologies / tests Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Sesión maxistral 19 57 76
Prácticas de laboratorio 21 21 42
Proba obxectiva 4 16 20
Lecturas 2 6 8
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Sesión maxistral The teacher will elaborate on the contents and give guidance on how to use and apply these concepts in the laboratory
Prácticas de laboratorio Use and application of the concpts seen in real world system in the laboratory
Proba obxectiva Test of the contest to be made by the student that may include application to a running system
Lecturas Lectures aimed to complement and consolidate the acquired knowledge

Personalized attention
Methodologies
Prácticas de laboratorio
Lecturas
Sesión maxistral
Description
Both the understanding of the concepts and the application tof these concepts to real systemas may require
personalized attention to the student.

Assessment
Methodologies Description Qualification
Proba obxectiva test that may include using a real system. between 70%-80% of the final qualification 70
Prácticas de laboratorio The ongoing work on the laboratory will be evaluated up to 30% qof the final qualification 30
 
Assessment comments

Sources of information
Basic openBSD.org (2012). Bug Buster's guide to OpenBSD. http://www.openbsd.org/faq/index.html
Frisch, Aeleen (2002). Essential System Administration. O' Reilly
Solaris System Engineers (2009). Solaris 10 System Administration Essentials (Solaris System Administration). : Prentice Hall
The FreeBSD Documentation Project (2012). The FreeBSD handbook. http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/
Nemeth, Snyder, Hein ,Whaley (2011). Unix and Linux System Administration Handbook 4th edition . Pearson Education

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Since this subject is included in "Curso adap. Enx. Téc. Informática", no recomendations are needed since Enxeñería Técnica is required



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.