Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A4 |
PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade. |
A14 |
IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas. |
A29 |
ANÁLISE TÉCNICO DE PROXECTOS: aptitude ou capacidade para elaborar estudos de viabilidade e exercer a supervisión, control e coordinación de proxectos integrados de edificación e de conxuntos e espazos urbanos. |
A34 |
FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos. |
A35 |
SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda. |
A36 |
SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura. |
A37 |
ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas. |
A39 |
RESTITUCIÓN GRÁFICA: comprensión ou coñecemento das técnicas de medición e levantamento gráfico de edificios e de ámbitos urbanos e naturais en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntamentos á restitución científica. |
A40 |
XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial. |
A41 |
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A42 |
TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos. |
A44 |
BASES DA ARUQITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45 |
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A46 |
BASES DA ARQUITECTURA NON OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas do mundo non occidental, os seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos e as súas semellanzas e diferencias coas propias da cultura occidental. |
A49 |
CIENCIAS DO MEDIO FÍSICO: comprensión ou coñecemento das bases de climatoloxía, xeomorfoloxía, xeoloxía, hidroloxía e edafoloxía precisas para abordar os estudos territoriais, urbanísticos e paisaxísticos. |
A65 |
METODOLOXÍA DO TRABALLO: comprensión ou coñecemento dos sistemas de organización das oficinas profesionais respecto á distribución de tarefas e responsabilidades, ao control de tempos de produción, custos e rendementos laborais, á administración económica e á planificación comercial. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Imaxinación. |
B14 |
Habilidade gráfica xeral. |
B22 |
Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas. |
B24 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B31 |
Coñecemento doutras culturas e costumes. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
A1 A4 A9 A10 A14 A34 A35 A36 A37 A39 A40 A41 A42 A44 A45 A46 A49 A65
|
|
|
|
A29
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B22 B24 B31
|
|
|
|
|
C3 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Linguaxes secundarias da arquitectura |
Linguaxes secundarias da arquitectura
Intencións na representación
Proxeccións en 3d |
2. Convencións gráficas |
Aplicación dos sistemas diedrico, acotado e cónico á comunciación arquitectonica |
3. A infografía
|
Debuxo e imaxe electrónica
Os modelos dixitais
A animación
As presentacións dixitais dos proxectos de arquitectura |
4. Os modelos tridimensionais como sistema de representación |
Maquetas espaciais, volumétricas, de relación coa contorna e de detalle…
A maqueta de traballo |
5. Grafiación para a análise da arquitectura |
Ler un proxecto arquitectónico.
Comunicar un proxecto arquitectónico
Conceptos básicos para unha introdución á análise.
Debuxar para idear, analizar, comunicar a idea e comunicar o proxecto.
Procedementos e recursos de grafiación analítica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
3 |
0.3 |
3.3 |
Análise de fontes documentais |
6 |
9 |
15 |
Estudo de casos |
10 |
20 |
30 |
Presentación oral |
3 |
4.5 |
7.5 |
Sesión maxistral |
10 |
0 |
10 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
3 |
0 |
3 |
Obradoiro |
22 |
44 |
66 |
Proba de ensaio |
3.1999 |
0 |
3.1999 |
|
Atención personalizada |
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Previamente ao inicio do proceso de análise arquitectónica o estudiante será sometido a un proceso de perfeccionamento do debuxo e da informática, considerados aspectos instrumentais imprescindibles. |
Análise de fontes documentais |
O coñecemento dos edificios obxectivo de cada curso precisa previamente dun recoñecemento na documentación que sobre eles exista en calquera soporte audiovisual ou bibliográfico, tanto analóxico como dixital. |
Estudo de casos |
A análise das edificacións implica o enfrontamento do alumno ante situacións prácticas reais que deben ser comprendidas, valoradas e resoltas polo grupo de estudiantes previa a análise razoada realizada por cada individuo. |
Presentación oral |
Os estudiantes expoñen verbalmente, co paoio de TIC, os resultados dos seus traballos, interactuando co profesorado e con outros estudiantes. |
Sesión maxistral |
Destinada á introducción conceptual e a ofrecer a información necesaria para o desenvolvemento dos traballos de taller. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Para profundar no coñecemento de aspectos especializados relacionados coa materia que podan aportar novos datos sobre os aspectos xerais do curso. |
Obradoiro |
Nos obradoiros combínanse tódalas metodoloxías (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) simultaneamente, sobre tarefas prácticas, co asistencia do profesor. |
Proba de ensaio |
O estudante repostará individualmente e de xeito gráfico a un suposto real e complexo que sintetiza os diversos asuntos tratados no curso. Valorarase especialemente a capacidade de razoar, argumentando e relacionado ideas complexas sempre cun obxectivo creativo e crítico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Actividades iniciais |
Presentación oral |
|
Descrición |
A avaliación é un proceso continuo, no que a actividade que en cada unha das sesións do curso desenvolve o estudiante é controlada e rexistrada. Periodicamente e -en todo caso, sempre que o estudante asi o require- infórmaselle da adecuación do nivel acadado polas súas actividades en relación cos obxectivos programáticos da materia.
Establécese un perído ao remate do curso, libre de sesións teóricas e de obradoiros, nos que a atención se desenvolve exclusivamente de xeito individual de forma que cada estudante é orientado cara á consecúción dos obxectivos finais da materia ou, no seu caso, á excelencia.
En todo momento do curso os profesores brindan aos estudantes apoio complemntario ao docente de xeito individual, en horario coñecido. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de ensaio |
Dado o forte contido práctico da materia, estímase que a avaliación é un proceso continuo. Así pois resérvase a proba final a aqueles estudantes que por algunha circunstancia non puideron desenvolver o curso coa continuidade requerida. Nese casos, esta proba resultará o único mecanismo eficaz de avaliación. |
1 |
Obradoiro |
O obradoiro é o ámbito de síntese da materia e de confluencia con Proxectos, onde se poñen en práctica directa os coñecementos e destrezas adquiridas.
No Obradoiro evidencianse simultaneamente o desenvolvemento intelectual do estudiante, o coñecemento dos obxectivos do curso, o dominio da materia tratada e o dos recursos comunicativos propios do arquitecto. |
60 |
Análise de fontes documentais |
O coñecemento dos edificios que serán obxectivo do curso require un fondo coñecemento previo, sustentado no estudio das fontes documentais. |
4 |
Presentación oral |
Sendo unha materia eminentemente práctica, as presentacións orais que os estudiantes realizan constitúen o mellor xeito de valorar o dominio dos coñecementos e técnicas que son o obxectivo da materia. |
15 |
Sesión maxistral |
Os contidos das sesións teóricas son fundamentis para coñecer as técncias e obxectivos de análise que logo serán empregados no desenvolvemento do traballo. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
(). .
Baker, Geoffrey H. (1989). Análisis de la forma. Urbanismo y arquitectura. GG. Barcelona
Clark & Pause (1987). Arquitectura. Temas de composición. GG. Barcelona
Clark & Pause (1984). Arquitectura. Temas de composición. Aalto, Kahn, Moore, Stirling, Le Corbusier, Paladio, Venturi. GG. Barcelona
Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden. GG. Barcelona
Ching, Frank (1989). Dibujo y proyecto. GG. Barcelona
Jorge Sainz Ávia (1990). El Dibujo de Arquitectura. Nerea
Leonardo Benévolo (1984). El diseño de la ciudad-1. GG. Barcelona
Fraser & Henmi (1994). Envisioning architecture. An analysis of drawing. Willey & Sons. Nova York
Norberg- Schulz, Christian (1967). Intenciones en arquitectura. GG. Barcelona
Moo Zell (2008). The architectural Drawing Course. Thames & Hudson. Londres |
Os Casos de Estudio sobre os que se aplica a docencia acompañaranse de bibliografía específica. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxectos 4/630G01016 | Análise Arquitectónico 2/630G01017 | Urbanística 1/630G01018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Proxectos 1/630G01001 | Debuxo de Arquitectura/630G01002 | Xeometría Descritiva/630G01003 | Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007 | Proxectos 3/630G01011 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 |
|
Observacións |
O ESTUDANTE PRECISA O DOMINIO DE INFORMÁTICA (ENTORNO WINDOWS) E COÑECEMENTOS BÁSICOS DE INFORMÁTICA GRÁFICA. ESTA MATERIA DEBE CURSARSE CONXUNTAMENTE COA DE PROXECTOS DO MESMO CADRIMESTRE. |
|