Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Análise Arquitectónico 1 Código 630G01012
Titulación
Grao en Arquitectura
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Representación e Teoría Arquitectónica
Coordinación
Lizancos Mora, Plácido
Correo electrónico
placido.lizancos@udc.es
Profesorado
Amado Lorenzo, Antonio Gonzalo
Castro García, Óscar
Doce Porto, Juan Manuel
Franco Taboada, Juan Manuel
Lizancos Mora, Plácido
Ventura Real, Jose Maria Nicolas
Zas Gomez, Evaristo
Correo electrónico
antonio.amado@udc.es
oscar.castro@udc.es
juan.doce@udc.es
manuel.franco.taboada@udc.es
placido.lizancos@udc.es
jose.ventura@udc.es
evaristo.zas@udc.es
Web
Descrición xeral ANÁLISE ARQUITECTÓNICA 1. METODOLOXÍA DO PROXECTO. TEORÍA DA ARQUITECTURA. GRAFIACIÓN ARQUITECTONICA AVANZADA

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1
A4
A9
A10
A14
A34
A35
A36
A37
A39
A40
A41
A42
A44
A45
A46
A49
A65
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B22
B24
B31
C3
C4
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. Linguaxes secundarias da arquitectura Linguaxes secundarias da arquitectura
Intencións na representación
Proxeccións en 3d
2. Convencións gráficas Aplicación dos sistemas diedrico, acotado e cónico á comunciación arquitectonica
3. A infografía

Debuxo e imaxe electrónica
Os modelos dixitais
A animación
As presentacións dixitais dos proxectos de arquitectura
4. Os modelos tridimensionais como sistema de representación Maquetas espaciais, volumétricas, de relación coa contorna e de detalle…
A maqueta de traballo
5. Grafiación para a análise da arquitectura Ler un proxecto arquitectónico.
Comunicar un proxecto arquitectónico
Conceptos básicos para unha introdución á análise.
Debuxar para idear, analizar, comunicar a idea e comunicar o proxecto.
Procedementos e recursos de grafiación analítica.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 3 0.3 3.3
Análise de fontes documentais 6 9 15
Estudo de casos 10 20 30
Presentación oral 3 4.5 7.5
Sesión maxistral 10 0 10
Eventos científicos e/ou divulgativos 3 0 3
Obradoiro 22 44 66
Proba de ensaio 3.1999 0 3.1999
 
Atención personalizada 12 0 12
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Previamente ao inicio do proceso de análise arquitectónica o estudiante será sometido a un proceso de perfeccionamento do debuxo e da informática, considerados aspectos instrumentais imprescindibles.
Análise de fontes documentais O coñecemento dos edificios obxectivo de cada curso precisa previamente dun recoñecemento na documentación que sobre eles exista en calquera soporte audiovisual ou bibliográfico, tanto analóxico como dixital.
Estudo de casos A análise das edificacións implica o enfrontamento do alumno ante situacións prácticas reais que deben ser comprendidas, valoradas e resoltas polo grupo de estudiantes previa a análise razoada realizada por cada individuo.
Presentación oral Os estudiantes expoñen verbalmente, co paoio de TIC, os resultados dos seus traballos, interactuando co profesorado e con outros estudiantes.
Sesión maxistral Destinada á introducción conceptual e a ofrecer a información necesaria para o desenvolvemento dos traballos de taller.
Eventos científicos e/ou divulgativos Para profundar no coñecemento de aspectos especializados relacionados coa materia que podan aportar novos datos sobre os aspectos xerais do curso.
Obradoiro Nos obradoiros combínanse tódalas metodoloxías (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) simultaneamente, sobre tarefas prácticas, co asistencia do profesor.
Proba de ensaio O estudante repostará individualmente e de xeito gráfico a un suposto real e complexo que sintetiza os diversos asuntos tratados no curso. Valorarase especialemente a capacidade de razoar, argumentando e relacionado ideas complexas sempre cun obxectivo creativo e crítico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Actividades iniciais
Presentación oral
Descrición
A avaliación é un proceso continuo, no que a actividade que en cada unha das sesións do curso desenvolve o estudiante é controlada e rexistrada. Periodicamente e -en todo caso, sempre que o estudante asi o require- infórmaselle da adecuación do nivel acadado polas súas actividades en relación cos obxectivos programáticos da materia.
Establécese un perído ao remate do curso, libre de sesións teóricas e de obradoiros, nos que a atención se desenvolve exclusivamente de xeito individual de forma que cada estudante é orientado cara á consecúción dos obxectivos finais da materia ou, no seu caso, á excelencia.
En todo momento do curso os profesores brindan aos estudantes apoio complemntario ao docente de xeito individual, en horario coñecido.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba de ensaio Dado o forte contido práctico da materia, estímase que a avaliación é un proceso continuo. Así pois resérvase a proba final a aqueles estudantes que por algunha circunstancia non puideron desenvolver o curso coa continuidade requerida. Nese casos, esta proba resultará o único mecanismo eficaz de avaliación. 1
Obradoiro O obradoiro é o ámbito de síntese da materia e de confluencia con Proxectos, onde se poñen en práctica directa os coñecementos e destrezas adquiridas.
No Obradoiro evidencianse simultaneamente o desenvolvemento intelectual do estudiante, o coñecemento dos obxectivos do curso, o dominio da materia tratada e o dos recursos comunicativos propios do arquitecto.
60
Análise de fontes documentais O coñecemento dos edificios que serán obxectivo do curso require un fondo coñecemento previo, sustentado no estudio das fontes documentais. 4
Presentación oral Sendo unha materia eminentemente práctica, as presentacións orais que os estudiantes realizan constitúen o mellor xeito de valorar o dominio dos coñecementos e técnicas que son o obxectivo da materia. 15
Sesión maxistral Os contidos das sesións teóricas son fundamentis para coñecer as técncias e obxectivos de análise que logo serán empregados no desenvolvemento do traballo. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .
Baker, Geoffrey H. (1989). Análisis de la forma. Urbanismo y arquitectura. GG. Barcelona
Clark & Pause (1987). Arquitectura. Temas de composición. GG. Barcelona
Clark & Pause (1984). Arquitectura. Temas de composición. Aalto, Kahn, Moore, Stirling, Le Corbusier, Paladio, Venturi. GG. Barcelona
Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden. GG. Barcelona
Ching, Frank (1989). Dibujo y proyecto. GG. Barcelona
Jorge Sainz Ávia (1990). El Dibujo de Arquitectura. Nerea
Leonardo Benévolo (1984). El diseño de la ciudad-1. GG. Barcelona
Fraser & Henmi (1994). Envisioning architecture. An analysis of drawing. Willey & Sons. Nova York
Norberg- Schulz, Christian (1967). Intenciones en arquitectura. GG. Barcelona
Moo Zell (2008). The architectural Drawing Course. Thames & Hudson. Londres

Os Casos de Estudio sobre os que se aplica a docencia acompañaranse de bibliografía específica.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxectos 4/630G01016
Análise Arquitectónico 2/630G01017
Urbanística 1/630G01018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 3/630G01011

Materias que continúan o temario
Proxectos 1/630G01001
Debuxo de Arquitectura/630G01002
Xeometría Descritiva/630G01003
Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007
Proxectos 3/630G01011
Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014

Observacións

O ESTUDANTE PRECISA O DOMINIO DE INFORMÁTICA (ENTORNO WINDOWS) E COÑECEMENTOS BÁSICOS DE INFORMÁTICA GRÁFICA.

ESTA MATERIA DEBE CURSARSE CONXUNTAMENTE COA DE PROXECTOS DO MESMO CADRIMESTRE.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías