Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Historia do Patrimonio Rehabilitado Código 630467102
Titulación
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Composición
Coordinación
Soraluce Blond, Jose Ramon
Correo electrónico
j.r.soraluce@udc.es
Profesorado
Soraluce Blond, Jose Ramon
Correo electrónico
j.r.soraluce@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia trata de plantearse la historia de la Arquitectura como la Historia de la Arquitectura Restaurada. Lo que hoy entendemos como patrimonio es fruto de numerosas intervenciones de rehabilitación de todo tipo sobre los edificios históricos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación.
A2 Protección do Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar planes de delimitación e conservación deles.
A5 Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B3 Comunicación oral e escrita.
B6 Capacidade de xestión da información.
B18 Creatividade.
B22 Motivación pola calidade.
B25 Habilidade gráfica xeral.
B26 Imaxinación.
B27 Visión espacial.
B30 Sensibilidade estética.
B32 Cultura histórica.
B35 Toma de decisións.
B36 Razoamento crítico.
C2 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C5 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Entendimiento de la Historia de la Arquitectura como Historia de la Arquitectura restaurada. AP1
AP2
AP5
BP1
BP3
BP6
BP18
BP22
BP25
BP26
BP27
BP30
BP32
BP35
BP36
CM1
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. EL PATRIMONIO DEL MUNDO ANTIGUO. CONSERVACION, RESTAURACION Y TRASLADO
2. EL PATRIMONIO DEL MUNDO CLASICO. TRANSFORMACION Y REHABILITACION
3. PATRIMONIO MEDIEVAL. EVOLUCION Y TRANSFORMACION DE LOS MONUMENTOS.
4. INTERVENCIONES EN EL PATRIMONIO DURANTE EL RENACIMIENTO Y EL BARROCO
5. LA RESTAURACION EN EL SIGLO XIX. EL CASO DE ESPAÑA
6. REHABILITACION CONTEMPORÁNEA

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 18 0 18
Discusión dirixida 3 0 3
Traballos tutelados 3 42 45
Seminario 6 0 6
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Seguimiento de los trabajos sobre la restauración o rehabilitación de un monumento de Galicia de forma individual o grupal, según los casos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Presentación de un trabajo sobre la restauración o rehabilitación de un monumento de Galicia 100
 
Observacións avaliación
El alumno debe asistir a un mínimo de 12 clases (teóricas y prácticas). Será obligatoria la presentación de un trabajo sobre la restauración o rehabilitación de un monumento de Galicia

Fontes de información
Bibliografía básica

Será facilitada progresivamente durante el curso.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías