Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación. |
A3 |
Conservación da obra pesada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir condicións de mantemento e reparar as estruturas de edificación, e as cimentacións. |
A5 |
Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais. |
A6 |
Conservación de obra grosa e acabada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións, mantemento e medidas de intervención nos sistemas de divisións interiores, carpintería e demais obra acabada de interior, así como nos cerramentos, cubertas, etc. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B7 |
Resolución de problemas. |
B10 |
Traballo en equipo de carácter multidisciplinar. |
B17 |
Adaptación a novas situacións. |
C4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
CM6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
AP1 AP5
|
BP1
|
CM6 CM8
|
AP3 Conservación da obra pesada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir condicións de mantemento e reparar as estruturas de edificación, e as cimentacións. |
AP3 AP6
|
BP1 BP7 BP10
|
CM3 CM6
|
AP6 Conservación de obra grosa e acabada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións, mantemento e medidas de intervención nos sistemas de divisións interiores, carpintería e demais obra acabada de interior, así como nos cerramentos, cubertas, etc. |
AP3 AP6
|
BP7 BP10 BP17
|
CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I.- Introducción a la Inspección de edificios |
I.1.- El concepto de inspección de edificios
I.2.- Tipos de inspecciones
I.3.- Propósito de la inspección
I.4.- Documentos de la inspección
|
II.- Equipos para la inspección de edificios |
II.1.- Equipos para inspección de terrenos
II.2.- Equipos para estructuras de hormigón armado
II.3.- Equipos para elementos de madera |
III.- Inspección de cerramientos verticales y particiones
|
III.1.- Lesiones más frecuentes
III.2.- Códigos de representación de lesiones
III.3.- Fichas resumen |
IV.- Inspección de cubiertas |
IV.1.- Tejados: armazones, soporte, faldones, desagüe
IV.2.- Azoteas: soporte, faldones, juntas, desagües
IV.3.- Sistemas de recogida y evecuación de pluviales
|
V.- Inspección de humedades |
V.1.- Humedad higroscópica y de condensación
V.2.- Humedad de infiltración por fachadas
V.3.- Humedad capilar y procedente del terreno |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
15 |
20 |
35 |
Estudo de casos |
6 |
11 |
17 |
Traballos tutelados |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
En el aula del Master se expondrán los conceptos fundamentales de la materia, con apoyo de imágenes, esquemas y fichas. Esta información se completará con la lectura de una bibliografía recomendada. |
Estudo de casos |
Se utilizará el método inductivo, por lo que a partir del estudio de casos concretos se logrará establecer pautas de diagnóstico más acertadas. |
Traballos tutelados |
Se pedirá un trabajo práctico de Inspección de un edificio, que podrá desarrollarse en equipo para potenciar la coordinación y el trabajo en grupo, pero que se completará con diagnósticos y recomendaciones singulares indicados por cada alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se procurará implicar a cada alumno en la explicaciones teóricas, fomentando la participación.
El ejercicio práctico será tutelado desde el inicio, con correciones periódicas previamente establecidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
realización de un trabajo que muestre los conocimientos adquiridos en clase y/o lecturas |
100 |
|
Observacións avaliación |
Como en las restantes materias que integran el presente postgrado, se exige además una asistencia no inferior al 80% relativa a la totalidad de las sesiones presenciales programadas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Díaz, C; Casado, Natividad (2003). Inspección y Diagnóstico - Pautas para la intervención en edificios de viviendas. Colegio de Arquitectos de Cataluña- "Papers Sert"
Monjo Carrió; Juan (1991). Patología de Cerramientos y Acabados arquitectónicos. Madrid; Munillalería
Eichler; Friedrich (1973). Patología de la Construcción. Barcelona, Blume |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|